SEMI FINAL

321 22 1
                                    

SEMI FINAL (PART 21)
#mypast

Time2 sekarang ni memang sy betul2 jiwa kacau oh..
Kalau sy block tu nombor lain, ada lagi no lain yang call or hantar msj sama sy... tapii sy nda angkat or sy kaso seen tu msj... langsung nda reply... selalunya sy nda baca terus sy delete.. tambah bikinn tekanan kalau mau pigi baca...
Sy ada kasi cerita juga sama anty c christ yang banyak no baru pigi call2 sy...
" mesti orang yang sama juga kasi kena ko tu fatraa...yaa sebab dia nda puas hati sama ko.. ko hati2 saja la", bilang anty c christ. ..
Time sy tekanan kena kacau tu sy terfikir juga
Kemungkinan besar noel suda keluar dari penjara sebab tu la dia senang kasi kena sy... sebab dia saja yang nda puas hati sama sy kan...
" christ sy betul2 risau ni... kalau noel suda keluar dari penjara... mesti dia akan ganggu sy and ko..ya sebab sy kenal sangat dia macam mana", sy cakap ni ni sama christ pasal kerisauan sy tu...
Bila d fikir and tinggu betul2 memang sy syak ni semua angkara noel ..mati2 selama ni sy fikir tu hanya msj yang tersilap hantar..
" nda payah la risau syg sebab sy ada suru juga tu anty sy kasi balik sama noel tu guna2 sama pugai dia tu...tapii tu saja la bilang c anty dia suru hati2 sebab orang macam noel ni memang dia akan buat apa2 saja...untuk kasi lepas nda puas hati dia tu", bilang c christ sambil dia genggam tangan sy. ..
Sy tingu c christ ni...
Sy berul2 terharu ba sama kebaikan c christ ni... dia terlalu baik untuk sy sampaikan sy sendiri pandai segan ni sama dia...
Terus terang la jenis dia ni 1 dalam 1000 lelaki begini... ya sy akuii lelaki begini memang 'limited edition '... tiada kena promosi or kena jual sana d supermarket 😂😂. ..

Lepas sy befikiran sepanjang2nya mau kasi peluang untuk c christ... akhirnya sy bernekad mau bagitau c christ pasal apa fero buat sama sy...sy nda peduli suda kalau c christ kasi tinggal atau tidak... apa yang penting kelegaan d hati sy ba... sy nda mau pula c christ akan rasa tertipu andai dia tau d kemudian hari...
Sy ambil hp sy then sy call c christ. ..
Tutt...tu
Terus kena angkat ni...
"Hello", bilang c christ..
" christtt...
"Apa?? Kenapa tu syg?", nah c christ lagi ni banyak tanya betul... belum sy habis cakap sana la ba juga dia terus menerus tembak sy soalan yang penuh kerisauan lain..😂
" tiada apa2 la..", sy cakap ni... saja mau kasi gantung2 c christ. ..
" jangan kasi gantungg2 sana ba syg... syg nda kesian sama sy ka?", bilang c christ ni sambil buat suara kesian...
" begini ba christ ...sy mau jumpa ko ni petang..", sy cakap...
"Ba...ok... nti sy datang ambil syg d ruma", bilang c christ ..
Sy tau c christ syg sy... sy pun begitu ...

"Bak kata pepatah alip ajis, pokok tidak akan bergoyang kalau tiada angin"

Tapii sy bukan apiput yang jadi kuman perosak arr... i'm single and c christ pun single boy😂...
Begitu la hubungan sy sama c christ. ..masing2 ada perasaan satu sama lain...tapii sy ni yang banyak kerisauan... tu la lambat terjadi tu status kami...
Seperti yang janjikan c christ datang ambil sy d ruma...then c christ bawa sy pigi makan..
Happy sy dapat jumpa c christ. ..so2,happy...
Macam sy mau gapus dia kataf2@katat2 tapii nda bikin malu pula😂
Sebelum turun dari kereta c christ kasi hulur sy tu 1 kotak berbalut baldu biruu... nipis saja tu kotakk😄
" syg simpan... nanti syg bagi sy jawapan ", bilang c christ ni... makin rancak la panggilan syg ni keluar dari mulut c christ. ..
Then sy tingu c christ ... nda tau la sy silap tinggu mangkali tapii memang macam lain ni c christ tu malam... macam sedih tu wajah ba...😢
" syg sy minta maaf la kalau sy kurang bagi syg perhatian... atau sy ada marah2 syg", bilang c christ ni sambil dia pegang pipi sy...
Sy bingung ni tingu keadaan c christ. ..sy nda tau apa mau cakap... yang sy tau time tu memang sy rasa pelik ni perangai c christ. .. tapii still macho wajah dia d hati sy...ciaa...ciaa...ciaaaa...😜
"Sy betul2 syg sama syg dari mula kita kenal samapai la sekarang... langsung nda pernah berkurang malahan semakin bertambah2 tu perasaan syg", bilang c christ ni...
Sy buka tu kotak yang c christ bagi ... tebulat mata sy bila tingu ada rantai sama cincin...
Sy tutup tu kotak then pegang tangan c christ. ..
" sebelum sy bagi ko jawapan...sy mau ko tau pasal kehidupan sy sebelum ko kenal sy... masa lalu sy yang begitu sangat2 memalukan bagi sy", cakap ni c christ...even masa tu sy betul2 malu tapii sy kasi keras hati sy...supaya sy mampu bagitau semua sama c christ. ..
C christ genggam tangan sy then sy tarik nafas dalam2 and sy cerita dia semua masa lalu sy terutama pasal abg sy sambil menangis. .. lepas saja sy habis kasi cerita, c christ kasi lepas tangan dia... time c christ kasi lepas tangan dia tu...sy betul2 rasa down... sy tau dia juga kecewa bila sy jujur sama dia pasal fero...
" sy langsung nda kisah siapa ko d masa lalu...yg sy mau ko yang sekarang ...sy terima ko seadanya", bilang c christ sambil dia pegang pipi sy... tu fikiran buruk sy tu semuanya meleset...
Time tu Macam sy mau teriak kasi dengar 1 dunia yang c christ terima sy seadaanya...dia langsung nda kisah pasal masa lalu sy.... sy angguk2 saja time tu... ya sy betul2 happy... sy betul2 lega..
C christ ambil tu kotak ...
" syg kita tunang arr", bilang c christ. .
Sy angguk lagi tapi sy betul2 ikhlas terima dia...
C christ kasi pakai sy tu rantai sama cincin.. then dia cium dahi sy... terasa bagai diri d awang2an bila kena layan macam tu oleh orang yang kita betul2 sayang...
C christ cium dahi sy lama2 ..
" terima kasi syg...tapiii sy minta maaf kalau lepas ni sy nda suda dapat jaga ko sebaik mungkin...", bilang c christ ni...
" kenapa juga ko cakap begitu?", sy terus tanya dia ni sebab sy hairan ba dia cakap macam tu tiba2. ..
" hehehhe...saja2 baitu sy cakap... mau trip2 jiwang sebab lidut baitu line bagi sy respon", bilang c christ. ..
Sy pukul ni c christ punya bahu. .. bikin malu sy saja..mentang2 la sy lambat bagi jawapan sama dia..

Sy rasa sy la orang yang paling bahagia malam tu... i'm so happy... sy nda mampu gambarkan tu perasaan dengan kata2...
Lepas sesi luah meluah tu baru ni sy tersedar sesuatu...

"Krukkk...

"Sy lapar", sy cakap ni mau cover malu sebab ada 'note music' d perut ba bagi alarm..😂😂
Ketawa ni c christ then dia cubit pipi sy sebab nda sporting baitu note music dia kasi bucur rahsia yang kelupaan...😂
Sebelum kami turun kereta pigi makan......
" i love u so much syg", bilang c christ. ..bikin menitis air mata ba sebab sy betul2 terharu sama penerimaan c christ. ..
" i love u more", sy balas c christ. ..
Then christ peluk sy ketat2 macam nda mau kasi lepas...
Tapiii akan tercapaikah impian kami???

To be continue
Stay tuned

MY PAST (COMPLETED )Where stories live. Discover now