Chp 18

21 7 6
                                    

Mi Rae P.O.V

"Dia dah tau yang kau suka dia.."

Kata-kata tu masih terngiang-ngiang di dalam otak aku haihh tak boleh nak fokus aku belajar hari ni.

Ye lah,aku pergi mana-mana mesti ade dia... and patut ah tadi tengah hari asyik nak tegur akj jer.. aduh malunya aku! Ye lah Irene dengan Joy pun satu bukan nak tolong coverkan!

Haihhh nasib kau lah Mi Rae pandai-pandai suruh,pandai-pandai lah tanggungjawab.

END P.O.V

"Macam mana boleh kantoi?" Yeri menyoal Irene dan Joy kerana memang mereka berdua sahaja di situ.

"Dia dah tau sendiri.." Irene hanya mampu berkata-kata dengan pasrah.

"Maksud kau?" Mi Rae pula bergilir menanya soalan.

"Macam ni.."

#FLASHBACK#

Masa ni Mi Rae,Yeri dan Wendy pergi tolong teacher.

"Ouh Tae Hyung sini kejap" Irene memanggil Tae Hyung untuk menjalankan rancangan yang dia dan Mi Rae dah rancang.

"Ouh Irene.. kenapa?" Tae Hyung berdiri di sisi meja yang Irene duduk.

"Aku nak tanya something.. duduk lah dulu.." Irene berkata kepada Tae Hyung.

"Ouh ok.." Tae Hyung duduk di kerusi hadapan sebelah Irene.

"Macam ni.. kau suka siapa?" Irene terus straight to the point.. malas berdalih agaknya.

"Eo? Kenapa tanya? Kau suka aku?" Tae Hyung meneka secara rawak.

"Hye buat ape?" Joy datang tiba-tiba..
Dan terus duduk di sebelah Irene.

"Eh tak lah.. ada budak aku kenal dia suka kau dia suruh aku tanya.." Irene jujur sahaja tapi masih tidak menyebut nama Mi Rae.

"Siapa? Ajk Library ni?" Tae Hyung meneka lagi..

"Haah.." Irene jujur lagi..

"Yoon Mi Rae?" Teka Tae Hyung dengan tepat sekali.

Irene hanya mengangguk sahaja.

"Aku tak suka siapa-siapa.." Tae Hyung jawab dengan keadaan yang relax.

"Ouh.. agak-agak kalau dia mintak untuk ade relay dengan kau? Kau setuju?" Irene mengutarakan soalan lagi.. kali ini soalan nya sendiri bukan dari Mi Rae..

"Biar aku kenal dia dengan lebih dalam dulu.. sebab aku pun baru rapat dengan dia.." Tae Hyung memberi jawapan yang munasabah. Sama ada ikhlas atau tidak itu Irene tidak tahu.

"Soalan mintak relay ni aku yang tanya eh bukan Mi Rae.." Irene menegaskan ayat itu.

"Erm okay aku tak ready lagi nak ade relay kalau aku ready aku bagi tau.." Tae Hyung masih relax tapi mulutnya masih senyum.

Ya memang namja bernama Tae Hyung mampu mengiurkan seorang yeoja.
[tae mmg hensem]

Forget MeWhere stories live. Discover now