Chp 2

28 10 0
                                    

Setelah seminggu sekolah aku terpaksa bercuti selama seminggu kerana aku mendapat penyakit yang orang biasa panggil dengan nama 'chikenpox'. Setelah bercuti seminggu aku pun mula bersekolah semula apabila doktor telah mengesah kan yang aku telah sembuh sepenuhnya.. Keadaan seperti biasa dan kami bersekolah seperti biasa..
Kami berehat di kantin dan makan apa yang sepatutnya kami makan.. "Mi Rae.. hari tu kitorg dah bertugas pagi.. Mrs. Lee Noe Ryi tanya pasal ko.." terang Wendy.. aku dengan segera memandang Wendy. "Ye ker? Lepastu?" Soal ku kepada mereka. Sebenarnya kami ialah AJK Perpustakaan dan kami akan betugas di Sesi pagi memandangkan kami bersekolah pada sesi petang. Yeri pula menyambung."Ermm.. teacher tanya lah ko mana? Sebab teacher nampak kitorg berdua jer.. Lepastu kitorg cakap lah yang ko kena chikenpox.." Aku hanya mengangguk."So? Kita bertugas hari?"Soal ku. "Hari rabu.. sebab time tu kita PKPK so senanglah.." Aku mengangguk dan menjawab."Ok!"
Skip

Pagi Rabu
Aku menghampiri perpustakaan dan melihat ade sepasang kasut sukan di luar. Ini bermakna ada org yang telah smpai lebih awal dari ku dan telah membuka perpustakaan ini.
Aku melangkah masuk dan melihat seseorang yang aku kenali dan aku segera masuk dan meletakkan beg sekolah ku di belakang kaunter kerana di situ dikhaskan sebagai tempat meletakkan beg sekolah.. Selepas meletakkan beg aq terus duduk di kerusi sebelahnya.. Perasaan rindu ku semakin membuak-buak.. ingin aku memeluknya tapi aku bukan lah jenis yang suka memeluk atau dipeluk.. tapi aku sudah terbiasa apabila yang memeluk itu Yeri.. kerana setiap kali berjalan dengan nya sudah pasti lenganku menjadi sasaran untuk dia memeluk.. ok kembali kepada insan di sebelahku ini. Aku lihat dia memandangku dengan senyuman yang lebar.. Aku pun membalas senyuman itu.. dan akhirnya aku menegurnya.. "Hye! Joo Ae Seol!" sambil tangan ku melambai-lambai ke arahnya. "Hye! Mi Rae!!" Dia segera memeluk aku.. Aku pun meredha kan sahaja badan ku di peluk.. "Rindu Ko Mi Rae!"Ae Seol melepaskan pelukannya."Btw aku dengar ko chikenpox.. dah sehat?" Soalnya dengan penuh keperihatinan. Aku agak terharu di situ. Aku menangguk dengan penuh keyakinan. "Dah ok dah!" Sedang asyik kami berbual tiba-tiba masuk seorang namja berbaju sukan juga.. dan aku pun segera mengurnya. "Hye! Nam Joon!!" Aku melambaikan tangan kepadanya!
"Ah! Mirae! Ko dah sihat?"soalnya. Dia pun melakukan langkah yang sama dengan ku.. meletakkan beg dan kemudian dia berdiri di hadapan kaunter.. "Dah Mi Rae dah ok"jawab Ae Seol.. kami pun rancak berbual. Dan pintu pss (singkatan perpustakaan) dikuak lagi. Kelihatan seorang namja masuk. Oh ya! Aku tak akan tegur dia!
Dia masuk dan Ae Seol segera menegurnya.. "Hye Baek Hyun!" Namja yang bernama Baek Hyun itu tersenyum menampakkan barisan giginya yang tersusun rapi dan membalas semula sapaan Ae Seol. "Hye Ae Seol!" Aku hanya curi-curi memandangnya, kerana aku tidak mahu dia menganggap yang aq menunjukkan tanda-tanda untuk berdamai.. ohh tidak! Tidak sama sekali.. Sebenarnya pada tahun lepas aku berkawan agak rapat dengannya dan dia juga sebenarnya crush aku. Aku secara tidak sengaja memarahinya.. kerana dia mengejek kumpulan aku disebabkan salah menjawab soalan dan ahli kumpulanku mengadu kepada cikgu, lalu dia dimarahi oleh Mrs.Ihn. Sebenarnya bukan dimarahi dia cuma ditegur tapi disebabkan hal itu dia terus merajuk dengan aku dan tidak mahu bercakap dengan aku.. Aku juga ada beberapa kali memujuknya dan cuba bercakap dgnnya tetapi tidak di endahkannya. Jadi aku ambil keputusan untuk mendiamkan diri dan aku juga malas mahu memujuknya kerana sejujurnya itu bukan salah aku. Maaflah saya pun ego! Dan sejujurnya dia masih menjadi crush aku sehingga sekarang. Cuma aku lebih memilih untuk berdiam diri.
Nam Joon yang berdiri di hadapan kaunter segera mendekati Baek Hyun dan berbisik sesuatu. Kemudian Nam Joon dtg semula ke kaunter. "Korg kitorg nak pergi Seven Eleven tau.." baru sahaja Nam Joon menghabiskan kata-katanya.. Seorang lagi namja masuk, dan serta merta aku menegurnya ini juga salah satu kawan namja yang baik aku pernah ade dan tarikh lahir kami juga berbeza 1 hari sahaja! Aku 14 november dan dia 15 november! "Hye Jung Kook!" Aku tersenyum kepadanya sehingga menunjuk kan gigi ku yang tersusun agak rapi. Dia membalas senyumanku dan membalas sapaanku. " Hye Mi Rae! Hye Ae Seol! Hye Nam Joon! Hye Baek!" Mereka bertiga membalas sapaan Jung Kook. Jung Kook meletakkan beg nya dan mereka bertiga berbincang sesuatu. Dan kemudian mereka menghampiri kaunter dan "Kitorg nk gi 7E ok! Bye!" Mereka bertiga pun keluar dari perpustakaan. Aku dengan Ae Seol berbual-bual dan pintu pss dikuak lagi kelihatan dua yeoja yang amat aku kenali masuk.. " Mianhae lambat!" Yeri meminta maaf. "Mian! Mian!" kata Wendy pula. "Nae gweenchana!" Mereka berdua meletakkan beg. Mereka berdua menghampiri aku dan Ae Seol. "Banyak nya beg tapi orang dia dua jer?!" Soal Wendy. Ae Seol menjawab "Ouh dorg semua dah keluar!" Yeri pula bertanya "Pergi mana?" Aku membuat muka alah-biasa-lah " 7E" jawab Ae Seol pendek. "Siapa jer yang pergi?" Soal Wendy pula. "Nam Joon,Jung Kook dengan Baek Hyun" Jawab aku. Yeri dan Wendy memandang muka aku dengan isyarat hah-Byun-Baek-Hyun-ker. Aku pun memadang muka mereka dengan isyarat iye-dia-lah-sapa-lagi.. shh-Ae Seol-tak-tau Mereka berdua pun mengalihkan pandangan mereka sebentar tadi.. kami pun duduk di satu meja sehingga lah dtg nya seorang lagi yeoja bernama Kim Na Jae. Kami pun berbual dan Mrs. Lee Noe Ryi pun memanggil kami. Dia bertanya khabar ku dan Ae Seol dan Na Jae pun keluar berehat di kantin.. Aku bersama Yeri dan Wendy pun menyambung perbualan. "Ko dah ok ker dengan Baek Hyun?!" Soal Yeri mendadak. "Hah.. Belum.." Aku menjawab pendek. "Sampai bila nak gaduh" soal Wendy pula.. "Tak tahu.."kataku sambil mengangkat bahu.. "Mintak lah maaf.." Sambung Yeri. "Bukan dari dulu Mi Rae dah mintak maaf ker?!" Tegas Wendy. Aku hanya mampu mengangguk. "Aku x salah eh?"  Wendy dan Yeri mengangguk. "Biar lah dia .. ko still suka dia?" Soal Wendy. Aku mengangguk dan berdiam. Apabila Ae Seol dan Na Jae blik daripada berehat giliran kami pula berehat.
Skip..

Mereka berdua meneruskan Hari dengan biasa! Hari ini merupakan kali aku pertama untuk menjalani PJPK kerana minggu lepas aku bercuti dalam perjalanan ke padang. "Rugi ko Mi Rae.." kata Joy dengan tiba-tiba. "Haah wehh rugi!" Sambung Wendy pula. Aku memandang mereka dengan pandangan yang pelik. "Kenapa? Apa yang rugi?" Tanya aku. "Rugi sebab ko kan x dtg minggu lepas." Terang Joy. "Aku bukannnya saja-saja x dtg" aku menjeling joy. Aku agak kesal diperkatakan begitu kerana aku mempunya sebab. "Dengar lah dulu.. ko nak tau tak ade sapa kat padang tine kitorg PJ hari tuh.." terang Joy apabila dia melihat aku mulai marah. "Sapa?" Tanya aku dengan pendek kerana aku masih kesal. "Ade Song Jong Ki!!" Jerit Wendy yang teruja. Alu serta merta mejerit kecil tidak lah terlalu kuat. "Wahh!!!! Untung sia!!" Mereka berdua ketawa. "Kan! Hope hari ni ade bolehlah ko tengok!" Smabung Joy. "Hmm jebal!!" Kataku sambil mengangguk-angguk.
Kami berjalan ke padang dan kami menjerit sekali lagi apabila "Song Jong Ki!!!".
~
~
~
TBC

Forget MeWhere stories live. Discover now