Er is een week verstreken sinds ik ontdekte dat Liam mijn mate is. Liam wilde liever niet dat ik mijn klusjes deed, maar ik stond erop dat ik dat weer ging doen. Anders zou de koning het sowieso merken.
Liam en Ethan hebben er goed opgelet wat ik eet en dat ik iets aankom. Iedere avond een uur na het eten wogen ze me. Gewoon puur om te zien dat ik aankwam. En ik ben ook iets aangekomen. Ik weeg nu tweeënveertig kilo. En volgens Ethan is mijn BMI nu zeventien. Ethan zegt dat mijn streefgewicht vijfenveertig kilo is.
Maar vandaag is de dag dat Liam zijn andere broertje in gaat lichten. Ik ben bang voor de reactie van Aiden.
Wat als hij me verraad aan de koning? Vermoord de koning me dan ter plekke of geeft hij Liam de kans om me af te wijzen. Ik hoop dat prins Aiden me niet gaat verraden. Ik wil absoluut nog niet dood!
Ethan heeft me opgehaald en brengt me nu naar zijn kamer. Liam gaat met Aiden praten en dan wil hij niet dat ik in de buurt ben. Straks vermoord Aiden me voordat de koning het te weten komt.
Ethan opent de deuren en laat me voor zich uit naar binnen lopen. Ik blijf weer bij de deur staan. Hij zucht diep. 'Ga nou maar gewoon zitten' zegt hij, ' bij mij en Liam hoef je je niet aan de regels te houden.'
'Dat weet ik' zeg ik, 'maar toch. Ik moet eraan wennen.'
Hij knikt en gaat op de bank zitten. Ik ga een stukje van hem afzitten. 'Ontspan Elizabeth' zegt hij, 'mijn broertje doet je echt niets. Liam en ik staan niet toe. Vooral Liam niet.'
Ik knik. 'Dat weet ik. Maar ik ben bang dat hij me aan de koning verraad.'
'Als dat gebeurt roept hij eerst zijn zonen bij zich. Ondertussen laat hij David jou naar zijn werkkamer brengen. Liam zal dan allang moeder hebben getipt dat jij hier weg moet. En heel erg snel!'
Ik knik langzaam. 'Als het gebeurd' zegt hij, 'en als klinkt goed.'
Ik gniffel zachtjes. Hij glimlacht. Blijkbaar vinden Liam en Ethan het beide fijn als ik lach of gniffel. Zelfs als ik glimlach zie ik dat ze dat fijn vinden.
'Dus hoe voel je je' vraagt hij.
'Wel goed' zeg ik, 'een klein beetje zenuwachtig. Hoe denk je dat de koning reageert?'
'Ik weet het niet. Als hij in een goede bui is dan zal hij heel erg verbaasd zijn. Als hij in een slechte bui is dan zal hij kwaad worden dat het voor hem achter is gehouden.'
Ik knik. 'Goed' zegt hij, 'dan gaan we nu wachten op Liam en Aiden.'
p.o.v Liam
Ik zit op de bank en wacht op mijn jongere broertje. Vandaag ga ik hem vertellen van Elizabeth. Ik hoop dat hij begrijpt dat ik het vader nog even niet wil vertellen.
Er word geklopt waardoor ik opsta en zeg: 'Binnen.'
Mijn broertje komt de kamer binnen. 'Je wilde praten' zegt hij, 'broer.'
'Klopt' zeg ik, 'ga even zitten.'
Hij gaat zitten maar ik zie de twijfel in zijn ogen. 'Ik moet je iets vertellen' zeg ik, 'en wil je alsjeblieft niet meteen vader gaan mindlinken. Ik wil het hem over een week pas vertellen.'
'Oké, wat wil je me vertellen?'
'Ik heb mijn mate gevonden?'
'Echt' vraagt hij, 'wat geweldig! Hoe heet ze? Hoe heb je haar ontmoet?'
'Ja, daar komt het moeilijkste gedeelte. Ze heet Elizabeth. En ik heb haar hier in het paleis ontmoet. Ze ehm... ze is een omega.'
'Een... omega?'
'Ja.'
'Kan ik haar zien?'
'Oké. Ze is nu bij Ethan. Ik wist niet hoe je zou reageren dus liet ik Ethan even op haar letten.'
Hij knikt en staat op. 'Laten we dan maar gaan.'
JE LEEST
The omega and the Prince
WerewolfIk blijf nog steeds geschrokken bij prins Liam staan. Kwaad staat hij op. Al zijn spieren staan gespannen dus ik krijg hier zoveel problemen mee! Hij kijkt razendsnel mijn kant op en meteen buig ik mijn hoofd. Nu heb ik problemen. Misschien overleef...