Chp 22

10 4 10
                                    


"Aku siyes tak percaya doh .. " Joy masih lagi membulatkan matanya:

"Ye.. aku lagi tak percaya.." Irene menggerakkan kakinya dengan pantas.

"Tapi.. tak kan lah dia tu.. saja-saja kenakan Ji Yong? Eih alasan tak munasabah doh!" Joy turut melajukan langkah.

"Lantak lah tapi.. kita kena bagi tau Mi Rae dulu." Irene terus berlari anak menuju ke kantin.

"Nak cari Mi Rae lah tu.. Tunggu aku!!" Joy berlari anak mengikuti Irene.

••••••••••••

"Agak-agak lah?!" Suara Mi Rae terkejut memberuk bergema di kawasan itu.

"Ye! Aku pun mula terkejut beruk tau!" Irene senyum selebar-lebar yang dia boleh.

"Hei memang tak guna doh dia!" Wendy mengenggam penumbuk tanda geram.

"Orang happy kau marah lak?" Joy menyiku bahu Wendy.

"Haah? Bukan ni good news ke? Mean dia tak suka Irene and tak ada suka sapa-sapa?" Yeri yang tak faham menyoal semula Wendy.

Memang wendy ini membingungkan.

"Ok tak faham eh? Korang jangan fikir apa yang korang nampak.. cuba korang bayangkan apa yang dia fikir? Ape fikiran dia? Apa yang dia rancang?" Wendy menekan-nekankan apa yang dia katakan.

"Sabar jangan emosional.."

"cakap rilek-rilek."

Masing-masing cuba menenangkan Wendy.

"Apa maksud kau Wendy? Jangan cover-cover.. cakap jer terus terang ok?" Mi Rae kelihatan agak memahami apa yang Wendy katakan.

"Ape maksud dia cakap tak suka irene pulak.. heyy tengok ni.. tak kan secepat tu perasaan dia berubah or mcm ape yang dia kata just kenakan ji yong.. dia anggap benda ni suka-suka lah?" Wendy menggerakkan segala tubuh badannya untuk memberi penerangan.

"Fuhh tepat sis! Menusuk kalbu.." Joy mengangkat high five ke arah Wendy lalu di balas dengan kuat oleh Wendy.

"Aku paham.." Mi Rae mulai menongkat dagunya.

"I'm sorry but apa kaitan dengan Mi Rae.. heh?? Aku bawah umur so susah nak faham.. maaf?" Yeri memintal hujung rambutnya sambil berkerut-kerut.

"Eihh kau ni.. ingat tak dia kata dia suka Mi Rae? So no wonder lah dia tipu Mi Rae.. sorry to say Mi Rae.." Wendy mengenggam kemas bahu Mi Rae.

"Termasuk yang mintak relay?" Yeri mencangkung di hadapan Mi Rae.

"Ya itu sekali.. Yeri oi.." Irene menepuk-nepuk kepala Yeri seperti gaya menepuk kepala anjing.

"Jangan lah tepuk macam tu.. i'm not your puppy." Yeri menggembungkan pipinya.

"Mi Rae jangan broken weyh! Aku tak nak tengok kau frust menonggeng." Joy mengenggam tangan Mi Rae.

"Ani.. buat ape sampai nak menonggeng."

"Aku ingat dia cakap kat aku dia tak suka aku.. sebab aku ingat dia betul-betul suka kau." Irene masih dengan serba salahnya.

Forget MeWhere stories live. Discover now