Uvod

2.3K 35 6
                                    

Istanbul.

Na divanu sedeo Sinan pasa,izgledao je dosta stariji nego sto jeste,svakodnevni stres i poslovi su učinilo svoje.Igrao se sa svojim dijamastskim prstenom prebacivajuci  ga sa jednog na drugi prst.Gledao je u svoga sina pažljivo,koji je kiptao od besa,vikao,l,gledajuci u njega setio se svoga pokojnog oca,toliko su stari Jusuf i Murad slicili,hod,pogled,bes.

-Murad smiri se

Pogledao je u svoga oca

-zašto si to uradio?

-jer te želim živog

-i ranije sam isao

-tada su i tvoja braca bila ziva,dobar jesi vojskovođa,završio si i škole,ali to je rat.

-pa si odlučio poslati me odavde

-Otisao sam tamo kao beg,vratio se kao pasa,ti ćeš tano otici kao koj sin kao mladi pasa,ozenices je Osman begovom cerkom

-hajde sto si nagovorio velikog vezika da izmoli od sultana da me pošalju u Bosnu,nego si me odlučio i oženiti mogao si bar pitati

Murad besno  sruši stvari sa stola

-Ayse je dobra devojka lepa,zdrava,iz dobre porodice,podarice ti nasledika.

-Ovo je prva i posljednja stvar koju si uradio bez moga znanja a da se tiče mene.

Viknu besno on,on čega se pasa trze i uzdahnu.Oduvek je znao da je njegov sin,svojeglav i  teška osoba koja uvek tere po svome ali da godinama postaje sve gori i sve ga vise podsjeća na pokojnog oca strogoća,razumeo je njegovu ljutnju zbog Bosne,ali ne i zbog vjenčanja,Ayse je bila iz dobre porodice lepa,zdrava,mnogi mladici su htjeli je za ženu ali ne i njegov sin.

Starac je izdahnuo i odmahnuo rukom ne imajući snage svadjajuci se sa Muradom,znao je da bi se mogao svdjati celu noc i ceo dan bez prestanka ali Muradova bi opet bila zadnja.

Bosna

Katarina  je cesljala svoju mladju sestru i promatrala zamišljeno sobu koji je delela sa sestrama bilo ja malo stvari može se reci samo krevet i jedan sto,to je bilo njihovo celelo bogatstvo,za bolje nije znala ovo joj se tada činilo dovoljnim.
Njen otac je bio zanesen covek sanjive prirode kao i ona i obe njene sestre,dok su majka i braca bila jako jako streljiva i novca ali i ljubavi,samo je važno imati nije bitno na koji način i koliko.Uvek su oni u pravu znaju sta je dobro a sta lose,sta se moze uraditi a sta ne sme.
Katarina je kasnije naucila u zivotu sta sme sta ne sme
Oduvek je osecala da ona nije za ono sto njena majka želi za udaji za nekog mladića iz sele koji ima dobru kucu i dvoriste,koji je makar kako bogat
Od sve dece najmanje se ona slagala sa majkom,jedino u čemu su mogle da se slože je bio njen vez i šivenje.
Bila je najbolja u tome,Milica je uvek bila losa u vezu,ma koliko se trudila nije joj išlo,malene Mara je tek učila raditi vez

-AA Katja boli

Ona se trgnu

-izvini

Pogledala je u svetlu kosu svoje sestre,podscela je je na njihovu baki,očevu majku Ruskinja bila je plemkinja,Katarina nikada nije znala zasto se njena baka udala da običnog siromašnog čoveka.
Zahvalnici svojoj baki naučila je ruski jezik,naučila je njihove običaje,kulturu,svakodnevno je slušala price,ljubavne price,potajno sanjajcu da ce i nju zadesiti ista sudbina kao i jednoj od devojaka iz prica.

U selu tih dana i nije bilo bas mirno,stari pasa je otisao u Istanbul po pozivu sultana,kazu da se vise vraćati nece da će ga zakeniti njegov sin.
Stari pasa bio je star nikoga ga se nije bojao u posljednje vreme je popuštao mnogo.
Malena dece radovala su se dolasku novog pase,stariji brinuli.

Dodir svileWhere stories live. Discover now