Ik word in de kamer gegooid en de deur word snel op slot gedraaid door hoofdwachter David. Snel spring ik op en begin ik op de deur te bonken. 'Laat me gaan! Laat me naar Liam.'
'Jij zal Liam nooit meer zien' roept hij, 'dat is je lot nu. In je kamer zitten en kinderen krijgen. Alleen daar ben je goed voor als mate van de koning! Nergens anders voor!'
Hij loopt lachend weg en ik zak langs de deur naar beneden. Dit kan toch niet? Daar is een koningin toch niet alleen maar goed voor?!
Ik schiet wakker. Wat een vreselijke nachtmerrie. Ik hoop niet dat het in de werkelijkheid ook echt zo is. Dat ik praktisch word opgesloten en ik Liam niet meer mag zien!
Als ik weer rustig ben ga ik weer liggen en val weer in een diepe, nachtmerrieloze slaap. Ik word de volgende ochtend wakker gemaakt door Liam. Hij heeft een kus op mijn hoofd. 'Goedemorgen' zeg ik schor.
'Goedemorgen baby' glimlacht hij, 'ga je mee? Dan gaan we ontbijten?'
Ik knik en ga rechtop zitten. Op de stoel in de hoek ligt nu een hele stapel kleding. 'Zoek maar iets uit' zegt hij, 'dan zie ik je zo in de zitkamer. Oké baby?'
'Kay.'
Hij geeft nog een kus op mijn hoofd voordat hij de kamer uitloopt. Ik sta op en kleed me om. Daarna loop ik de zitkamer in. Liam glimlacht naar me en neemt mijn hand. Daarna lopen we naar beneden.
Als we bij de eetzaal komen zien we dat de koning er al is. 'Goedemorgen' zegt hij.
'Goedemorgen' zeggen wij tegelijk.
'Heb je goed geslapen Elizabeth' vraagt de koning.
Ik knik. 'Prima, en u?'
Ik ben van plan om nog even te zwijgen over die nachtmerrie. Het is pas de eerste nacht dat ik alleen slaap. Die nachtmerrie zal vast niet meer terug komen. 'Ik ook' zegt hij, 'dank je.'
Ik glimlach kort. 'Liam' zegt hij, 'ik ben van plan om vandaag naar je training te komen. Vind je dat oké?'
'Tuurlijk' zegt Liam, 'maar we doen niet veel behalve dan krachttraining.'
'Dat maakt niets uit' zegt de koning, 'ik wil gewoon even kijken hoe het er vanaf brengt.'
'Oké' zegt Liam.
Ethan komt binnen rennen. 'Eerste' roept hij.
'Toch niet' zegt Liam, 'wij waren eerder broertje.'
'En toch ben ik de eerste. Aiden liep tegen een deur op.'
Aiden komt binnen en wrijft over zijn hoofd heen. 'Dat word een lelijke bult broertje' zegt Ethan grijnzend.
De koning rolt met zijn ogen. 'Zitten jullie' zegt hij, 'als jullie moeder er is gaan we eten. Oh en Elizabeth, zoals je misschien al merkte gisteren schrok ik nogal van je gewicht. Daar wil ik later nog even met je over praten, oké?'
Ik knik. 'Oké Sire.'
'Niet doen' zegt hij, 'ik word familie. Dan hoef je me niet aan te spreken met dat.'
Ik knik. 'Ik zal erop letten.'
Hij glimlacht even kort en dan komt koningin Livvy binnenlopen. 'Goedemorgen' zegt ze glimlachend.
'Goedemorgen' zeggen wij tegelijk.
'Laten we maar gaan eten' zegt ze, 'nu ik er ook ben.'
De koning knikt en we ontbijten. Het is stil wat de koning niet erg vind. Als we uitgegeten zijn dan neemt koningin Livvy me mee naar haar kamer. Ze leert me lopen met een boek op mijn hoofd en op hakken. Wat niet heel erg goed gaat in het begin, daarna gaat het beter. En ook leert ze me praten en lezen. Want lezen gaat nog niet zo goed. En zo gaat dat de hele dag door tot we gaan eten en daarna ga ik weer slapen. En weer heb ik dezelfde nachtmerrie.
JE LEEST
The omega and the Prince
WerewolfIk blijf nog steeds geschrokken bij prins Liam staan. Kwaad staat hij op. Al zijn spieren staan gespannen dus ik krijg hier zoveel problemen mee! Hij kijkt razendsnel mijn kant op en meteen buig ik mijn hoofd. Nu heb ik problemen. Misschien overleef...