[#] 27 [#]

4.8K 185 24
                                    

Ik word wakker doordat de deur open word gegooid. De Alpha komt weer binnen. Achter hem komt een meisje die veel op hem lijkt binnen. 'Dus haar ga ik vervangen' vraagt het meisje. 

De Alpha knikt. 'Hoe kan de prins zo'n zwakkeling als koningin willen?' 

'Misschien omdat ik hem rustig kan maken' mompel ik. 

'Wat zei je' gromt ze. 

'Ik kan hem rustig maken' zeg ik, 'jij vast niet.' 

'Denk je dat?'

'Ja.' 

Ze gromt naar me. 'Hou op Marinka' zegt de Alpha, 'we hebben haar nodig voor pups.' 

'Waarom?'

'Omdat ze tegen zilver kan.' 

'Dat geloof ik niet.'

'Spreek me niet tegen' gromt de Alpha naar haar. 

Ze buigt snel haar hoofd. 'Ja vader, het spijt me.'

'Goed, ga naar boven en maak je klaar.' 

'Ja vader.' 

Het meisje loopt weg. De Alpha kijkt mij aan. 'Ik laat iemand zo eten voor je brengen. In de middag laat ik je halen zodat ik met je kan praten. Duidelijk?'

'Ja Alpha.'

Hij knikt kort en verlaat de cel. Ik trek mijn knieën op en sla mijn armen eromheen. Zo blijf ik een beetje warm. Nu moet ik wachten tot één van de wachters me komt halen.

p.o.v Liam

Ik ijsbeer door mijn werkkamer heen en weer. Mijn vader, moeder, broers en David volgen iedere beweging die ik maak. Ik heb een andere wachter de omega's laten halen. Misschien weten zij iets over roedels waarmee Elizabeth's roedel mee vocht.

Er word op de deur geklopt. 'Binnen' zeg ik.

Alle omega meisjes komen de werkkamer inlopen. 'Sire' zeggen ze.

Ze willen een buiging maken maar ik schud mijn hoofd. 'Niet doen' zeg ik, 'ik heb jullie hulp nodig.'

'Waarmee Sire' vraagt Bianca.

'Weten jullie iets over Elizabeths oude roedel? Met wie zij ruzie hadden? Of juist geen?'

'Nee Sire' zeggen ze tegelijk, 'Elizabeth heeft nog nooit echt gepraat over haar oude roedel.'

'Nog nooit' vraagt de koning verbaasd.

'Nee' zegt Bianca, 'alleen dat ze haar ouders miste. Maar volgens mij herinnert ze zich bijna niets van hen.'

'Dan moeten we dus alle roedels langs' zegt Ethan.

'En naar de rogues' zegt Aiden.

'Eerst de roedels' zeg ik, 'alleen de Alpha's wisten van Elizabeth. Niemand anders.'

'Wij willen helpen Sire' zegt Bianca.

'Jullie' vraag ik verbaasd.

'Wij kunnen helpen' zegt Lotte.

'Dat geloof ik' zeg ik, 'echt waar. Maar ik wil niet dat onschuldigen gewond raken. En trouwens, het kan best gemeen worden.'

'Zoals u wilt Sire' zegt Bianca voordat de rest kan reageren.

Ik knik kort. 'Dank jullie' zeg ik.

Ze buigen diep en gaan weg. 'Hou ze in de gaten' zeg ik tegen David, 'zo snel heb ik ze nog nooit zien opgeven.'

David knikt en loopt weg. Ik zak terug in mijn stoel. 'Dus' vraagt mijn vader, 'wat nu?'

'Alpha's bellen. Want als ze liegen dan heb ik redenen om ze te doden. En hun hele familie!'

p.o.v Elizabeth

Ik zit al weet ik hoe lang in de cel en kijk pas op als er een wachter binnenkomt. Zonder een woord te zeggen maakt hik me los en trekt me omhoog. 'De Alpha wil je zien' zegt hij, 'als je probeert te ontsnappen moet ik je doden van hem.'

Ik knik. Hij loopt de kamer uit en ik volg hem snel. Hij brengt me naar boven naar een werkkamer. Daar is de Alpha met een andere man. De Alpha knikt kort naar de wachter die vertrekt. 'Ik wilde even met je praten'  zegt de Alpha, 'uit welke roedel kwam je?'

The omega and the PrinceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu