Mi Rae P.O.VMakin hari makin aku benci dia! Mau menyampah aku dibuatnya.Tapi rasa suka ataupun aku tak pasti sama ada tu suka atau cinta.. tak pernah luntur walaupun sikit.
Aku 17 tahun.. dan aku rasa umur aku terlalu tua untuk cinta monyet kan?
END P.O.V
SKIP
"Ko tak sakit hati ker Mi Rae?" Tanya Wendy kepada Mi Rae. Mi Rae menggeleng lemah, dan menunjuk kan muka yang dia tidak sakit hati.
"Tipu." Sambung Wendy lagi sekali. Mi Rae terdiam dan berkata semula."Biar lah dia Wendy..dia pun ade hak nak pilih siapa... itu life dia."
Wendy mengeluh sedih atas nasib yang ditimpa oleh rakan nya itu." Abis tu ko nak buat ape?"soal Wendy lagi.
"Aku x nak buat ape-ape.."jawab Mi Rae."Ko nak biar jer ker Tae Hyung tu couple dengan Irene?!"tanya Wendy dengan nada yang agak menjerit."Ishh jgn lah ckp kuat-kuat.. Irene kata kat aq yang dia tak akan accept Tae sbb dia kan dah couple dengan Sehun.."jawab Mi Rae lagi."Ok satu masalah settle and masalah kedua Tae suka kat Irene.."tegas Wendy.
"Habis tu ko nak aku buat ape?"jawab Mi Rae dgn nada agak geram."Move on"jawab Wendy sepatah."X nak"jawab Mi Rae pendek."Ko tau tak Mi Rae.. aku tengok kat ig.. move on tu bukan bermakna kita dah dapat lupa kan someone or kita kena lupa kan orang tu.. move on ni ko sedar yang dia tu bukan milik ko.."terang Wendy dgn nada kelembutan seperti menasihatkan seorang kanak2.
"Klau itu aq tau.."jawab Mi Rae.
"Dah tu move on lah"tegas Wendy."Haihh ko ni maksudnya aq ni mmg dah move on lama dah sbb aq mmg tau dia bukan milik aq.. haihh ko nih.. salah ker aq nak minat dia?!"tegas Mi Rae pula.
"
Tapi dia suka kat Irene!"jawab Wendy. "Aq x kesah dia suka Irene ker? Ko ker? Yeri ker? Joy ker? Seul Gi ker? Aq x kesah! Aq still akan suka dia!" Tegas Mi Rae dgn nada yang agak geram.Mi Rae bangun dari duduk nya apabila terlihat Yeri turun dari kereta."Ah tu Yeri! Cepat- cepat nyorok Wendy! Jangan biar dia nampak kita!" Jerit Mi Rae. Wendy bangun dan segera menyorok di belakang Mi Rae dan mereka memerhati Yeri yang turun dari kereta dan semakin lama, semakin dekat dgn mereka.. dan apabila Yeri betul-betul di hadapan mereka. Mereka berdua pun menyergah Yeri.
"Bwahhh!!!" Jerit Mi Rae dan Wendy. "Ahh babun!"Jerit Yeri.
"Hahaha pagi-pagi dah carut"kata Mi Rae."Mana x carut klau pagi-pagi dah bgi org Heart Attack cm tuh!"marah Yeri."Haha dah jom!" Mereka pun masuk ke dalam perpusatakaan sekolah.SKIP
Mi Rae P.O.V
"Eh Mi Rae?" Yeri menepuk bahu aku.
"Ah.. ah nae?" Aku masih terpinga-pinga.
"Kau dah mengelamun je kenapa? Wendy tanya kau nak makan apa kau pun diam jer? And kau teringat kat V ker?" Yeri masih lagi menilik muka aku.
"Ah.. ani.. man-mana ade.." aku masih agak terkejut dengan andaian Yeri.
Ye lah aku tak tau kawan aku ni jenis ade power yang boleh baca fikiran orang.. dah lah semua betul!
"Habis tu? Dah lah tak yah menipu.." Yeri menepuk-nepuk bahu aku perlahan.
"Errm betul lah.. aku bukan boleh tipu kau.." aku menyandarkan kepala aku pada bahu Yeri.
YOU ARE READING
Forget Me
FanfictionSeorang budak perempuan yang mempunyai kehidupan yg bahagia pada mulanya tetapi kebahagiannya hilang begitu sahaja apabila pelbagai konflik dalam hidup nya muncul.. dapatkan dia mengecapi kebahagiaan semula di dalam hidup nya... "Aq x hadap pun dia...