Chp 17

18 8 0
                                    

Mi Rae P.O.V

Irene aku perlukan Irene sekarang! Sekarang!

"Weh Irene nak naik sini ke?" Aku mengajukan soalan kepada Yeri. Yelah yang rapat dengan Irene, Yeri lah! Sebab dorang kan classmate.. am i right?

"Naik lah nanti! sabar ler!" Yeri menegaskan ayatnya.

Haihh ye lah! Aku paham!

Aku kembali dengan kerja sekolah aku.

Korang perasan tak? Aku selalu tak siap kerja sekolah kan? Hahahah aku memang pemalas! Suka buat kerja last minute! Sebab bagi aku buat kerja last minit lah masuk otak!

And ko nak tau ikutkan Si Minah AKA Yeri yang acah tegas tu! Lagi Malas! Kat rumah layan KPOP! Nama gp tu.. jap eh.. ah! BTS! Lepas tu! Buat kerja rumah kat Sekolah! Hari-hari kabut jer aku tengok! Uishh! Jangan bagi tau dia pulak eh pasal ni!

Ape? Wendy? Dia macam aku lah jugak pemalas! Lagi-lagi dia deskmate aku memang 2x5=55 ah  jawapan dia!

Ape? Aku salah kira? Eh betul lah! Sbb 2 kali 5 mean 5 tu dua kali kan? Jadi 55 lah! Hmm tak pek tak yah minta maaf! Aku tau korang salah faham! Well Mi Rae memang pandai! Hahahahah jangan jelous ok? *wink*

"Ko nak jumpa irene asal weyh?" Yeri mula sangsi.

Aduh Yeri aku dah cakap banyak kali kan? Tak kan lupa?

"Eih ko nih! Kan aku dah ckp kat Irene jangan tanya dulu. So skrg aku nak bgi signal lah! Mean dah boleh tanya!" Akj menjelaskan ke Yeri entah yang ke berapa kali entah ni.. haih..

"Hah.. tu panjang umur Irene ko sampai.." Wendy memanggil aku dari hadapan kaunter library.

"Mana?" Aku pantas bangun dan memanggil Irene supaya menghampiri aku.

"Ko nih! Dia dtg jugak lah sini! Nak tak nak memang kena dtg sini en? Nak tulis nama untuk rekod kan?" Wendy menggelang aneh melihat karenah aku.

Eleh macam tak biasa pulak rileks lah..

"Ape?" Soal Irene yang menghampiri kaunter sambil mengerutkan dahinya.

Tak pek dia tak faham lagi.

Irene menulis namanya pada buku yang disediakan.

"Wehh Irene.." aku memanggil Irene.

"Erm?" Dia masih lagi khusyuk menulis namanya.

"Sekarang.." pendek sahaja pesanan aku.

"Ouh Are You Serious?" Reaksi Irene 100% membuat kan aku tahu yang dia sedang terkejut.

" Yes, totally sure.." aku mengangguk.

Irene mulai bergerak ke meja untuk duduk sementara menunggu peluang bercakap dengan Tae Hyung.

"Irene.."

"Ye, Mirae?" Irene memberhentikan langkahnya.

"Jangan sampai kantoi ok?" Aku sedikit risau.

"Errmm.. geogjeongma! (jangan risau)" Irene mengangguk dan terus beredar.

Aku mengeluh berat. Semua orang mesti risau kan? Haih kalau kantoi lah kan.. aku tak nak datang sekolah langsung..

"Museowo...(takut)" aku memggosok-gosok kedua tapak tangan aku.

"Aishhh gwenchana.." Yeri tersenyum manis kepada aku.

"Mi Rae.. Yeri.. Wendy.."

Tiba-tiba terdengar suara seseorang memanggil nama kami.

Forget MeWhere stories live. Discover now