"Iye! Sebaik tak terkiss jer tadi.."terang Yeri bersungguh-sungguh kepada Wendy. "Dah tu ko cam mana Mi Rae?" Soal Wendy. "Macam mana ape?" Soalku kembali. "Ko tak suka dia ker?" Soalnya lagi. "Eishh ko nih! Aku baru kenal dia".jawabku."Wehh ade lagi. Dia siap kata kat Mi Rae yang dia baru nak kacau Mi Rae tapi x sempat tau sebab time tu ade Teacher.." sambung Yeri lagi. "ishh ko nih.."marah aku kepada Yeri. "Aku rasa dia suka ko lah.." ujar Wendy. "Ahh tak adenya.. banyak lah kau" nafiku. "Abis tu asal dia wat cam tu?" Soal Yeri. "Dia just nak kacau-kacau aku jer lah.."kataku. "Nak bagi tau Joy ke tak?!" Soal Yeri. "Nth ko rasa Wendy?" Soalku. "Biar dulu lah.. nanti kita bgi tau dia.."jelas Wendy. Aku dan Yeri akur kami pun meneruskan perjalanan kami ke kantin.
Kami berjalan melalui tangga yang berada di hujung blok selepas library. Kami pun berjalan melintasi library. Sampai sahaja di hadapan library, kami terlihat Nam Joon, J-hope dan juga.. namja tadi.. Kim Tae Hyung sedang duduk di situ. Dia senyum ke arah aku.. tapi aku hanya membalas dengan Fake Smile. Jantung ku berdegup laju kerana kami baru selesai mengata dia, dan dia telah muncul di hadapan kami.. Dan oh yaa kali ini aku baru perasan.. dia handsome! Hahahah aku tau agak kelakar bunyi nya tapi aku mulai suka dengan dia.. Hahahahah lebih baik aku jangan nampakan sgt aku punya rasa suka nih.. nanti dorg perasan lak. Kami meneruskan perjalanan kami ke Kantin.
Petang Itu kami di minta berkumpul di Dewan kerana cikgu ingin menyampaikan beberapa maklumat.
"Mi Rae! Tu Baek Hyun!" Kata Joy kepada aku. "Ishh ko nih.. shhh.." aku memberi amaran supaya dia bercakap dengan agak perlahan. "Aku dah tak suka dia sgt lah.." kataku. "Habis tu? Ohh ko suka dak yang dah nak terkiss ko tukan?" Teka Joy. " Mana ko tau?" Soalku. "Aku tau lah. Wendy dah bgi tau.."kata Joy. "Heheheh sikit ah!" Kataku. "Heh dah tau dah! Dia kelas C kan?" Soal Joy. "Kelas Kita ngn kelas ape Fizik?" Soalku kepada Joy. "Dengan Kelas C lah!" Sambung Joy.
"Hahahah ngok ah!" Gelakku.
"Korg berjodoh ah!" Sambung nya pula!Setelah tamat mendengar maklumat yang diberikan kami pun dibenarkan pulang ke kelas masing-masing. Kami keluar dari dewan dan memakai kasutku. Setelah selesai memakai kasut aku bangun dan memperbetulkan pakaianku yang agak berkedut kerana duduk di dalam dewan. Aku pun terpandang seseorang yang aku kenali sedang memakai kasutnya juga dan aku ingin melihat wajahnya. Malangnya baru sahaja aku mahu melihat wajahnya dia telah memandang ke arah aku. Aku segera mengalihkan pandangan aku. "Jom ah korg.. cepat sikit" gesaku supaya Yeri,Joy dan Irene mempercepatkan pergerakan mereka memakai kasut. Nak tau kenapa aku tak memaksudkan Wendy dalam gesaanku.. kerana Wendy sememangnya memakai kasutnya dengan pantas.
"Eh.. mana Tae Hyung yang ko tuh?" Soal Wendy. Mereka mencari-cari kelibat Tae Hyung. Aku sarat meminta di dalam hati bahawa semoga mereka tak akan nampak Tae Hyung. Tetapi nampaknya.. Nasib tak menyebelahi aku "Haa.. Tu lah! Tu..tu.."kata Wendy. "Haa.. Mana-mana?? Ahh.. tak nampak ah!" Keluh + marah Yeri "Entah sapa tu pergi halang!" Marah Irene. "Ha!! Tu! Tu!!" Jerit Joy secara tiba-tiba. Aku hanya membiarkan mereka manakala aku sibuk menghilangkan kedut pada baju aku di hadapan cermin pintu dewan itu. Tiba-tiba aku terdengar seperti Yeri sedang menjerit "Wehhh!! Dia pandang! Mi Rae sini cepat Mi Rae!!" Wendy datang menghampiri aku dan menarik tangan aku. Aku hanya mengikut dengan langkah yang agak lemah.
Aku pun memandang tepat di mana Yeri,Irene,Wendy dan Joy tunjuk. Secara lebih tepat.. iya.. aku memang pandang dia. Apabila aku memandang dia.. iya memang benar dia sedanv memandang kami. Dan secara tiba-tiba terukir senyuman di mulutnya yang menyebabkan aku berdebar-debar dan yang lain.. macam kena rasuk. Bukan kena rasuk sebab tergoda dengan senyuman dia tapi.. paham-paham ker lah.. "Lek.. lek.. dah jom.. Mi Rae dah malu tuh" kata Irene yang kekal tenang dari tadi. Memang sejujurnya irene ni gadis yang agak pendiam dan kurang kuantiti syaitonnirojim dalam badan berbanding yang lain. (Lek2 rekaan semata-mata kepada stans dorg jgn terasa yer!) "Kkk jom blah ah lagi malu duk sini.." sambung Joy. "Eleleleleh sian dye.. siann Mi Rae.."Kata Joy sambil membuat muka annoying+mengejek+menyampah+ kesian yang dibuat-buat.. senang kata ++++ lah. "Kang nanti dia ingat kita pun suka dia!" Kata Yeri pula dengan nada yang cuak+takut. "Tah cukup lah dia ingat Mi Rae sorang jer suka dia.." Kata Irene sambil mengejek. Ok sekarang aku tarik balik apa yang aku cakap tadi. Syaitonirajim dia sama banyak dengan dorg! Aku menarik muka aku seketat-ketat yang boleh. "Eleh! Acah ah ko!" Kata joy sambil menyiku tangan aku. "Ko memang suka dia kan?" Soal Yeri. "Baik ko mengaku kalau tak.. aku tak nak kawan dengan kau!" Ugut Wendy. "Mana aci main ugut-ugut!" Kata aku. Mereka masih berdiam diri dan akhirnya aku mengalah. "Ok fine! Yer sikit!" Wendy dengan segera memluk bahu aku. "Tapi Mi Rae! Aku tak suka rambut dia" Wendy mengadu. "Kan boleh tak kita letak nama panggilan dia sempena rambut dia?" Soal Yeri. "Hah kita letak nama dia Mangkuk? Ok?!" Tanya Irene. Aku hanya berdiam. "Sabut ah sabut?!" Cadang Wendy pula. "Tak yah lah panggil dia V jer!" Sampuk Joy tiba-tiba. "Hah ok jugak tuh!" Aku bersetuju. Sekurang-kurangnya nama ini tak lah sepelik nama-nama diberikan tadi. Mereka yang lain agak mencuka kerana nama gelaran yang mereka pilih tidak terpilih.
Kami pun segera masuk ke dalam kelas semula. Kelihatan Seulgi sedang gigih melalukan latihan matematiknya. Aku pun menghampirinya. "Yahh!! Seul Gi!!! Rajinnya!" Tegur aku. "Lepas ni kan Mrs. Lee masuk.. aku buat lah revision sikit.." katanya. "Uuuuu.. jangan lupa ajar aku. " kataku sambil menyelak-nyelak bukunya. Tiba-tiba Chanyeol datang menghampiri. "Eh gemuk! Nak tiru!" Kata chanyeol dengan tiba-tiba. "Ah takdek cantik ko punya double chin.. suka-suak jer nak tiru aku!" Marah Seulgi.
"Eh2 wait bukan terbalik ker? Bukan ke selalu Seul Gi panggil ko Gemuk and ko panggil Seul Gi double chin?!" Kata aku sambil menggaru-garu kepala aku yang tidak gatal. "Alah! Mana-mana lah!!" Kata Chanyeol. "Entah! Bukannya salah pun! Benda betul! Dia dua-dua ade Double chin ade gemuk.. ermmm lagi lah!" Seloroh Seul Gi. Aku tergelak terbahak-bahak tak sangka tadi bergaduh sekarang dia yang backup Chanyeol. "Ok-ok fine aku tak nak kacau pasangan sweet ni nak gaduh k! Bye!!" Selorohku pula. Chanyeol dan Seulgi memberikan ku jelingan Maut. Aku melarikan mata aku dari pandangan mereka takut jadi batu pulak dah macam Medusa!
Aku duduk di tempat aku semula dan aku keluar sebentar ingin membuang sampah dan aku terlihat di tapak perhimpunan bahawa terdapat susuk tubuh seseorang yang amat aku kenali.
Aku dengan segera memanggil Wendy dan Joy. "Wehh Wendy!!! Joy!! Sini cepat!" Jeritku. "Alah pasal V lah tu kan.. " kata Joy sambil menghampiriku "Ahh diam ah! Tu tgk tuh!!" Kataku sambil menunjuk ke arah orang yang aku lihat tadi. "Ehh!!! Dia dengan sapa tuh!!! Oppa!!!!" Jerit Wendy. "Wehh dia bukan single ker?!" Kata Joy pula. "Entah lah sebelum ni aku nampak dorg time rehat time aku bertugas hari Rabu tuh! Aku igt saja-saja sembang! Rupa-rupanya dorg together lagi!" Jelas aku. "Ishh memang tak leh jadi nih!" Kata Wendy sambil menahan geram. "Ko ade no. Dia kan?! Tanya ah!" Suruh Joy. "Aku tau lah!" Kata aku dengan nada yang menahan marah.Tiba-tiba sahaja Mrs.Lee menaiki tangga. Aku terlihat Mrs. Lee sedang menaiki tangga. "Wehh! Mrs.Lee! Jom Cepat!!" Kata aku smbil bergerak memasuki kelas. Mereka berdua mengikut langkah aku dan segera duduk di tempat mereka.
~
~
~
~
TBC
Sorry lah kalau bosan sikit. Author tengah pikir cara nam sambungkan idea! And kepada kawan-kawan author jangan kecam eh?! Sorry lah sekarang author tengah terlebih confident hahaha nanti klau dah tak dek confident berhenti lah! Heheheheh😅
Author akan cuba masukkan banyak lagi part2 and watak-watak yang lain sempena nama cerita ni en plot cerita nih! Ok keep reading! Jangan lupa vote! Jangan Risau korg boleh jer vote sbb ni bukan cerita Byuntae sebab ade org tak vote and jadi silent readers sebab cerita tu Byun kan?! Don't Worry Ok?! And sorry kalau typo ok?! Mianhaeyo!!
Keep Reading and Be Happy ok!
Author sentiasa sayangkan anda! Igt lah FullSad_Tae1411 ok?!
Bye Korg! ILYSM
#votejuseyo
#commentjuseyo
#mianhaeyo
#saranghaeyo
YOU ARE READING
Forget Me
FanfictionSeorang budak perempuan yang mempunyai kehidupan yg bahagia pada mulanya tetapi kebahagiannya hilang begitu sahaja apabila pelbagai konflik dalam hidup nya muncul.. dapatkan dia mengecapi kebahagiaan semula di dalam hidup nya... "Aq x hadap pun dia...