Aku datang ke library pagi itu untuk bertugas. Dan apabila aku masuk library masih sunyi dan pagarnya masih terkunci. Aku meletakkan beg aku di hadapan library dan aku segera berlari anak ke tangga dan menuruni tangga itu ke pejabat sekolah. Aku menunduk hormat kepada cikgu-cikgu yang berada di situ aku segera ke kaunter yang berada di dalam pejabat itu. Tiba-tiba seorang cikgu menegurku. "Awak ni sesi pagi ke petang?" Aku menunduk hormat kepadanya "Sesi petang." Jawab ku dengan agak selamba. "Buat ape datang pagi?" Soalnya "Bertugas dekat library." Jawab aku. "Ouh ok! Pergi lah kunci library kat situ." Tuturnya sambil menunjuk ke arah tempat meletakkan kunci di situ kelihatan terdapat banyak kunci yang di sangkutkan di situ.
Aku mengambil kunci library dan segera keluar dan menaiki tangga semula untuk ke atas. Setibanya aku di atas. Aku telah nampak Baekhyun berdiri di koridor di hadapan library. Tanpa membuang masa aku terus pergi ke arah pintu library yang berkunci dan terus membukanya menggunakan kunci yang aku ambil dari pejabat tadi. Apabila pintu telah terbuka aku pun mengambil beg aku dan masuk. Aku duduk di kaunter mengisi buku pelajar yang bertugas menjaga library. Aku mengeluarkan buku latihan matematik dan membuat kerja sekolah ku yang hampir siap. Baekhyun masuk dia terus meletakkn beg nya dan terus keluar kembali. Aku hanya mengintai dia sahaja aku tidak mahu memandangnya. Sejujurnya kejadian itu juga bukan berpunca dari aku. Jadi aku tak mahu merendahkan diri aku untuk minta maaf kepadanya.
Aku segera menyiapkan latihan matematik aku dan aku pun keluar dari library itu. Agak bosan duduk di kaunter bersendirian. Aku pun segera duduk di tangga berhadapan dengan library. Jujurnya itu tempat aq selalu melepak bersama-sama yang lain. Aku duduk di situ sambil memerhati kawasan sekolah yang besar dan luas serta pintu pagar yang luas ternganga kerana aku sedang menunggu Yeri. Tiba-tiba aq terbayang akan suasana kelas aku pada tahun yang lalu. Barangkali aku rindu akan situasi seperti iti. Kerana kelas aku yang sekarang lebih kepada diam,fokus, bosan dan straight.
Tak lama kemudian aq terlihat sebuah kereta Coklat menghampiri perkarangn sekolah. Aku amat mengenali kereta itu. Itu ialah kereta Yeri. Tak lama kemudian Yeri keluar dari perut kereta tersebut. Agaknya Yeri sudah melihat aku dari bawah dan melambai-lambai. Aku pun membalas lambaiannya. Dalam waktu kurang 5 minit Yeri telah smpai ke tingkat atas.
Yeri meletakkan beg nya dan duduk di sebelah aq."Aq nmpk beg Baek Hyun kat dalam."
Kata Yeri kepada aku. "Mmg ah." jawabku pendek. "Amacam?" Soal Yeri. Aq hanya mengangangkat bahu menandakan yang aku tidak tahu. Tiba-tiba aku ternampak kelibat Mrs. Lee Noe Ryi sedang menaiki tangga. Aku segera menarik tangan Yeri. "Jom2 cpt tu Mrs. Noe Ryi.." Yeri segera bangun "Jom-jom" gesa Yeri. Kami berlari anak masuk ke dalam library semula dan duduk di kaunter.Tidak lama kemudian Mrs. Noe Ryi masuk dan menegur kami. "Hah.. Mi Rae.. Yuri.. berdua jer ker.." Mrs. Noe Ryi tersenyum kepada kami. "Setakat ni kitorg dua jer dengan Baekhyun.." jawabku dengan tenang. Mulut aku dan Yeri tidak berhenti-henti menunjukkan segaris senyuman. "Mi Rae, Yeri masuk bilik teacher kejap." Kami berdua bangun dan mengikutinya masuk ke dalam biliknya. "Teacher ade beli wallpaper.. warna merah tapi korg reti tak nak pasang?" Kami menggeleng. "Ok lah tak pek nanti teacher ajar sekarang pergi ambik wallpaper tu dulu kat kereta teacher." Kata teacher sambil menyerahkan kunci keretanya. Aku mengambil kunci kereta teacher menggunakan tangan ku (memanglah takkan pakai lidah enn.. *k hambar)
Aku dan Yeri keluar dari bilik teacher dan terus pergi ke arah pintu library. Aku memakai kasut lalu turun mencari kereta teacher. Kebetulan ketika itu Sesi pagi sedang berehat. Aku terlihat seseorang yang amat aku kenali. Aku menarik lengan baju Yeri. "Yeri, tu joong ki oppa kan.." soalku sambil tangan sebelah ku menunjuk ke arah namja itu dan tangan sebelah ku masih memegang lengan bju Yeri. "Iye lah.. dia dengan sapa tuh?" Soal Yeri pula sambil menunjuk seorang yeoja yang sedang berbual dengan joong ki oppa.
" Entah.. oppa single kan?" Soal aku kepada Yeri. "Entah.. aku tgk kat ig mcm single.. ko kan selalu chat ngn dia asal tanya aku pulak!" Marah Yeri kepada aku. "Aku tak tau lah. Nanti aku tanya dia.. dah lah jom.." aku menarik tangan Yeri ke arah kereta Teacher dan mengambil wallpaper tadi.
YOU ARE READING
Forget Me
FanfictionSeorang budak perempuan yang mempunyai kehidupan yg bahagia pada mulanya tetapi kebahagiannya hilang begitu sahaja apabila pelbagai konflik dalam hidup nya muncul.. dapatkan dia mengecapi kebahagiaan semula di dalam hidup nya... "Aq x hadap pun dia...