Chp 10

22 8 0
                                    


Di kelas Yeri.

"Cepat sikit.." gesa aku.
"Mi Rae.. Ji Young nak balik dgn aku lah.. dia kata nak teman.." Yeri memberitahu aku dengan perasaan serba salah.
"Hmm tak pek lah.." aku hanya mengangguk.. kerana aku tidak perduli pun sebenarnya.

Aku keluar kelas dan aku melihat seorang namja sudah berada di luar.
Sudah pasti namja bernama Kim Tae Hyung itu menunggu Ji Young kerana dia juga amat rapat dengan Kwon Ji Young itu. Tampannya dia.
Dia mengangkat keningnya kepada aku. Dan aku juga hanya membalas dengan menjongketkan sebelah keningku. Sejujurnya aku ingin senyum tetapi aku membatalkan niat aku.. kerana dia mesti perasan nanti.

Aku dan Tae Hyung menunggu mereka di luar. Kami berdua diam sahaja. Yeri dan Ji Young seperti berbincang sesuatu. Tak lama kemudian mereka pun keluar. Ji Young membisikkan sesuatu pada telinga Tae Hyung dan selepas itu Tae Hyung tersenyum dan terangguk-angguk.

Ji Young mengahmpiri aku dan berkata "Aku pinjam Yeri eh? Aku nak balik dgn dia boleh?" Pertuturannya itu persis seperti cara ingin meminta izin daripada aku.
Aku hanya mengangguk laju dan menjawab "Pinjam lah.. aku tak kesah pun.." apabila diajukan soalan seperti itu

Yeri dan Ji Young berjalan melintasi aku dengan Tae Hyung.
"Tapi jgnlah sampai palau aku.." aku merungut perlahan.
"Dah lah biar aku teman kau.." Tae Hyung menghampiri aku lalu mengajak aku jalan bersamanya.

Aku masih tidak berganjak masih terkejut dengan pelawaan Tae Hyung.
"Jom lah.. aku pun kena palau nih.. kau  pun nak palau aku?" Tae Hyung mendekatkan dirinya dengan aku.

Aku tidak menyangka rungutan aku sebentar tadi itu didengari olehnya.. and boleh lah kenapa aku tanya dia kenapa dia tak on whatsapp.. YES!
Boleh balik dgn Tae!!! Yes!!!.

"Hmm yelah.." aku hanya mengikutinya dari belakangnya. Sehingga lah di tangga kami menjadi bersebelahan pula. Tiba-tiba dia berhenti di penjuru tangga. Aku pun berhenti juga. Tiba-tiba dia menunduk ke arah aku dan seperti hendak membisikkan sesuatu.

" Appa aku cakap.. tak elok tau kacau org tengah.." Tae Hyung membisik bukan ke telinga aku tetapi ke muka aku.

"Ok.. fine.." aku segera memotong percakapannnya dan kembali berjalan. Sejujurnya aku memang terkejut dengan apa yang dia lakukan.

"Jangan marah.." Tae Hyung memandang aku.

Jantung aku berdegup laju,tapi aku masih boleh control muka aku.. ya thanks god.

"Mana ade marah lah.." aku membalas dengan menyertakan sedikit senyuman.

Tae Hyung senyum semula kepada aku.. ahh kenapa senyuman dia menggoda macam tu.

Aku hanya memandang sekilas dan meneruskan langkah aku.
Dan tak lama kemudian kami beriringan semula.

"Tae.. kau asal lama tak on whatsapp.." akhirnya aku berani mengajukan soalan yang aku ingin tanyakan dari tadi.

"Ouh kau ade text aku ker?" Tae Hyung yang sangsi aku bertanya seperti itu.. menanya aku semula.

"Ade.. sebab aku nak tanya kau something." Aku jujur dengan Tae Hyung malas hendak menipu.

"Ouh telefon aku rosak.. pastu aku hantar kedai.. kedai tu kata minggu depan baru dpt." Tae Hyung menjelaskan keadaan sebenar kepada aku.

Forget MeWhere stories live. Discover now