PART 6
#mypastKAMI cuma mampu ketawa2 saja ni bila orang cakap kami couple...
ya la sebab bagi sy,hubungan kami nda lebih dri bestfren pun ..
kebaikan dia,buat sy betul2 rasa d hargai sebagai seorang kawan..
sebab kalau d kg mana la dapat merasa kawan lelaki... memang heboh sekampung jadinya... siap jadi bahan ejekan lagi nanti...tau2 la budak2 ni suka betul mau kecoh2 hal yang remeh temeh... padahal orang bekawan saja mah..." hii , fatraa...", c noel tegur sy... siap dia bagi sy senyuman awal pagii.. mau tejuling mata sy tingu dia😂
" hii", sy jawab.. best ba bekawan sama noel ni ...bukan sebab dia anak orang berada ka apa sy bekawan sama dia.. tappi dia sentiasa ambil berat pasal sy ba, happ good lucky lagi ba... even begitu sikap dia sama sy tapii sy nda pernah pun jatuh sinta sama dia..memang nda ada langsung niat d hati mau kapel2 time tu...kejadian lalu masi menghantui fikiran sy.... sy masi sedar batas pergaulan hubungan kami... apa yang sy rasa time tu memang sy betul2 rasa d lindungi ba d samping noel
"Fatraa , boleh ka sy jadi bestfren ko?", bilang c noel ni tiba2... time tu kami suda jadi kawan tapii nda la rapat sangat.. c noel menawarkan diri mau jadi bestfren sy..,
Sy diam saja ni masi lagi mau befikir... Biasa la budak2 lagi kan pemikiran time tu,sebab d kg, kalau lelaki sama perempuan berkawan memang suda kena olok2 haha.😂😂.bila naik smk baru ba sy tau kalau bekawan sama lelaki bukan juga Ada apa2 pun... sy bru membiasakan diri dengan keadaan begitu ..
" fatraaa boleh arr sy jadi bestfren ko", bilang lagi c noel ni ... jadi kebiasaan suda ba bagi dorang yang tinggal bandar bekawan2 jantina yang berbeza... sy kebaruan betul ba😂...
time pertengahan tahun baru kami mula rapat.. macam mana kami boleh rapat pun sy sendiri nda sedar macam mana.. semua macam berlalu macam mimpi saja...sy nda tau juga apa sebab dia mau betul kawan sama sy.. dengan sikap dia yang begitu baik sama sy...memang sy sendiri pun nda ada buruk sangka sama dia...
" fatra nah makanan untuk ko", bilang c noel ni dia kasi hulur sy tu plastik kecil makanan dari kantin sekolah.
" nah ambil la... sy nampak ko nda keluar tadi pigi kantin, so sy beli untuk ko", bilang c noel...
Noel slalu belanja sy mcm2 ba.. apa lagi kalau dia nampak kalau sy nda p kantin ... memang noel slalu tapau sy nasi lemak,air,..pendek kata apa dia makan memang dia tapau untuk sy...
Sy malu2 ni mau ambil makanan yang dion kasi hulur sama sy...sy segan betul ba..
" nah ambil la", bilang c noel suruh ambil juga..
" thank noel ", sy cakap ni then sy ambil saja apa yang c noel kasi belanja sy...tapii sy share sama Kwn sy yg diduk di sebelah sy tu.. memang di happy la sebab sy ambil apa yang dia kasi hulur..
Lepas tu ,pembelajaran kami berjalan macam biasa...
Time habis masa tu...
" siapa sukarela mau tolong cikgu hantar buku kerja kamu d sana bilik guru?", bilang cikgu ni...
" sy cikgu", bilang c noel...
" noel nanti kamu hantar buku kerja kamu d sana bilik guru ", bilang cikgu kami ni... sy memang boleh tangkap tu mata c noel ba tingu tempat sy...
Begitu la rutin c noel tu kalau ada apa2 cikgu kami minta tolong...
Kalau macam Ada cikgu minta tolong memang noel selalu menawarkan diri mau tolong cikgu..kalau cikgu cakap bawa kawan mesti noel bawa sy saja tu selalu..
Sepanjang 3 tahun tu begitu la kami hubungan kami..
"Fatraaa tunggu dulu la", c noel cakap ni sambil belari pigi tempat sy bediri...
Sy kasi ketawa lagi dia ba... macam tu budak2 saja tu perangai dia time tu😂.
setiap kali, balik sekolah dia ikut lagi hantar sy p asrama padahal nda jauh pun tu asrama dari tu sekolah....sebelah sekolah saja pun...
Pelan2 kami jalan sama noel sambil becerita..
Gara2 keakraban kami tu, one day smpai Ada pengawas asrama tegur sy...
" fatra, mari ko sini", bilang tu pengawas asrama sambil dia panggil2 sy... sy pun cepat2 pigi tempat tu pengawas...sebab kena panggil kan...
"Kenapa tu kak?", sy tanya ni...hairan juga tiba2 kena panggil ba... sy betul2 blurr...
"Begini la fatra,Jan dulu Ada boipren buat masa sekarang..fokus sama study dulu", bilang tu pengawas ni dia cakap sama sy..
Sy tekejut la ba juga time tu..padahal sy sama c noel kawan saja ba...nda lebih pun..tp sy senyum saja la tingu tu pengawas yang tegur sy tu...haha..😂😂 sy rasa lucu juga ba sebab tiba2 kena mention ayat " boyfriend "time tu... susa juga sy mau kasi terang sama dorang... sebab sebelum2 ni pun memang sy selalu bagi penjelasan sama dorang yang salah faham pasal hubungan kami tapi semua nda percaya sama apa yang sy cakap... dorang tetap anggap kami ni 'kapel'... padahal sy jujur ba sama dorang... lepas tu setiap kali kena cakap pasal sy sama c noel sy bagi senyuman saja la... sebab sy mau cakap pun memang nda kena percaya... so, tahan telinga saja la ...
Begitu la eratnya hubungan kami smpai sy sendiri pun tercari2 c noel kalau nda nampak dalam masa sehari..sebab besa sdh sama c noel kan... macam sy rasa kehilangan dia kalau nda kami bekepit...
Kalau study group pun mesti noel mau sy ada sama2 dia tu..😂haha..
So, sepanjang tu dia memang selalu beli makanan dari luar then dia suruh sy bawa balik asrama.
" kiut oh ko fatra", bilang c noel ni sambil dia cubit hidung sy.. c noel ni suka betul cubit2 idung sy ba... bagus la kalau temancung terus dia buat begitu😂.. nasib nda patah tulang hidung sy oh dia buat begitu...
Jadi semua orang memang mention suda kalau noel nda dapat p sekolah slalu dia suruh kwn dia pigi bagi surat sama sy tu...jadi klu cikgu2 Tanya mana noel , makannya sy la tu yang menjawab bagi pihak noel..... ba asyikkan bekepit kalau time persekolahan..Huhu rindu plak sy time ni.
To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST (COMPLETED )
ActionTp ni cerita mmg 100% kisah benar Mgisahkan kehidupan seorang gadis yg masi d bayangi dgn kisah silam dia..bermula dr kisah dia d rogol oleh Abg sdri seawal umur 10 thn...x d percaya kluarga sdri..d pulaukan..hilang keyakinan diri,suka menyendiri...