PART 19
#mypastHARI berganti minggu, bulan berganti tahun...
Finaly, sy paling gembira sy dapat kerja suda... cuma kerani swasta saja ba... tapii " sorouu poh la kan "...
Dapat juga sy tampung perbelanjaan untuk diri sendiri... gaji sy dapat boleh sy sewa ruma juga... then sy menyewa ruma sewa ni sama 1 kawan sekerja c alley nama dia...
Time sekarang memang sy rasa hidup sy betul2 happy...
" fatraaa...bagus kita tunang la", tiba2 c christ cakap begitu time kami keluar pigi makan... sapa nda happy ba kan kena lamar begitu... lagi2 kena lamar sama orang yang sendiri care dan d sisi ko time ko susa atau nda...
" sy baru mula kerja ni christ... nti2 saja la kita betunang", sy cakap sama c christ ni sebab sy masi berat hati ke arah tu... bukan sebab sy nda suka c christ tapii sy belum bersedia sepenuhnya... lagipun family kami masing2 balik suda mau tanya pasal hubungan kami... tapii banyak benda c christ nda tau pasal 'past life' sy...
Sy betul2 bingung ni fikir lamar c christ. ..
Even begitu hati kami nda pernah berubah... kami behubung macam biasa... hubungan kami makin rapat..
" take u time fatraa... sy sanggup tunggu ko", bilang c christ... terharu oh sy... tapii sy betul2 belum bersedih ke arah tu...
Layan c christ nda pernah berubah sama sy juga...1 malam tu, sy dapat mesej dari no yang sy nda kenal...
Macam mau tekeluar biji mata sy tingu tu msj ba...
Mau begagar lutut sy bila baca tu mesej begitu...
📨 SY KEMBALI!
lama sy renung tu msj... sy perah otak sy befikir siapa punya tu msj and apa maksud msj tu...
Penat sy befikir tu msj untuk apa... sy cuba positifkan diri... mungkin tu orang salah hantar... ya ...salah hantar...
Sy berabis pujuk hati sy tu msj salah hantar tempat sy kunun. .. sy nda mau fikir yang negatif2 ba...
Sy nda bagitau c christ pasal tu... sy nda mau dia risau ba... lagipun tu setakatt msj saja...Sejak dari sy dapat 1st msj tu.... sana la setiap malam tu no yang sy nda kena balik2 sent msj sama sy...tpii sy tetap nda respon...
Tapii makin hari semakin melarat pula kena sent...
Then mula suda kena sent msj yang mengugut... sy masi nda tau tu kerja siapa... masi jadi persoalan dalam minda sy...
Tapii sejak sy kena sent pic pisau yang berdarah tu... mula suda sy takut betul ni...
Dalam ketakutan tu, sy bagitau la c christ pasal tu..
"Christ, sy risau oh...sejak kebelakangan ni kan mcm2 ni msj sy kena sent dari ni no", sy cakap sambil kasi hulur tu hp pigi tempat christ...
"Mana?", bilang c christ sambil dia cepat2 ambil tu hp yang sy kasi hulur... sejuk2 1 badan ba sy tingu tu msj...
" bagus kita pigi buat laporan polis ni fatraa...sy risau keadaan ko ni kalau begini", bilang c christ ni... chirst pun panik ba bila baca tu msj...
" sy sendiri pun nda tau siapa yang sent msj sama sy begini", sy cakap ni pelan2...
" bagus buat laporan polis la fatraa...bahaya ni kalau begini", bilang c christ...
Tapii sy nda dengar cakap c christ... sy nda pigi juga buat laporan polis... yaa sebab masi belum mengancam nyawa sy ba sy fikir time tu...sy masi nda tau siapa tu orang n apa motif dia buat begitu ba sama sy. ...
Betul2 sandi oh kalau kena orang physo begini...macam sy mau kasi ampas saja kepala tu org...suka2 saja mau ugut2 anak orang...
Evan begiti, semuanya nda terhenti d sana...sebab makin rancak pula tu orang sent msj sama sy...
Memang ni orang kan nda puas hati tingu sy bahagia sekejap ba...
Sy still ignore juga tu no...1hari tu, sy rasa ni badan sy betul2 nda selesa ba.. sy boleh cakap keadaan sy time tu memang nda keruan dengan badan yang panas lagi tu... kamurang bayangkan saja bdan yang kena kasi siram sama minyak masak... begitu la sy rasa badan sy time tu... betul2 meleket ba...
Sy cepat2 ni pigi mandi... lama juga sy mandi sebab dalam kepala sy time tu, mybe sy banyak bepeluh ba... tapi bila sy siapa mandi tu...masi juga keadaan sy begitu... sy rasa lagi badan sy berat semacam... bila mau tidur pun susa ni mau kasi lelap tu mata... bila sy nda tahan keadaan macam tu terus sy call c christ... lepas saja c chriat angkat ......
" christ ko datanggg pigi ruma", sy cakap ni menangis2 sebab nda tahan sama tu sakit segala sendi2.
Then belum lagi sy habis cakap terus c christ potong cakap sy...
" kijap...otw", bilang c christ then terus dia end call ba...
Sy time tu sana meangis2 dalam bilik sebab sy rasa rindu sama orang tapii nda nda tau siapa...
"Alleyyyy..alleyyy....",sy teriak2 ni panggil kawan 1ruma sy c alley...
Dengan muka hairan c alley muncul d pintu bilik sy...
"Fatraaa...ko kenapa ni?", bilang c alley ni...mangkali dia tekejut tingu keadaan sy yang memang nda terurus ba..
"Ko kenapaaa?", balik2 juga alley tanya sy tapii time tu sy nda mampu jawab suda... yang sy mampu time tu...hanya menangis saja...
Alley peluk sy then dia ikut sy menangis...
"Alley, sy macam rindu seseorang tapii sy nda tau siapa... sy betul2 sakit hati",sy cakap sama alley bila suda redah sy menangis. ..
Alley masi peluk sy...
"Call c christ ", bilang c alley...habis saja dia cakap gitu... sy dengar suda bunyi hon kereta...
Cepat2 alley pigi cubuk siapa yang datang...
"C christ datang suda", bilang alley then dia belari pigi buka tu pintu...
Masuk saja c christ terus dia pigi peluk sy ni...
Berabis c christ kasi tenang sy ba...
Sampai sy tetidur dalam pelukan c christ...
Bila sy bangun saja ...sy betul2 rasa sakit 1badan sy...dan yang lebih bikin tekejut sy nampak lengan sy penuh lebam... sy blur tingu keadaan sy time tu...
"Patut la sy rasa tenang tidur",sy cakap ni bila sy nampak christ tidur d sebelah sy...
Time sy mau bangun tu...sy betul2 tekejut bila buka tu selimut sebab kaki sy nda boleh begerak suda... yang lebih bikin jatuh jantung,kaki sy penuh lebam hitam plus biru..macam yang teruk kena pukul ni...
"Arghhhh...", sy nda sedar ni sy teriak sebab sy betul2 tekejut ba...
Terus ni c christ telumpat bangun. ..ya dia tekejut sy teriak...
"kenapa?", masi riak tekejut ba c christ tanya sy...
"Tingu kaki sy christ",sy cakap ni...time tu sy betul2 rasa lemah plus menangis.. sambil sy pegang kaki sy yang nda rasa apa2...
C christ peluk2 sy ketat2... dia pun bingung ni tingu keadaan sy time tu...
semua berlaku dengan mendadak ba... cepat macam tu kilat saja...
" sy call family ko la fatraaa...sy risau ni keadaan ko begini", bilang c christ...
" tapii sy nda mau dorang susa hati bila nampak keadaan sy begini...", sy cakap ni..
'Tokkk!...tokkk!...tokkkk!
" fatraaa ", sy dengar ni c alley panggil2 sy dari luar. .. then c christ pigi bukan pintu bilik sy... c alley sendiri tekejut tingu keadaan yang begitu. ..
"Fatraaa...kenapa ni begini?", blurr c alley bagi sy soalan macam tu...dia pun binggung mengkali tingu keadaan sy masa tu...
Sy hanya mampu bagi dia jawapan menangis saja ni...
"Alley, nti tolong bagitau bos sy nda dapat turun kerja", sy cakap sama alley lepas sy berhenti nangis...
"Ok...ko berehat la", bilang c alley...
Sebelum alley keluar dari tu bilik kan...sempat dia pesan sama sy...
"Fatraa bagus ko pigi berubat,sy rasa ko ni kena buatan orang ",bilang c alley. ...
Sy angguk2 saja ni... sy pun terfikir juga begitu...
Lepas c alley pigi kerja...
"Sy ambil EL (emergency leave )saja ni...sy risau kasi tinggal ko dalam keadaan begini", bilang c christ ...
Sy kasi ya2 saja sebab sy memang perlu kawan dalam sy keadaan begini. ..nda mampu lagi mau begerak. ...To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST (COMPLETED )
ActionTp ni cerita mmg 100% kisah benar Mgisahkan kehidupan seorang gadis yg masi d bayangi dgn kisah silam dia..bermula dr kisah dia d rogol oleh Abg sdri seawal umur 10 thn...x d percaya kluarga sdri..d pulaukan..hilang keyakinan diri,suka menyendiri...