"Jujur ah!" Gesa Mi Rae.
"Ye lah! Sabar!" Kata Seul Gi yang terdesak.
"Cepat lah.. dgn aku pun mcm ni kan!" Gesa Mi Rae lagi.
" Ye lah.. Sikit lah.." akhirnya Seul Gi terpaksa mengaku.
"Aku dah agak dah.." kata Mi Rae
"Mana ko tau?" Tanya Seul Gi.
"Hello zaman maju ok?" Kata Mi Rae berlagak.
"Ye lah dulu memang aku suka dia.. sekarang sikit jer lah.." kata Seul Gi lagi.
"Aku mmg dah tau sgt.." kata Mi Rae..
"Korg berdua serasi lah!" Sambung Mi Rae lagi..
"Banyak lah ko!" Marah Seul Gi. Malu sebennarnya.
"Eleh.. acah ah ko Seul Gi!" Kata Mi Rae sambil mengejek..
"Tak.. Sekarang Chanyeol Suka Ki Na.. hehh" kata Seul Gi. Biasa lah member koyak..
"Alah rilek lah.. Ki Na tak kan couple punya!" Kata Mi Rae memberi semangat..
"Tak pe lah tak kesah.." kata Seul Gi seperti tidak ambil perduli.
"Alah ko..ni.. aku tengok ko dgn chanyeol sweet ah.." Mi Rae mula memujuk.
"Sweet jadah nya! Kalau asyik ejek-ejek jer." Seul Gi mula menjeling.
"Ehhh ko nih! Tu lah sweet namanya!" Kata Mi Rae, dia sudah geram dengan Seul Gi.
"Ape sweet?" Kata Jennie muncul tiba-tiba.
"Tak aku tgk Chanyeol dgn Seul Gi sweet en?" Soal aku kepada Jennie pula.
"Memang korg berdua sweet pun.." tambah Wendy lagi.
Wendy dan Jennie yang baru pulang dari toilet menyertai perbincangan kami.
"Alah biar lah.. dulu jer.. aku suka dia.. sekarang tak!" Tegas Seul Gi tidak mahu mengalah.
"Hmm ok lah.. kitorg percaya sgt ape ko cakap tu.. and semuanya menipu.." Jennie pula yang mulai geram dengan Seul Gi. Sengaja di tegaskan perkataan menipu itu.
"Dah lah gaduh lah kang!" Mi Rae mula menghalang.
"Haihh dah-dah.." Wendy juga membantu Mi Rae.
Akhirnya pergaduhan yang hampir berlaku tadi dapat dihalang.Skip di Kantin Sekolah.
Irene datang menghampiri Mi Rae ketika Mi Rae sedang makan.
"Mi Rae.." Irene memanggil Mi Rae.
"Ye kenapa Irene?" Mi Rae menjawab panggilan Irene.
"Ko nak tau something tak?" Soal Irene.
"Ape dia?" Soal Mi Rae kembali.
"Ni pasal V kau tuh.." sambung Irene lagi.
"Nak lah.. gila tak nak.." kata Mi Rae penuh bersemangat.
"Tapi jgn koyak eh.." sambung Irene meminta kepastian.
"Ye lah.." Mi Rae menjawab untuk memberi kepastian.
"Aku dengar cerita lah.. dia tu dulu suka Ae Ryi.."
"Oh ye ker.." Mi Rae sedaya upaya mengawal suaranya.
" Jangan koyak dulu.. itu dorg kata thun lepas lah.. tahun ni tak tau lah.."kata Irene supaya Mi Rae tak bersedih.
" Aku tak kisah sgt pun.." kata Mi Rae dengan muka yang selamba.
"Aku rasa better ko siasat or tanya dia dulu.. ko ade no. Dia kan?" Soal irene.
" Ade.. pastu?" Soal Mi Rae. Tidak tahulah sejak bila dia jadi innocent mcm ni..
"Ko tanya lah.. mcm cara kawan-kawan.." Terang Irene.
"Ohokok.. thank you Irene." Ucap Mi Rae.
"K aku nak gi bertugas dulu.. bye!" Lambai Irene sambil bergerak pergi.
"Bye Irene!" Lambai Mi Rae kembali.Skip
Di Rumah Mi Rae
Mi Rae P.O.VAku sekali lagi terdampar di atas katil. Melihat daun kipas itu saling berkejaran satu sama lain.. wait kejap.. aku dah pening.. kipas itu terlalu laju untuk mata aku kejar.
Aku bangun menghampiri meja belajar aku dan melihat banyak homework berselerak.
Aku mengambil telefon aku lalu membawanya ke sofa yang berada di sebelah tingkap di dalam bilikku.Aku membuka aplikasi instagram dan melihat feed terikini dan story org lain.
Lalu aku membuka Aplikasi Whatsapp dan mencari contact sesorang.
K.Tae Hyung
Nama itu tertera di skrin aku. Aku dengan pantas menekannya dan melihat last seen dia. Ouh semalam, ok aku kena buat mcm ape yang Irene cakap.. tak salah mencuba kan..K. Tae Hyung
Hi
Weh aku nak tanya
something boleh tak?Tak pek lah nanti dia tak online dia reply lah.. Aku pun memasang ringtone special untuk notifications apabila dia reply mesej aku.
Aku turun ke bawah dan menonton televisyen.. kebetulan ketika itu ada ulangan scarlet heart.. wow 10 episode!
Tapi homework?? Ahh esok-esok jer lah aku buat..
End P.O.V
YOU ARE READING
Forget Me
FanfictionSeorang budak perempuan yang mempunyai kehidupan yg bahagia pada mulanya tetapi kebahagiannya hilang begitu sahaja apabila pelbagai konflik dalam hidup nya muncul.. dapatkan dia mengecapi kebahagiaan semula di dalam hidup nya... "Aq x hadap pun dia...