PART 18
#mypastSELAMA dua hari c christ d sana , sy betul2 rasa selesa sebab tiada apa2 yang abg sy boleh buat... cuma dia bagi c christ jelingan maut saja selalu ...
Tapii hati ni sy sedih ni sebab c christ mau balik pigi bandar suda sebab banyak kerja dia menunggu d sana...
Sy betul2 berat hati mau kasi lepas christ jalan...
" kita boleh juga behubung melalui hp ba fatraa", bilang c christ ni...
" ya la", pindik saja sy jawab ni sebab sy tahan2 suda air mata sy...
Abg sy la paling happy sebab c chirst balik suda kan...
So tu malam, sy memang berjaga2 suda... sepanjang malam tu sy memang tidur2 ayam...
Jam 4 a.m fero ceroboh bilik sy...
" ingat,kalau ko mau melawan...memang ko makan penumbuk sy la", fero ugut sy...
Sy sendiri pun nda tau dari mana sy dapat tu kekuatan..
" da...dii..", sy teriak ni walaupun balik2 abg fero tekup2 mulut sy...
Sy berabis lawan dia sedaya yang mampu...
" dadiiii...tollonggg syyy", sy mampu juga teriak panggil dady sy... sy nda suda pedulii fero pukul sy...
Even memang sakit dia pukul tapii semua sy macam nda rasa suda...
"Daddyyy!!!!", sy teriak ni...
Macam mau gelap2 suda sy nampak...
" apa ko buat sama adi ko ni feroooo!!", sy dengar suda dadi sy teriak then sy rasa tiada suda benda yang tindih badan sy...
" pappp"..
Sy dengar macam kena tamparr... tapii sy betul2 rasa lemah time tu...
" fatra", bilang c dadii then dia peluk sy... berabis dadi sg kasi tenang sy sebabb sy berabis menangis... pakaian sy habis suda koyak rabak akibat pergelutan sama fero...
" fatraaa, cuba ko kasi cerita dadi apa yang berlaku sebenarnya", bilang dadii...
Time tu sy betul2 nda peduli suda... langsung tiada perasaan ragu2 and perasaan malu...
Sy kasi cerita dari A-Z sama dsdi sy...d depan mami sy...
" duluu, sy pernah suda kasi cerita mami tapi mami tuduh sy bukan2 pula", sy cakap ni...
Mami sy yang d sebelah dadi sy time tu ...dia pigi peluk sy...
" sy betul2 minta maaf sama ko fatraaa... mami suda salah sangka sama ko", bilang mami sy ni... berabis dia minga maaf dari sy...
" anak kurang ajarrrr', bilang dadi sy ni... dia betul2 mara sama c fero...
Tapii lepas dadi nampak perbuataan fero tu tu... terus fero melarikan diri tu malam juga.. kami pun nda tau dia pigi mana...
Dadi sy dsri tadi...mundar mandir ni... kejap ke hulu, kejap le hilir... sy diam saja time tu...
Lepas sy aksi cerita semua... fikiran sy macam kosong ni...Keesokan harinya, lepas sy bangun tu...
" fatraa cepat2 ko besiap...ikut dadi jalan kijap", bilang dadi ni...
Sy ikut saja arahan dadi sy ni. .. langsung nda terlintas pun d fikiran sy dadi bawa sy pigi mana...
Lepas sy besiap2 tu... sy ikut dadi sy jalan...
Sepanjang perjalanan tu masing2 kami mendiamkan diri... fikiran sy masi zero time tu...
" ba fatraa turun la", bilang dadi sy ni lepas dia kasi berhenti tu kereta d depan bangunan balai polis...
Dengan fikiran yang masi blurr sy ikut saja dadi sy ni masuk...
Rupanya, dadi bawa sy pigi buat laporan polis...
Sy memang tekejut sama tindakan betul yang dadi sy buat...
" kenapa selama ni langsung sy nda pernah terfikir buat perkara begini", sy tanya ni sama diiri sy..
Kan bagus kalau dari dulu sy terfikir buat laporan polis.. mungkin nda la terus2 sy hidup dengan nasib malang...
" thankk dadi ", sy peluk dadi sy ni...
Sy betul2 terharu sama tindakan dadi sy... sebab selama ni semua luahan sy sama mami sy then dorang igrone then tuduh sy macam ... mungkin tu la sebab bikin trauma sy mau kasi tau hal sebenar sama dorang..."sangat pedih hati bila darah daging sendiri tuduh kita macam2 dan langsung tiada secebis rasa percaya"
Padahal selama ni hanya dorang la tempat kita bermanja...
Kadang2 bagi yang mendengar or baca ni story memang senang mau buat andaian tapii bila kita laluinya sendiri baru kita tau beban tu memang sukar kita pikul... memang sukar mau keluar dari kepompom rasa malu..
Sy harap ini akan jadi pengajaran bagi kita semua d masa sekarang or masa akan datang or selagi kita begelar orang tua dan anak... bukan semua ada abg begini ...Beberapa hari dari tu, dadi sy bagitau yang fero suda kena tangkap polis...
Dia juga d kenakan hukuman atas kesalahan pengaruh 'dadah'...
Sy la orang paling gembira waktu tu...
Time petang tu...
" adi, ada ka abg fero pigi kacau2 ko time ko tidur", sy tanya ni adi bungsu sy yang ngam2 mau ambil exam SPM...
" tiada juga", bilang adi sy... sy urut dada sy sebab lega sy dengar begitu... tu la perkara yang paling sy risau kan akan berlaku ba...
" syukur la kalau begitu", sy cakap nii...
Nda lama tu dadi sama mami sy pun join kami ...
" fatraa, mami betul2 minta maaf sama ko ni... kalau mami dingar penjelasaan ko dulu tu ..perkara begini nda akan berlarutan sampai begini", bilang mami sy ni...
Sy angguk2 saja ni..
" lain kali jangan ko main tuduh dulu... ko sepatutnya mau siasat ba", bilang c dadi ... ammi sy tunduk sama time tu...
" mami ,dadi, adi sy harap masalah ni nda payah la kasi tau sama adik beradik yang lain... sebab sy betul2 malu ni sekarang ", sy cakap ni...
" biar la kita2 saja yang tau... perangai c fero tu betul2 bikin malu sama keluarga kit", bilang dadi ni...
" mami sendiri sukar mau percaya ba perngai dia begitu sebenarnya...sebab selama ni bagus betul dia di depan orang tua", bilang c mami ni...
" siapa sangka fero berani ambil dadah", bilang dadi sy... memang ada juga perselisihan dorang mami sama dsdi sy tapi nda berpanjangan la ... lagipun sekarang fero d bawa jagaan pihak polis suda... memang lama juga dia kena penjara... baru ni sy rasa selamat tinggal d ruma dadi sy.. c noel pun masi dalam tahan pihak polis...
Sejak dari tu hubungan kami memang baik suda...
Sy boleh rasa suda tu kasi sayang Mami sama dadi sy yang selama ni hilang dari radar...Hubungan sy sama c christ semakin rapat... tapi sy langsung nda pernah kasi cerita chirst pasal perbuatan abg sy... sy malu dan segan ba mau kasi tau...
To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST (COMPLETED )
ActionTp ni cerita mmg 100% kisah benar Mgisahkan kehidupan seorang gadis yg masi d bayangi dgn kisah silam dia..bermula dr kisah dia d rogol oleh Abg sdri seawal umur 10 thn...x d percaya kluarga sdri..d pulaukan..hilang keyakinan diri,suka menyendiri...