Hoofdstuk 6
P.O.V Luke Hemmings
Het gekletter van de regen houdt me wakker, mijn tranen houden me wakker, de gedachte aan Nienke houdt me wakker, de gedachte aan de knappe Harry Styles houdt me wakker, de gadachte aan Nicolas houdt me wakker en mijn natte kussen houdt me wakker. Vijf uur s' nachts is het en ik heb nog geen oog dichtgedaan. De lucht huilt en ik ook, de tranen worden steeds erger en stromen steeds harder. Als ik mijn ogen dicht doe zie ik Nienke en Harry Styles, als ik mijn ogen open doe zie ik Nienke en Harry Styles. Hoe kan ik ooit nog slapen deze nacht? Zeven uur moet ik er toch echt uit. Zal Nienke morgen bij de afspreekplaats staan? Hoe genant zou dat dan zijn? Komt ze morgen überhaupt wel op school? Zal ze een kater hebben? Vast wel. Zou ze morgenochtend naakt wakker worden naast Harry Styles? Zal ze dan spijt hebben? Zoveel vragen waar ik nooit het antwoord van krijgen zal. Waar is de Nienke gebleven die ik ken? De Nienke die niet dronken werd. Is dit dan de echte Nienke? Een meisje met meer dan een kilo make up op haar gezicht en sletterige kleren, is dat mijn ex?
Nee. Er is iets geknapt in Nienke en Allison heeft daar misbruik van gemaakt. Zo is het gegaan. Nienke die was waarschijnlijk verdrietig, en Allison wist daar wel een oplossing voor. Drank. Zoenen. Make up. Sletterige kleding. De meest geweldige oplossingen ooit zal Allison wel hebben gezegd. Allison is hier verantwoordelijk voor. Maar hoe is ze bij Nienke binnen gekomen? Ze hadden toch ruzie? Of niet soms?
Is dit niet allemaal een nare droom van mij, een droom die gewoon te echt voor woorden lijkt? Nee, dat is het niet. Was het maar zo. Ik werp een blik op mijn wekker en zie dat het al zes uur is, als ik nu ga slapen word ik nooit meer op tijd wakker waarschijnlijk. Misschien kan ik even gaan douchen? Dan gaan de rode vlekken en mijn wallen misschien weg. Ik pak mijn telefoon weer op en loop richting de badkamer, ik leg een handdoek klaar en zet mijn muziek aan. Als de douche warm is spring ik eronder.
Als het eerste liedje is afgelopen hoor ik een tijdje niks meer, tot er ineens iemand begint te praten. Shit dit is de geluidsopname die Nienke voor me maakte!
"Luke ik wil je iets vertellen, als ik dit in je gezicht zeg lijkt het misschien alsof ik zo'n doorgedraaid verliefd kind ben. Oké dat ben ik ook wel maar zo lijkt het misschien iets minder vreemd aangezien ik echt zo'n enorm grote glimlach op mijn gezicht heb.. In elk geval wil ik je vertellen dat ik echt heel erg van je hou, toen ik zei dat ik op de ware zou wachten wist ik direct al dat jij dat was. Je bent het liefste vriendje ooit en ik hoop dat ik later met jou oud kan worden. Serieus Luke ik hou zoveel van je, ik denk dat je nog belangrijker voor me bent dan Allison. Dat is echt zo erg bijzonder! Je bent dan wel mijn eerste vriendje dat me niet voor de populariteit gebruik maar toch ben je het beste vriendje ooit. Allison vertelde me laatst dat ze enorm jaloers op onze relatie was en weetje als ik haar was zou ik dat ook zijn. We hebben geen ruzies of conflicten en we zijn het echt altijd met elkaar eens. We kunnen samen lachen en samen huilen, ik kan huilen van geluk dat ik jou als mijn vriendje heb. Je bent zo geweldig. I love you Luke. Weetje de eerste keer dat ik je zag vond ik je al fucking knap. Ik hoopte dat je innerlijk ook zo was en dat was het. Je bent echt het perfecte vriendje. Ik hoop dat we nooit uit elkaar gaan. Ik denk namelijk dat ik zonder jou enorm ga doordraaien, misschien word ik depressief of word ik een doorgedraaide slet. Ik weet het niet maar ik wil het ook niet weten. Luke je bent echt het perfecte vriendje. Ik kan je vertrouwen en ik ben niet bang dat je vreemdgaat. Ik weet dat je van me houdt en ik hou ook enorm veel van jou. Weetje als je ooit vreemdgaat of als het ooit uitgaat hoop ik dat onze wegen elkaar uiteindelijk toch weer kruizen. Ik kan gewoon niet zonder je, voor mij ben je echt perfect. I love you to the moon and back"
Huilend ga ik zitten, de douchestralen lopen over mijn naakte lichaam heen. Ondertussen komt er een liedje op wat Nienke er op heeft gezet, All of me. Waarom moeten juist deze twee dingen erop komen? Ik begin nog harder te huilen, misschien moet ik mezelf maar te plekke laten verdrinken hier. Nee, ik moet Nienke terug krijgen. Ze zei het net zelf. Nu moet het me nog lukken. Maar hoe?
Ik sta op en was mijn haren en lijf snel.
---
Op school tijdens de kleine pauze
---
Daar zit ik dan, mijn vienden en ik zitten aan onze gebruikelijke lunch tafel alleen deze keer zonder Nienke en Allison. Mijn vrienden zijn hard aan het lachen om één of andere mop van Ashton. Ik kijk maar een beetje richting Nienke, ze ziet er iets beter uit dan gisteren. Haar ogen staan een beetje wazig en ze draagt minder make up dan gisteren. Natuurlijk heeft ze nog wel foundation op en die andere troep, ook haar kleding is wat minder. Ze draagt een knalroze broekje en een schattig wit bloesje wat ze erin heeft gepropt. Ik staar haar maar een beetje aan, ineens draait ze zich om richting mij. Ze wend snel haar blik af als we elkaar in de ogen kijken, een klein eenzaam traantje rolt over mijn wang. Ik veeg hem snel weg.
Ineens staan Nienke en Allison op, ze lopen richting deze tafel. Voor mij stoppen ze, 'Luke wil je niet zo staren naar Nienke' zegt Allison lachend tegen me. Ik rol met mijn ogen, 'Waarom Allison?' vraag ik haar. 'Wat? Waarom wat?' vraagt Allison me verveeld. 'Waarom heb je haar zo laten veranderen?' ik spuug de woorden zo wat uit. Mijn vrienden kijken me verbaasd aan, 'Kun je me even uitleggen hoezo ik dat heb gedaan? Want volgens mij vertelde jij haar over onze zoen' lacht Allison. Nienke kijkt even wat verdrietig als ze de woorden onze zoen hoort.
'Jij zoende mij oké? Ik duwde je van me af!', 'Ja ja' lacht ze. Ik sta op, 'Ja Allison. By the way, Nienke had het recht om het te weten'. Allison kijkt me even bitchy aan, 'Je vond het de beste zoen ooit zei je tegen me'. Ik kijk haar verbaasd aan, 'Wtf dat heb ik nooit gezegd'. Allison lacht, 'O jawel hoor maar je was te dronken om je er ook maar iets van te herrinneren'.
Ineens word het me te veel, dit maal huil ik niet. Ik duw haar weg, 'Jij vieze vuile bitch!' roep ik woedend. Calum pakt me vast, 'Zo is het wel genoeg Luke' zegt hij zacht. 'Nee Calum door dat wicht is mijn relatie verpest!'. Alle woede komt uit me, ik ruk me los en ga tegenover Allison staan. Allison geeft me een klap in mijn gezicht waardoor ik haar een gemene trap geef. Ze kjkt me woedend aan, ze heft haar hand op... Ik wacht ongeduldig op een klap maar die komt maar niet.
'Zo is het genoeg geweest' zegt een zachte stem, Nienke. Ik kijk haar aan, ze heeft een traan over haar wang lopen. 'Luke geef Allison astjeblieft niet de schuld van dit alles' gaat ze verder. Ik knik zachtjes, 'Nienke het spijt me echt zo erg! Ik hou zo erg van je en ik kan echt niet zonder je'. Ook bij mij beginnen weer tranen over mijn gezicht te rollen, Nienke kijkt me gebroken aan. 'Luke ik hou ook van jou' zegt ze aarzelend, 'Maar het gaat niet zo. Ik ben het vertrouwen kwijt en geef me astjeblieft eerst tijd om mijn hart te laten genezen'. Ik knik, 'Als je me ooit terug wilt zal ik altijd ja zeggen' snik ik. Nienke krijgt ook een steeds natter gezicht.
Ze loopt naar me toe, 'Dat weet ik Luke' fluistert ze. Ik knik zachtjes en ze loopt weer weg. We van mij, ik wou dat ik haar kon stoppen maar dat kan gewoon niet. Ze is mijn vriendin niet meer.
{A/N} O my gosh, dit is één van de emotioneelste dingen die ik ooit heb geschreven. Wat vonden jullie ervan? Dit is alweer het tweede hoofdstuk vandaag :D . Ik heb trouwens vanaf vrijdag twee weken vakantie en in de vakantie ga ik zovaak mogelijk updaten (: ! Ik ben ook al bezig met een idee voor een nieuw boek maar dat komt pas na dit boek. xxNienkeHemmings
JE LEEST
I Think I Lost Her...
Fanfiction-Luke Hemmings story- Daar staat ze dan, haar haren glanzen in het zonlicht en haar ogen sprankelen terwijl ze glimlacht om wat haar vriendin zegt. She looks so perfect. Maar het mooiste van alles is dat ze van mij is, ja de populairste meid is mijn...