LGBT Nedir? Onur Yürüyüşü ne demektir?

312 19 28
                                    

Zaten anlamını biliyorsunuzdur ama ben kısaca açıklayayım;

Lezbiyen : Kadınların kendi cinsine olan aşk veya cinsel çekim.

Gay : Erkeklerin kendi cinsine olan aşk veya cinsel çekim.

Biseksüel: Hem kadına hem de erkeğe olan aşk veya cinsel çekim.

Transseksüel: Bir insanın cinsiyetini değiştirmesidir. Kadının erkek, erkeğimde kadına dönüşmesi gibi.

Panseksüellik veya Omniseksüellik : "Pan" kelimesi türkçede "tüm" anlamına gelmektedir. Bu kişiler her türlü cinse karşı ilgi duyarlar. Ayrıca bu kişilere sadece panseksüel denilmez. Antroseksüel veya omniseksüel terimleri de kullanılabiliyor.

İnterseksüel : Hem kadın hem erkek cinsiyetinin özelliklerine sahip olan kişilere denir.

Onun dışında Lgbt kavramı 1900'lü yıllarda ortaya çıkmıştır lakin M.Ö 2000'li yıllarda eşcinsellik olan bir şeydi. Zamanla tamamiyle anlaşılmıştır. Ve anlaşıldıktan sonra dünyada eşcinselliğe karşı homofobikler ortaya çıkmış ve bir çok lgbt üyesini canice katletmiş, tedavi olarak görülen tecavüzler ve tacizler gibi bir çok işkenceye maruz bırakılmışlardır. Ve bu maalesefki halen devam etmektedir.

Onur yürüyüşünün olayıysa 1969'da bir barda eşcinsellerin baskı ve şiddete maruz kalarak ve bu sayede çıkardıkları isyan protestosu ile onları darp eden polislerle olan çatışmaları ile başlar. Olay haziran ayında gerçekleştiği için her yıl bu ayda yürüyüşler yapılır. Ve bu sayede kendi özgürlüklerini gösterirler.Tabi tam ramazana denk gelmesi işin cabası kabul edin ve bakmayın.

Kısaca böyle tanımlanabilinir. Yani kendi haklarımızı savunmamız güzel bir şey biz kendimizi savunmazsak kimse gelipte yardım eli uzatmaz çünkü insanlık ölmüş durumda. Sokakta yaşayan aç köpeğe bir kap su vermeyecek bir kenara atacak o kadar insan varki bize mi yardım etsinler? İyiki bunları biz başarmışız. Ve umarım Türkiye'de de eşcinsel evliliği yasallaştırılır. Çünkü buna ihtiyacımız var ve doğru bilgilendirilmiş bir topluma...

Her gün bölüm atmaya çalışıyorum eğer bir sorunuz olursa sorun 😊 Bölümü okuduğunuz için teşekkürler.~~

Güncelleme:
Lgbt bireyleri için wp grubu kuracağım girmek isteyenler dm atsın.(lezbiyen ve biseksüel alımı olacak büyük ihtimalle, 15 yaş üstü)

LGBT Bireyi Olmak,Yaşamak ve AnlamakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin