Ha gondolkoznék, mielőtt általában cselekszem, akkor a munkaidőm leteltével biztos nem mentem volna el a Karol által megadott címre. Csakhogy nagy ritkaság számba megy manapság, hogy én használom a fejemet, vagy esetleg úgy merő véletlenségből megfontolom, amit tenni készülök. Kész idiótát szándékoztam csinálni magamból.
Már sötétedett, mikor felszálltam a buszra, ami kivitt a város azon részére, ahol Patrick lakott. Ha egy filmben lettem volna, mindenképp szólt volna valami demotiváló és melankolikus zene, miközben pedig elszántan bámulom az ablaküvegen kirajzolódó tükörképem, és közben figyelem a zuhogó esőt.
Egyedül csak az eső stimmelt a képben, mert hogy az kibaszottul erőteljesen szakadt. Még szerencse, hogy nem hoztam esernyőt. Miért is hoztam volna magammal ilyesmit?
A városrész, ahova a busz vitt, jócskán a centrumtól esett. És én azt sosem gondoltam volna, hogy Patrick ilyen hosszú utakat tesz meg azért, hogy hozzám eljöjjön, vagy a kórházba eljusson. Gyönyörű volt. Hatalmas kertes házak sorakoztak egymás mellett, de egyáltalán nem zsúfoltan. Minden olyan lazának, mégis rendezettnek tűnt. Tisztábbnak, mint a város közepe, ahol én lakom.
Az eső egyáltalán nem csendesett, mikor leszálltam. A fedett buszmegállóban megpróbáltam konstatálni, melyik utcában vagyok épp, és hova kell mennem. Sosem voltam valami jó tájékozódó, azért inkább egy itt kóborló embert kerestem, aki valamennyire jobban tudja a járást, mint én. Nem volt valami sok választásom. Bár félve, de odamentem, egy a kukánál tevékenykedő, kapucni taghoz, aki a reményeim szerint nem volt csöves. Már csak azért sem, mert méregdrága cipőjét, még a sűrűn hulló esőn keresztül is látni véltem.
- Elnézést! – A vállára tettem a kezem, és ettől az érintéstől soha eddig nem tapasztalt déja vu érzésem támadt. Mintha korábban is csináltam volna már ilyesmit. – Meg tudná nekem mondani, hol találom ezt a címet? – A papírt nyújtottam neki.
- Vanda!
Patrick meglepve fordult felém, és levette a fejéről kapucniját, hogy jobban megbizonyosodjon, tényleg én vagyok az.
- Mit keresel itt?
- Te mit keresel itt? – mondtam felháborodottan, és újra eszembe jutottak a mai napon hallottak. Újra kezdtem egy világi lúzernek érezni magam. – Újabban kukázol is? – Legszívesebben mindent rázúdítottam volna, mindent egytől egyig elmondtam volna neki, és meg akartam bántani, hülyét akartam csinálni belőle, ahogy ő is belőlem. – Mint ahogy a csillagokat lehazudod, ugye?
- Miről beszélsz?
Bár még fedett helyen álltunk, éreztem, hogy az esőtől nedvesedni kezd a nadrágom. A hajamon is felfedeztem ezt, és ennek értelmében pár kósza tincs az arcomra tapadt, ami annyira nem zavart különösebben, viszont tekintve, hogy csak egy pólóban voltam, rettenetesen fáztam.
- Arról, hogy már megint becsaptál. Mindig becsapsz engem.
- Becsaptalak? Mégis hogyan?
Több percig egymás szemébe nézve bámultuk egymást. És fura, de kezdtem azt hinni, hogy talán mégis mindent én csesztem el. Egyszerűen csak hagytam magam becsapni.
- Én hajlandó lennék ezt veled megbeszélni, Vanda, de te annyi mindent félre értesz velem kapcsolatban.
- Csak azt hiszem, amit látok – mondtam hidegen és tárgyilagosan. Nem akartam egy újabb balhét, nem azért jöttem ide, bár ha jobban belegondolok, még mindig fogalmam sem volt, mit keresek itt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Willst du... (Marco Reus)
Fiksi PenggemarPolyák Vandának egészen pici kora óta kedvenc focicsapata a Borussia Dortmund. Mikor felcseperedik, elhatározza, hogy valóra váltja az álmát, és a klub hazájába, Dortmundba költözik. Minden tökéletes. Dortmund gyönyörű. Azzal, viszont, egyáltalán ne...