° • ○ a u r o r a ○ • °
d e e l 1 v a n V
'' Soldaat Wyatt Stines en Soldaat Owen Diggar, '' spreek ik langzaam uit en ik kijk de vastgebonden mannen strak aan.
Hun reacties zijn zo verschillend, evenals als hun achtergronden.
Wyatt prevelt zo af en toe gebeden uit en slaakt dan een wanhopige kreet uit.
Zijn huid is bleek, zoals de meeste mensen van Arctica en aan zijn vochtige, blonde haren te zien vermoed ik dat hij aan het begin van deze dag zijn haren achterover had gekamd, met de uitzondering van een paar weerbarstige lokken die tegen zijn zwetende voorhoofd aan plakken.
Ik schat de angstige Wyatt rond de dertig, hoogstens en ik vermoed dat hij zijn opleiding als Veneration soldaat net heeft afgerond.
Owen Diggar daarentegen staart haast angstwekkend mij met een haatvolle blik aan en wil volgens Fawn Purdy slechts enkele details loslaten over zijn leven als een van de hogere klassen.
Zijn raspende stem is nauwelijks verstaanbaar als hij wat zegt.
'' Wat willen jullie van ons? '' vraagt de trillende stem van Wyatt uiteindelijk, na een lange stilte.
Misschien ben ik te verbluft, of iets dergelijks, maar ik staar Wyatt aan en ik hou mijn lippen stijf op elkaar geperst.
'' We willen jullie Veneration uniformen, '' beantwoord Fawn zijn antwoord haast op een haast kinderachtige toon.
'' Wat? '' Wyatt trekt bleek weg en Owen begint bulderend te lachen.
En dat is voor mij de aanleiding om mijn droge mond te openen en de woordklanken over mijn lippen te laten rollen.
'' Wyatt Stines, vertel wat over jezelf aan mij. ''
Zijn grijze, troebele ogen kijken mij verward aan, waarna Owen een waarschuwende blik op zijn bezwete gezicht werpt.
Maar dan begint hij eindelijk met een haperende ondertoon te praten.
'' Wyatt Stines, wooncompartiment 3258. ''
'' Noordelijke sectie B, '' val ik hem razendsnel bij en ik kijk even kortzichtig Killian aan.
'' Ik ben getrouwd met Hayden Stines - Mullen, '' vervolgt Wyatt angstig en met een mengeling vol van emotie dat hem haast breekt.
'' Ik heb een prachtige dochter Nine van 2 jaar en mijn vrouw Hayden is hoogzwanger. ''
En dan barst hij in een mengeling van angst en verdriet in een wanhopig gesnik uit.
Ik kreun inwendig en voel de brandende blik van Killian mijn rug doorboren.
Ik weet dat dit moment verkeerd is, totaal verkeerd.
Ik zou willen wensen dat ik niet naar Wyatt zijn leven had gevraagd, maar nu weet ik tenminste dat Wyatt slechts een simpele ziel is dat niks met ons te maken had moeten hebben.
JE LEEST
// A Touch Of Earth
Bilim KurguIɴ de тoeĸoмѕт, wααrвιj eeɴ dυιѕтer eхperιмeɴт ιѕ мιѕlυĸт ιѕ de ααrde ѕlecнтѕ eeɴ plαɴeeт мeт eeɴ eιɴdeloze oceααɴ, verɢeveɴ vαɴ ɢevααrlιjĸe вαcтerιëɴ eɴ zoɴder eeɴ veιlιɢe dαмpĸrιɴɢ leveɴ de overleveɴdeɴ ιɴ eeɴ reυѕαcнтιɢe dυιĸвooт ɢeɴααмd Arcтιѕ...