Heel de nacht had ze wakker gelegen, en toen ze de volgende dag aan het werk was, dwaalden haar gedachten alleen maar af.
Lieke was al vroeg klaar vandaag, maar op de een of andere reden hield iets haar nog bij het hotel. In haar hoofd wist ze wat het was. Of beter gezegd, wie.
Omdat ze geen zin had in gezeur van Eva, zocht Lieke een verlaten plekje op bij de garages om even een sigaretje te roken. Ze wist dat Nicolai nu elk moment terug kon komen van de training. Ze had geen idee wat ze tegen hem wilde zeggen, maar een excuses was wel op zijn plaats.
Haar vermoedens klopte, ze zag al snel de Ajax selectie aankomen per mountainbike. Sommige spelers bleven nog even hangen, praatten en lachten met elkaar.
Lieke keek even naar de groep en merkte al snel dat ze de aandacht van Davy, Nicolai's kamergenoot, had. Hij glimlachte vriendelijk naar haar. Lieke twijfelde. Zwaaien was té...daarom knikte ze even naar hem.
Veel spelers liepen alweer richting het hotel, maar nu zag Lieke dat Nicolai tegen werd gehouden door Davy en nog een andere jongen. Ze praatten met elkaar, maar Lieke was te ver weg om te kunnen horen wat ze zeiden.
'Lieke!,' riep Davy. 'Lieke, kom eens?'
Lieke drukte haar sigaret uit op de stenen ondergrond, stond op en liep naar de drie overgebleven Ajacieden toe.
'Nicolai is al de hele tijd chagrijnig,' lachte Davy terwijl hij zijn arm om Nicolai heen legde. De andere jongen deed hetzelfde maar dan van de andere kant.
'Wauw, jíj bent Lieke?,' zei de andere jongen, met hetzelfde accentje als Nicolai. Daarna keek hij weer naar Nicolai. 'Gast, wat zeur je man?'
Nicolai, die eruit zag alsof hij het liefste gelijk wegliep, rolde zijn ogen.
'Zei ik toch,' zei Davy. 'Lieke, vrolijk hem alsjeblieft even op.'
'Waarom denk je dat ík hem op kan vrolijken?,' gniffelde Lieke, al wist ze wel waar Davy op doelde.
'Is dit een serieuze vraag?,' lachte Davy.
'Ben je nou serieus aan het smeken of ik seks wil hebben met je teamgenoot?'
De jongens lachten, zelfs Nicolai kon zijn lach niet onderdrukken.
'Dat is toch wat jullie doen?,' Davy haalde zijn schouders op.
'Kijk, je mag natuurlijk altijd kiezen...,' zei de onbekende jongen.
Lieke lachte.
'Oke, genoeg,' Nicolai zuchtte en duwde zijn teamgenoten van zich af. 'Lieke kan ik je even spreken?'
'Graag,' knikte Lieke. Ze volgde hem naar de garage, waar ze eindelijk wat privacy hadden.
Achter zich hoorde ze nog wat gelach van de twee andere spelers.
'Sorry dat ze zo stom doen,' zei Nicolai toen ze eindelijk alleen en beschut in de garage stonden.
'Sorry dat ik niet kwam opdagen die avond,' zei Lieke gelijk.
'Ach, zoals ik al zei...ik had het kunnen weten,' Nicolai haalde zijn schouders op. 'Jij bent niet iemand die romantisch met iemand op date gaat.'
'Daarvoor heb je je vriendin toch?'
Nicolai leek zich even schuldig te voelen toen hij herinnerd werd aan zijn vriendin.
'Ik hoop alleen niet dat je iedereen er nu over hebt verteld,' zei Lieke toen.
'Alleen Davy en Viktor,' reageerde Nicolai. 'Viktor hoorde mij en Davy erover praten. Geen zorgen, ik houd nu verder mijn mond erover...en dat doen Davy en Vik ook.'
JE LEEST
ROOMSERVICE
Hayran Kurgu/ SHORT STORY / Als Lieke voorgoed naar Oostenrijk vertrekt om te werken als snowboardlerares, is ze gedwongen in de zomer bij te verdienen als kamermeisje in Hotel Jagdhof. Na een ongemakkelijke ontmoeting met een hotelgast, besluit ze haar eerdere...