"Si tu nová ?"

3.6K 265 8
                                    

9

Ráno stála pri Julynej skrinke a čakala na ňu. Čakala by, že sa bude cítiť príjemne, ale opak bol, samozrejme, pravdou.

Všetky pohľady jej dávali necítiť sa tak. Šepkali si o nej. Avšak nevedela či v dobrom, zlom alebo či ju vôbec spoznali.

Prešlapovala z nohy na nohu až pokiaľ neuvidela July. Široko sa usmiala.

,,Vypadni, plastika. Nenastúpim do vášho klubu štetiek."

Joan sa zamračila a pritiahla si putko od batohu vyššie.

,,Čo sa tak mračíš ? Nepočula si ? Vy-pa-dni."

Aj keď nechápala, radšej sa otočila. Mala pocit, že ak by to neurobila, ešte by ju sotila len preto, aby naozaj vypadla.

Bola už pri svojej skrinke, pozerala dole, keď si všimla čierne topánky. Nezdvihla pohľad. Namiesto toho otvorila svoju skrinku a hodila na zem batoh.

,,Čo sa deje, drobec ?"

Pozrela na Blake so slzami v očiach.

,,Nie len toto nie, príšerka. Neviem, čo v týchto situáciach mám robiť. Keď plakala Annie kvôli svojmu bývalému, dovolil som jej česať ma dve hodiny. A potom keď kvôli druhému plaka znova, odnesiel som to, pretože som vedľa nej stál ako socha, ktorá ma v zadku šíp."

Joan sa cez slzy zasmiala a chrbtok ruky si zotrela slzy.

,,Prečo plačeš, Joan ?"

Akonáhle sa jej to opýtal, vybehli jej ďalšie slzy.

,,Si tehotná ? Pretože vyzeráš dosť precitlivene."

Nevedela či si robí žarty alebo to myslí vážne, ale znova sa zasmiala. Jeho zámerom bolo rozosmiať ju.

Obmotala ruky okolo neho a pritúlila sa k nemu.

,,Všetci na mňa čumia, Blake. Úplne všetci. Dokonca si o mne šepkajú. July ma nazvala plastikou a poslala ma preč."

Chvíľu nevedel čo robiť, ale nakoniec ju chytil za zátylok a palcom jej ho utešujúco začal hladiť.

,,Si kočka, nemôžeš sa im čudovať. Zabudla si ako som sa zachoval keď som ťa uvidel po tvojej premene ?"

Vynorila sa jej tá krátka spomienka zo včera a musela sa znova zasmiať.

,,Takže už žiadna príšerka ?"

Zdvihla k nemu hlavu. Usmial sa na kútik úst.

,,Stále budeš príšerka."

Chcela sa od neho odtiahnúť aby vedel, že sa jej to dotklo, ale nechcela ísť preč z toho dokonalého objatia. Cítila sa až moc príjemne.

,,Joan ?" ozvala sa prekvapene July. Otočila sa k nej a videla jej nechápavý pohľad zmiešaný s prekvapeným. Joan prikývla a July si rýchlo objala. Aj cez to, že stále bola v Blakeovom objatí.

,,Sakra, ženská, prepáč mi to. Ja som nevedela, že si to ty. Páni moji.. Vyzeráš.."

Skočila jej do reči.

,,Ako plastiková štetka."

Blake sa zamračil a pozrel na July. Tá jeho pohľad vycítila a ospravedľňujúco sa naňho pozrela.

,,Nie. Rozhodne tak nevyzeráš. Vyzeráš kurevsky úžasne, prepáčte mi za výraz, keby ma počula mama, zabila ma, plesla by mi po ústach, ale sakra, kurva a všetko, vyzeráš úžasne !"

Joan sa na ňu jemne usmiala.

,,Vážne tak nevyzeráš, Joan. Len je to moje pomenovanie pre Candice a tie ostatné roztlieskavačky-plieskačky."

Prikývla že chápe a jemne potľapkala Blake po hrudi. Ešte stále sa mračil na July.

,,Dofrasa, ty veľký mračiaci emák alebo čo si, urazila som teba alebo tvoju frajerku ?"

Blake zaťal sánku a keby nebolo Joan, strčil by ju do skrinky.

,,Em.. My už pôjdeme do triedy, Blake. Uvidíme sa neskôr, dobre ?"

Pozerajúc na July prikývol. Joan si rýchlo premenila knihy a zdrapila svoju kamarátku za ruku.

,,Nemám ťa ísť odprevadiť ? Veď vieš.."

Venovala mu úprimný úsmev a pokrútila hlavou. Chcel ju ochrániť pred pohľadmi.

,,Prečo si mu povedala emák ?"

July zafučala a odhrnula si vlasy z tváre.

,,Nenazvala som ho priamo emákom. Nemá síce vlasy cez polku ksichtu a nosí trička rôznych športových hnusov, ale musíš uznať, že je niečo medzi rockerom a emákom."

Chcela niečo odpovedať, ale vrazila do človeka, jej knihy sa rozleteli všade naokolo a skončila na zemi. July zapišťala, skoro stiahla aj ju a Joan zaaukala.

,,Doparoma ! Čo nedávaš pozor, kur.."

Dotyčný stichol.

,,Ospravedlňujem sa, kráska."

usmial sa široko Zack a pozbieral jej knihy.

Joan sa pozrela na July, ktorá pokrúrila očami, mávla rukou a vybrala sa do triedy.

,,Si tu nová ?"

Nesmelo sa zasmiala a prijala Zackovu ruku.

,,Chodím sem už dlho. Som Joan Grape. Tvoja spolužiačka."

Keby sa dalo, oči by mu vypadli. Ako Tomovi z rozprávky, kde naháňa myš.

,,Páni .. Si kočka, Grape."

697 slov/

Blbec BlakeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu