Bab 25

24.8K 837 97
                                    

Rumah banglo berwarna kelabu itu benar-benar mempersonakan aku. Tak semena-mena aku merapati Karl yang ketika itu sedang mengeluarkan barang dari bonet kereta. Aku terus membantunya. Kasihan pula melihat suamiku terkial-kial mengeluarkan barang. Sudahlah barang yang aku bawa banyak. Dua beg roda, satu beg jinjit kesemuanya. Semua berisi barang aku. Sudah Karl kata suruh angkut semua barang, aku bawalah kesemuanya.

"Sejak bila abang beli rumah ni?"soalku mengiringinya masuk ke rumah.

Karl tersenyum sambil memandangku. "Memang dulu, abang pernah terniat nak beli rumah. Abang nak hidup berdikari. Jadi, setiap kali abang ada problem.. kat sinilah tempat abang duduk." cerita Karl.

Aku menganggukkan kepala. Setibanya kami di pintu utama, Karl letakkan barang-barang yabg dijinjitnya. Dia mengeluarkan segugus kunci lalu membuka pintu rumah. Pintu rumah terbuka dan aku makin terpesona.

Selera Karl memang lain. Dia lebih gemarkan gaya moden barat. Aku tak sangka Karl juga pandai menghias atur rumah. Nampaknya, bakat mama sudah diturunkan pada Karl. Ruang tamu nampak ringkas namun penuh dengan perincian dari sudutnya. Karl memang penggemar warna kelabu dan ungu ke? Hampir semua perabot rumah berwarna kelabu. Bilik tidurnya di rumah agam Tan Sri Mukim juga berwarna kelabu dan diselit warna ungu. Hmm.. Nampaknya warna kegemaran Karl warna kelabu dan unggu.

"Cantik betul rumah ni."pujiku merenung setiap sudut di ruang tamu.

Karl menarik senyum. Beg-beg yang dibawa kami diletakkan ke tepi dinding. Aku rasakan tangan Karl memeluk pinggangku dari belakang. Aku tak semena-mena memegang tangannya. Setiap kali, Karl memelukku, setiap itu jugalah Jantungku tak henti-henti berdegup laju.  Karl menopang dagunya ke bahuku. Aku membiarkan dia buat begitu. Bau haruman pomade yang dipakainya menusuk batang hidungku. Wangi dan menyenangkan.

"Dulu, rumah ini rumah abang tapi sekarang rumah ini rumah kita berdua." tutur Karl dengan nada romantis.

Aku tertawa kecil. Kepalaku menyandar ke kepala Karl. Senang bila buat begitu dengan lelaki itu. Aku sukakannya.

"Abang tak rasa lapar ke?"soalku. Tanya orang padahal diri sendiri yang lapar. Memang aku sedang kelaparan sekarang ini. Sejak pagi tadi, hanya sarapan di hotel saja yang mengisi perutku. Itupun separuh saja.

Karl melepaskan pelukan di pinggangku. Dia sudah merengek manja sambil mengurut-urut perutnya yang lapar. Telatahnya bak kanak-kanak saja. Aku pula yang geram jadinya. Isy, dia dahlah ada muka babyface! Comel tau. Geram!!

"Abang pun lapar juga sayang. Sejak tadi, abang asyik makan sayang aje. Abang ingat boleh kenyang tapi rupanya tak."sakat Karl mengusik hidungku.

Aku menggerutu geram manja gitu. Isy, mulalah itu. Boleh tahan nakal juga usikannya kali ini. Aku ketawa aje dalam hati. Karl ni boleh tahan Mr. Sweet jugalah. Ermm.. tak sangka Suamiku Mr. Sweet Talker!

"Aira pun tak kenyang juga tengok muka abang."aku pun membalas.

Aku dengar Karl ketawa kecil. Dia ingat dia seorang aje boleh jadi Encik SweetTalker? Aku pun boleh jadi Miss SweetTalker juga tau! Karl mengelus pipiku lembut. Aku biarkan dia buat begitu.

"Dah pandai isteri abang ni sekarang? Dulu, mulut ini suka sangat tengking abang tapi tak sangka sekarang.. mulut ni mampu buat abang ketawa."tutur Karl sambil menyentuh bibirku. Aku tergamam.

"Abang jangan cakap macam itu. Sekarang, kita lupakan kisah lama dan mulakan hidup baru." ujarku menggenggam tangannya. Aku akan cuba untuk bahagia menjadi isteri Karl.

Karl tersenyum mendengar kata-kataku. "Aira percaya tak apa yang Fakhrul katakan tadi? Tentang abang itu?"soal Karl meminta kepastian.

Aku terdiam sejenak. Tentang Karl menipu itu ke? Aku pun sebenarnya separuh percaya tapi bila melihat layanan baik yang Karl berikan kepadaku. Aku tahu Karl memang ikhlas cintakan aku. Aku rasa susah pula untuk percaya. Karl, suami aku! Aku perlu percayakan dia.

Dia bukan Pilihan[✅COMPLETED]♡Where stories live. Discover now