PART 7

346 20 2
                                    

PART 7
#mypast

SEPANJANG 2tahun tu setiap kali cuti akhir tahun
Memang sy pigi karaja sana d kedai sup ba... mau cari poket money ba kan... so, memang sy nda pernah sambut Christmas la sepanjang cuti sebab sy kerja. Sy kerja d sana sampai buka sekolah ni... lagi pun ruma kakak sy dekat saja ba dri tu kedai yg tempat sy kerja...
Sy jalan kaki saja selalu pergi dan balik... sepanjang sy sekolah tu memang sy nda balik kg... sy ambik keputusan nda ambil tau pasal d kg... so, memang sy nda pernah tau suda perkembangan dorang sana...
" noel, hehehe sy ada suka ba 1 lelaki ni", sy cakap ni kasi tau sama c noel... cuma dia la kawan yang brtul2 sy rapat..
Even sy suka meluah sama noel ni tapi kes " abg fero rogol sy" memang sy nda bagitau siapa2 termasuk noel..
Sy malu orang lain tau masalah sy ba😢.
" siapa kunun tu?", bilang c noel ni...sambil dia pigi cubit2 dagu sy...
" cuba gia ko teka", sy cakap ni sama noel sambil kasi naik2 kening... sy mau ejek dia ba sebenarnya😂..
" oh, sy budak dulu tu yang ko cakap ka?", bilang c noel ni... tapii macam sedih tu muka dia ba...
" tapii sy nda berani ba kasi tau dia", sy cakap ni sama noel...
" buat apa la ko mau malu2... nda juga dia makan orang tu", bilang c noel mengejek sy ni...
" deiii, ba noel sy balik dulu la...sy penat seharian bekerja", sy cakap ni sama c noel...
Macam biasa la...noel hantar sy balik sambil kami berjalan kaki😂
" fatraa nanti hari ahad kita pigi tempat biasa", bilang c noel...dia lambai2 sy ni... sy tingu saja dia sampai dia hilang dari pandangan mata sy...
" okey", sy cakap sambil sy angguk2 saja...
Sy memang tau tu d mana " tempat selalu" yang noel maksudkan... mana lagi kalau bukan sana d library. .
Sana la selalu sy sama noel melepak... bukan mau study pun tapii mau becerita saja ni... begitu la rutin mingguan sy sama noel...😂😂
Sejak Dion tau yg sy suka seseorang d sekolah kami tu... nda juga berubah cara c noel layanan sama sy..
Malahan Dia semakin lama semakin care pula sama sy..( yaiiii, kenapa la sy nda jatuh sinta sama noel time tu😂)
" fatraaa sy mau hubungan kita lebih dari kawan...", bilang c noel ni time kami jumpa sebelum mula buka sekolah...
" tapii noel sy cuma anggap ko bestfren. .. sy nda mampu anggap ko lebih daripada itu.. lagipun ko suda tau juga kan hati sy untuk siapa", sy cakap ni pelan2 ...sebab risau juga ba noel tersinggung. .. sy sendiri rasa kekok ni bila noel meluah macam tu... macam ada jurang antara kami jadi pemisah ba pula sy rasa..😢
Diam saja ni c noel... dia senyum saja sama sy...
Serba salah sy tingu dia senyum sama sy... tapii mau buay macam mana juga ba kan kalau tu hatii nda mampu terima dia lebih dari kawan...
walaupun masa tu sy suda tolak sinta c noel ,sy nda mampu  terima dia lebih dari kawan ba tapi dia layan sy macam biasa juga... macam tiada apa2 yang berlaku.
1minggu sebelum mau buka belajar, hari tu lepas saja sy siap kerja.. tiba2 Ada ni kwn c noel sedang menunggu sy d luar tempat sy kerja ...,hairan sy tingu dia...
"Mana c noel? Kenapa ko tunggu sy",sy tanya ni.. pelik ba kawan dia pula yang tunggu sy... padahal selalunya c noel yang tunggu sy habis kerja ni...
" oh ,c noel pigi beli minuman tu... dia suru la sy tunggu sini", bilang tu kawan c noel...
Jadi time menunggu c noel tu sy becerita la sama kawan c noel ... lagipun sy biasa suda sama dorang...
" Fatra, sy harap lepas ni ko hati2 sama c noel arr", bilang tu kawan c noel cakap ni... tpii macam ada sesuatu ba dia mau bagitau sy...
" kenapa?", sy tanya lagi kawan c noel ni... hairan tiba2 dia cakap begitu...
" bukan apa,ko tau juga kan c noel suka sama ko", bilang lagi tu kawan c noel ni..
Time tu hati sy macam kena garu2  ni sebab tertanya2 juga la kenapa mau hati2  sama c noel...padahal selama ni okey saja kami...layanan dia pun ok saja ni..
Balik2 ni sy tanya kawan c noel tapi tu kwn noel diam saja ni...
" ko hati2 saja la", bilang kawan c noel... balik2 tu dia cakap...
memang lepas sy habis keja selalu dorang hantar sy tu balik rumah Kakak sy..kami jln kaki saja sebab Kira dkt juga rumah Kakak sy dr tu pekan..

Time buka sekolah suda time sy form 3 sy nda suda tinggal d sana asrama sebab sy tinggal d luar suda tempat kakak sy... tiada kawan dia tinggal d ruma so, dia bawa sy tinggal sama2...sy p sekolah ikut chater bas saja..lagipun kakak sy yg tanggung semua kos chater tu...c noel sama kawan dia pun ikut juga sy 1 bas,bermakna sy sama noel sama2 la pigi sekolah setiap hari...
kami yang pelajar form 3 semua kena suruh orientasi selama seminggu...so, memang Ada satu tugasan tu kami kena suru minta tandatangan dari semua tu atlet2 sekolah ba..
Nah,ngam2  lagi tu pelajar yang sy minat yg tu pun memang atlet sekolah juga ... jadi time sy pigi minta tandatangan dia tu sana la sy malu2 kusing kunun sy p minta tandatgn sama dia tu hihi😂..( lucu sy ingat balik) time sy malu2 kusing tu ,ngam2 juga c noel pun ikut sy masa tu tapi dia Diam saja tingu reaksi kami... sy punya crush ni tuah setahun dari kami ba...
" apa kunun ni?", bilang tu crush sy tanya sy ni time sy kasi hulur tu buku yang tempat mau kena sign...
" ni ba tugasan kami kena suru minta sign sama kamu ni", sy cakap tapii sy malu2 ba...sebab crush sy baitu😂becakap sama sy.. memang tu jantung pun dup...dap...dup...dap... mau tejatuh sebab keminatan yang d depan mata...(yaiii...c fatra pandai suda begiuk hati😂 mau crush2)
Time sy becakap sama crush sy tu...sy perasaan juga mata c noel tajam tingu tu crush sy.. sebab ketara ba mata dia begitu😂..macam dia mau tahan saja tu crush sy hidup2 d depan sy ba..
Lepas kami minta sign tu c Noel nda juga cakap apa2 pasal tu..sy sendiri pun nda juga ungkit2 pasal tu baa.
Semua berlalu macam tu saja...

To be  continue
Stay tuned

MY PAST (COMPLETED )Where stories live. Discover now