20

259 5 0
                                    

Dani su bili kisoviti,nekoliko dana uzastopno kiša nije prestajala.Katarina je svakog dana odlazila u pasine odaje i razgledala slike,koje je Ajse naredila da se skole kuda god onda prolazi jer su na njima naslikani ljudi.Bilo ih je raznih vrsta,ali ni jedna nije bila poput one u pasinoj biblioteci..po sobi je bilo dosta kipova od bele gline,ali Katarininu pažnju su privlačile slike.Ali Ajse se tih ljudi od gline plašila..
Sada se bojala i Katarine.
Od kada je u zasebnim odajama na tavanu spavala sama,pasa nije isao Lejli a kamo li Gulsah.Milila je da pasa spava kod Katarine.

Katarina se osmehnula Ajse koja ju je ispitivači po smatrala,pokušavajući naci i najmanji trag.

-kako si spavala,Katarina nadam se da si se navukla.

-radila sam,vez ce uskoro biti govor

Ajse se osmehnula

-radila,lepo

Katarina je jedva uspela zadržati smeh,znala je sta Ajse muci vec nekoliko dana,sta misli.
Ajse nije znala da je ona još uvek devica.

Osmehnula se još jednom i nastavila vesti.

Ajse podiže obrvu i zamisli se,da je nečeg tvakog bilo sigurno bi znala,odmahnj rukom sama sebi čudeći se sta pomišlja.

Murad je sedeo u odaja i čitao pismo kojemu je stiliglo toga jutra,veliki pasa ga je pozivao na ručak,kako bi se sikupio jer ih nije dočekao prikladno.

Mehmet je ušao u odaje, prošlo je nekoliko dana od kada je video Katarinu kako izlazi iz odaja, ali nikako nije uspevao ostati nasamo sa Muradom,Lence je ovih dana bila jako lose.Njegova luda devojka se promenila,u nekoliko dana se izgubila,smejala se ali to nije bio onaj osmeh koji ga je osvoji.I on i Katarina su pokušavali shvatiti sta se dešava,kako se Lence od jednom pala u postelju,izgubila volju za životom.Bolelo ga je jer joj nio mogao pomoći,ovog jutra je bila bolje nego predhodnih dana cak je i jela mnogo vise.

-pasa izgledaš umorno

Murad uzahnu

-sta je sada

-nisi spavao noćas

-Bože daj mi strpljenja

-hoće to tako kad imas večernje posete jesi konačno shvatio

-Mehmet nema nicek takvog

-jesili ti čovjek od krvi i mesa kako izdržavas,sve je to sasvim Normano,prirodno,ljudski,pre ili kasnije ce se desiti

-pokušavam je zaštititi

-bas,tako sto dva dana si normano sa njom,onda je izbjegavaš...devojku to boli,osjeća se lose.

Murad uzdahnula

-a sta da radim,sta ce biti sa njom Mehmet ako se meni nesto desi,sta ako ostane trudna,a mene vise ne bude

-misliš da bi dozvolio da Katarina ili dete budu na ulici,ta devojka mi je kao sestra...a tvoje dete bi bilo kao moje,zašto gledaš sve toliko crno prepusti se životu,nikada ne znaš kada ti ke posljednji dan pogledaj mene i Lence..polako osecam kako mi klizi iz ruku

Murad ga potapša po ramenu

-bice ona dobro ne brini

Mehmet se osmehnulo

-hoće

-veliki pasa nas je pozvao na ručak,kod sebe,ne bi bilo lepo da ne odemo

-Lence nije bas u stanju izlaziti napolje,ali ići ja sa vama moram ga ispostovati,ne znam kako cu je ostaviti samu

-nije sama tu su kalfe,pozvacemo i dokotora.

Mehmet je zabrinuto klimnuo glavom.

Ajse je nije mnogo spremalo sto je iznedilo sve,stavila je crnu maramu prekriven si lice.Lejla i Gulsah su ih samo zagrnule,kao da ih nisu ni imale.
Ajse je htela pokazati kako se poštuje tradicija i kultura i da je ona casna žena.
Na ulazi u dvor dočekale su ih sluge,veliki pasa od kada je izveo ovde,morao je dokazati da je carstvo bogato da je sultan ima neprocjenjivu moć i bogatstvo.Uz raskoš išle su i zene (konkubine).
Čovjek bez ljubavnica nije mogao da bude ugledan tako je to bilo kod francuza.
Dok je u Bosni i Istanbulu drugačije,civek je ugledan ako mu žene sama padaju u naručuje.
Veliki pasa je ovog puta uklonio svoje ljubavnice zbog gostiju,kako se ne bi osjećali neprijatno.Dočekao ih je samo sa svojim ženama.

Dodir svileWhere stories live. Discover now