Chp 23

8 5 0
                                    


Mi Rae memasuki pusat beli belah bersama Omma nya selepas memparkingkan kereta mereka di parking lot.

"Kamu nak dress macam mana?" Omma tiba-tiba menyoal tentang baju prom itu kepada Mi Rae.

"Entah lah omma, asalkan tak melebih-lebih." Mi Rae masih fokus dengan langkahnya.

"Kalau melebih-lebih pun apa salahnya, ini tahun akhir kamu kan?" Puan Yoon berwajah sunggul sambil matanya meliar-liar ke arah butik-butik yang ada di pusat beli belah itu.

"Memang lah tahun akhir omma tapi, tak suka lah jadi tumpuan." Mi Rae masih dengan keputusannya tidak mahu melebih-lebih dan ringkas sahaja.

"Ye lah, pilih lah mana-mana nanti. Tentang harga tak perlu risau. Tahun akhir kamu kena jadi yang hebat."

"Nae omma, geogjeong mala.." Mi Rae dan Puan Yoon pantas memasuki sebuah butik yang dipenuhi dengan ahli kumpulan Mi Rae.

"Eh Mi Rae.." Wendy yang perasan dengan kehadiran Mi Rae mula tersenyum menyambut Mi Rae.

"Anyeong Omma Yoon.." mereka semua memberi tunduk hormat serentak kepada omma Mi Rae.

"Nae, anyeong. Omma pergi duduk dekat Omma kamu semua ya." Puan Yoon berjalan menuju ke sofa yang terdapat Omma kepada kawan-kawan Mi Rae.

"So how? Kau nak baju warna apa?" Joy mula ceria, bersemangat gitu.

"Ape kata hitam? Putih?" Irene yang sedang membelek-belek baju di dalam butik itu memberi pendapat.

"Hitam or putih lah, sebab kita tak ada partner lagi kecuali si akak terlajak laris kita irene. So kalau partner kita tu warna apa-apa je still boleh masuk dengan warna baju kita." Panjang lebar penerangan si Seulgi.

Ya, dia join mereka kali ini.

"Haah, pasrah nya tak ada partner." Wendy membuat riak acah sedih.

"Ah lantak lah. Aku rilek jer." Yeri membuat gaya chill.

"Ye lah aku setuju dengan cadangan Seul Gi. Tepat dan benar." Mi Rae memberi lampu hijau.

"Ouh k! Jom pilih!"

SKIP

Hari terakhir perperiksaan yang penting bagi pelajar tahun akhir.

Mi Rae P.O.V

"Kau ok? Ready eh?" Wendy sebagai omma dalam kalangan kitorang pula yang terlebih risau.

"Okay lah, aku ready! Aku pergi beratur untuk bilik perperiksaan aku tau?" Aku senyum dan terus pergi ke barisan untuk bilik perperiksaan aku.

"Mi Rae.."

Aku menoleh ke belakang apabila terdengar suara seseorang memanggil nama aku.

"Ah nae?" Aku memandang tepat ke arah namja yang memanggil aku itu.

Tapi sayang, boleh aku larikan pandangan sekarang? Aku tak nak tengok dia. Aku masih kekok dan marah dengan dia.

"Good luck! Ni last day untuk final exam kita." Ujarnya lagi. Aku hanya mampu memandang nya sahaja.

"Ah gomawo, good luck too.." aku tersenyum sedikit dan terus berlalu dari situ. Tak sanggup duduk berlama-lamaan kat situ. Aku tak mahu mati berdiri.

Forget MeWhere stories live. Discover now