Chp 3

36 10 6
                                    

Kami menjerit apabila melihat abang idola kami iaitu Song Joong Ki. Kelihatan dia sedang menjalani latihan bola tampar. Kami memerhati nya dari jauh sambil menunggu Mrs. Rai Hyun. Tidak lama kemudian Mrs. Rai Hyun pun sampai. Dia memanggil kami. Aku,Wendy dan Joy melambat-lambat kan langkah. Dan apabila kami mahu bergerak pergi, aku terlihat suatu keadaan yang sangat memang tak akan aku boleh lupakan.. ketika Joong Ki oppa ingin menahan bola yang datang ke arah nya baju dia terangkat dan telah menampak kan separuh dari badannya.. Aq segera memanggil Wendy dan Joy. "Wehh! Wehh!"kataku smbil menarik-narik baju mereka. "Ape?!" marah Wendy dan Joy. "Tu! Nampak tak tadi?!" kataku sambil menunjuk-nunjuk ke arah Joong Ki oppa. "Nampak ape?!" Soal Joy. "Entah ape ko nih??" sambung Wendy. "Tadi baju Joong Ki oppa terselak.Korang x nampak ker?." Soalku. "Hah?! Ye ker?!" Wendy terkejut. "Lah! Aku igt korg nampak!" Jujur ku. "Haihhh! Kerugian amat besar terlihat di situ!" Rungut Joy.

Kami pun berjalan ke tempat di mana rakan sekelas ku yg lain berkumpul. Seul Gi memanggil ku dei jauh "Mi Rae!" Aku mencari Seul Gi "Ah! Nae! Wae?!" jawab ku. " Korang pergi mana tadi?" Soal Seul Gi sambil berjalan ke arah kami. "Tgk Joong Ki oppa!" Jwb Wendy. "But tak dapat tengok abs :(" rungut Joy lagi. "Issh gatal gila ko nak tengok Abs dia!" marah Seul Gi. "Mi Rae nampak!" Kata Wendy smbil menunjuk ke arah ku. Aku membuat muka berlagak+poyo aku. "Wahhh! Ko buat ape smpai boleh nampak!" Tanya Seul Gi dengan teruja+jealous. "Aku tak buat pape.. dia yang buat.." terangku ringkas. "Hah? Dia yang buat.. dia buat ape? Haaahhhhh?!!!" Seul Gi mula berfikir yang bukan-bukan. "Ishh ko nih!" Marah Wendy. "Pikir yang 18++" kata Joy sambil menampar lembut bahu Seul Gi.

Yeri dan Irene pun tiba di tempat kami berkumpul. Walaupun kami berlainan kelas. Tetapi waktu PJPK kami sama dengan Kelas B. Kelas B turun agak lambat sikit mungkin cikgu mereka yang melepaskan mereka turun lambat. "Ade termiss ape-ape x?!" Soal Irene. "Banyak.." jawab Joy dengan selamba. "Ape dia?!"soal Yeri pula.
"Abs Joong Ki oppa.." kata Wendy. "Wah series lah korg nampak?" Soal Yeri penuh jeterujaan. "Tak! Mi Rae jer yang nampak.." kata Seul Gi. Mereka bertiga membuat muka sedih. Manakala aku tidak. Kerana aku telah melihat ape yg sepatutnya aku x lihat.. hahahahha :p.
Skip

Keesokan harinya.
Aku dan yang lain-lain sedang berehat di kantin. Seorang demi seorang makhluk muncul. Aku ternampak yang Baek Hyun barjalan seorang diri tidak mempunyai teman aku ingin bertanya kepada dia. Tetapi dia kelihatan sombong dan aku dan dia masih dalam mood pergaduhan. Aku pun melupakan saja niat ku itu. "Mi Rae.. esok cam mana?" Soal Yeri. "Macam mana apa? Soal ku semula. "Eh ko ni bertugas pagi lah."terang Yeri."Ouh ok boleh."aku memberi persetujuan.

Tidak lama kemudian Wendy pun pulang dri membeli makanan dia duduk di hadapan ku. "Wendy.." panggil ku. "Asal.." soal Wendy. "Esok.. aku ngn Yeri nak pergi pagi.." aku menerangkan kepada Wendy. "Wendy mengangkat tangannya dan melambai-lambai. Itu bermakna yang dia tidak boleh menyertai kami esok. "Malam ni ade cerita aku.. fav. tu weh..." terang Wendy. "Cerita ape.. tengok jer lah mana ade kena mengena.."soal Yeri tidak puas hati kerana melihat alasan Wendy yang tidak ada kena mengenanya. "Cerita aku tu pukul 1 pagi.." jelas Wendy lagi apabila melihat Yeri tidak puas hati." Ouhh.. " aku mengangguk tanda faham. "Nanti aku tidur lambat bangun pun lambat.. ko tau en klau aku bgun lambat xdk sapa hantar ayah aku dah pergi kerja.." bebel Wendy lagi. Apabila melihat raut wajah Yeri yang masih dalam ketidak puasan (ayat apekah ini) perlahan-lahan raut wajah Yeri jadi seperti biasa semula. Mungkin kerana dia harus terima yang esok Wendy tidak bertugas. "Aku bertugas hari jumaat lah bukan aku ponteng aku ganti.." bebel Wendy, sekali lagi. "Ok.. ;)" jawab Yeri. "Aku tak siap Math lagi.."aku mengeluh. "Aduh budak sorg nih. Time aku makan jgn ganggu feel aku boleh tak.." marah Wendy. Yeri menggelengkan kepalanya. Aku mengakat tangan tersusun sepuluh jari menunjukkan yang aku ingin mengatakan 'sorry'. Aku berkata kepada Wendy dan Yeri. "Tengok lah sekarang kita rehat bertiga jer. Tu lah sebok nak jadi pengawas lagi." Mereka mengangguk. "Tulah Joy kata nak jadi Ajk library last-last.. hampeh" kata Wendy. "Aku ingat Seul Gi jer.. last-last ade jugak yang nak ikut jejak langkah dia.." sambung Yeri pula. "Tulah kan dah tak senang makan, duduk, and lepak dengan kita. Hehh.." keluhku.

Kami bangun membuang sampah dan berjalan ke arah tangga di mana Joy dan Irene menjadi tunggul di situ. " ehh Yeri.. Yeri.." panggil Irene. "Ape??" Soal Yeri. "Ko tau tak ade org suka ko.." jelas Irene. Kami bertepuk tangan manakala Yeri masih tercengang. "Aku tak sangka ko dah laku!" Kata ku sambil memeluk bahunya. "Tah power ah ko.." sambung Wendy pula.. "Selama ni aku igt yang laku Irene jer tau.." sambung Joy. Kami pun ketawa bedekah-dekah. "Budak yang suka ko tu ade dua orang." Sambung Irene. Aku yang sudah mulai selesa mendengar penerangan Irene. Aku pun duduk di tangga itu diikuti dengan Joy. Wendy masih lagi berdiri. "Dia satu junior kita satu lagi kelas kita.." smabung Irene lagi. "Sapa yg junior kita tu..?" Soal Yeri. "Ade nama budak tu Jung Kwang Hee... ko x kenal.. aku pun baru kenal.." seloroh Irene. "Yang kelas ko tu?"soal Wendy. "Sabar- sabar aku tau korg excited.. wuhuu!" Sorak Irene. "Hahah bengong doh cpt lah.." paksa aku. "Entah rehat dah nak abis nnti tak jumpa dah.." paksa Joy pula. "Kkk" irene mengambil nafas dan "yang suka Yeri tu.. Kwon Ji Yong.." sambung Irene. Kami pun tersenyum.. tapi sebenarnya kami tak kenal yang ji yong tu yang mana. "Yang mana eh?" Wendy bertanya. "Alah ade org selalu panggil Gd jer" terang Yeri pula. "Tak pek nnti aku cari" sambung aku. "Nanti tunjuk kat aku au" pinta Joy. Aku pun mengangguk.

Kami bergerak menaiki tangga dan aku tidak berhenti di hadapan kelas aku dan aku terus ke kelas Yeri dan Irene.. "Kwon Ji Yong!!" Jerit ku menyebabkan semua yang berada di situ memandang aku. "Ye seorang namja yang lagi pendek dri aku berjalan menuju ke arah aku. "Ye!" Dia menjawab panggilan ku. "Ouh ko JinYong ?" Soal ku. "Haah.. kenapa?" Soal dia semula. "Ok bye Yeri,Irene!" Kataku sambil melambai Irene dan Yeri serta meninggalkan budak itu dalam keadaan termangu-mangu.

Aku masuk ke dalam kelas aku. Aku duduk di tempat aku. "Ko gi ane?" Soal Wendy. "Gi cari Ji Yong" jawab ku dengan selamba. "Yer ker? Jumpa tak?!" Soal Joy. Aku mengangguk. "Hensem x?!" Aku menggeleng dan mengangguk. "Hah mana satu?!" Soal Joy. "Entah lah we aku pun tak tau.." mereka memandang aku dengan pelik. "Bagi aku x hensem mana pun, maybe bgi org lain hensem.. and 1 point dia sma dengan aku ade chikenpox bnyk gila kat muka dia." Mereka berdua ketawa aku juga turut ketawa. Seul Gi datang menghampiri. "Ape gelak- gelak nih?! Dah cepat buku math mana? Keluar kan aku ajar.." suruh Seul Gi. Kami mengangguk segera alu megeluarkan buku dan sebangainya. "Kantoi lah semua x buat agi sungguh-sungguh keluarkan buku!" Kata Seul Gi lagi. Kami mengangguk dan tersenyum..
~
~
~
TBC
Jangan Lupa Vote and Comment Ye! Thank You readers.. alang dah baca tu tekan lah Star untuk Vote tu sekali.. and klau boleh follow lah sekali tgk Followers author tak sampai 5 pun.. T_T huuhuuu hahaha ok tq ye korg yg baca ILYSM nanti author update lagi yer!

Forget MeWhere stories live. Discover now