Ik loop met Liam mee naar de eetzaal. De koning is er al net als de Alpha's en de andere prinsen. 'Hey Izzy' zegt Ethan, 'fijn gepraat met Bibi?'
Ik knik. 'Fijn vergaderd.'
Hij rolt met zijn ogen. 'Binnenkort moet jij er ook aan geloven' zegt Aiden.
'Weet ik' zeg ik, 'en daar zie ik ook echt niet naar uit. Maar als iets moet, dan moet het.'
Liam grinnikt. 'Je kunt haar logica niet onderuit halen broertje.'
'Dat weet ik' zegt Aiden, 'maar proberen kan geen kwaad.'
'Gaan we nog eten of wat' vraagt Ethan, 'ik sterf van de honger.'
Liam neemt me aan mijn hand mee naar mijn stoel waar hij me op laat zitten. De Alpha's gaan naast Aiden zitten. De koning zit zoals gewoonlijk aan het hoofd van de tafel en pakt zijn belletje weer. Hij belt ermee en er komen vier bedienden binnen met borden. Ze zetten borden voor ons neer. Gelukkig krijg ik weer niet zo veel. We beginnen met eten als de koning ons toestemming heeft gegeven.
'Majesteit' vraagt Alpha Thomas opeens, 'mag ik vragen waarom u niet zo veel eet?'
'Ik' vraag ik verbaasd.
Hij knikt. 'Ehm... ik eet niet veel omdat ik niet veel kreeg als omega. Ik woog heel erg weinig en mijn eetlust is nog niet zo groot als die van mijn mate.'
'Of zijn broers' mompelt de koningin.
Ethan en Aiden kijken hun moeder kwaad aan. 'Of onze vader' zegt Liam zacht.
De koning kijkt Liam met samengeknepen ogen aan. 'Zoon' zegt hij, 'zullen we zo gaan sparren?'
'Goed idee vader' zegt Liam, 'graag.'
Ik kijk de Alpha's weer aan. 'Dat is waarom ik niet veel eet' zeg ik, 'ik moet het opbouwen.'
Alle drie knikken ze. De rest van het diner zijn we stil. Als we klaar zijn neemt Liam me aan mijn hand mee naar de gymzaal. Iedereen gaat mee. Koningin Livvy gaat op één van de matten zitten. Ik ga naast haar zitten. 'Goed' zegt Liam, 'kom maar op vader.'
De koning shift in zijn wolvenvorm. Hij is net als Liam een grote zwarte wolf. Maar er zitten wat grijze haren in zijn vacht. Liam shift ook en gromt laag. De koning gromt terug. 'Ho wacht even' zegt Ethan, 'misschien moeten wij maar scheidsen broertje.'
Aiden knikt en ze pakken een fluitje. Daarna geven ze het startsignaal. De koning valt als eerste aan. Maar Liam kan hem ontwijken en doet een tegenaanval. Dat blijft een tijdje doorgaan voordat Liam de koning op de grond kan duwen en daar kan houden. Ethan fluit en Liam stapt weg. Hij geeft een korte knik naar zijn vader en kijkt dan naar mij. 'Baby' mindlinkt hij me, 'zullen we mijn ouders en broer je wolf laten zien?'
Ik knik en sta op. 'Wat zei hij liefje' vraagt de koningin.
'Hij wil dat ik mijn wolf laat zien.'
Ik sluit mijn ogen en laat mijn wolf het overnemen. Mijn botten beginnen weer te kraken en mijn huid begint te jeuken. Als ik mijn ogen weer open dan sta ik weer op vier poten. Alle mensen in de gymzaal staren naar mijn vacht. 'Een witte wolf' vraagt Alpha Ruben verbaasd.
Ik loop naar Liam toe en strijk met mijn kop langs zijn kaak. Hij geeft een lik over mijn wang. 'Ik wist dat ze bijzonder zou zijn' zegt Ethan, 'maar zo bijzonder?'
Ik kijk hem aan en hij glimlacht. 'Voelt het nog steeds vreemd om op vier poten te staan Izzy?'
Ik knik met mijn kop. Hij grinnikt. 'Kom baby' mindlinkt Liam me, 'we gaan aankleden.'
Ik knik en loop achter hem aan één van de kleedkamers in. Eerst shift hij terug. Daarna ik. We kleden ons aan met de kleding die daar in de kluisjes ligt. Daarna lopen we weer terug naar de zaal. 'Waarom is mijn vachtkleur eigenlijk zo bijzonder' vraag ik zacht.
'Een witte wolf komt niet vaak voor' zegt Alpha Adam.
'Beter gezegd nooit' zegt Alpha Ruben, 'het is hoogst waarschijnlijk dat je tegen zilver kan.'
'Tegen zilver' vraag ik.
'Wolven kunnen niet tegen zilver' zegt Liam.
'Oh, dan heb ik vandaag weer iets nieuws geleerd.'
Iedereen grinnikt. Zelfs de koning lacht!
JE LEEST
The omega and the Prince
WerewolfIk blijf nog steeds geschrokken bij prins Liam staan. Kwaad staat hij op. Al zijn spieren staan gespannen dus ik krijg hier zoveel problemen mee! Hij kijkt razendsnel mijn kant op en meteen buig ik mijn hoofd. Nu heb ik problemen. Misschien overleef...