POV Kara
Caden gaat zitten op het moment dat mevrouw Rich de deur weer opendoet. Ik kijk hem met opengesperde ogen aan, maar Caden staart naar zijn blad. Hij gunt me geen enkele blik meer die les en als de bel gaat, stapt hij door zonder te wachten. Enkele meisjes giechelen als hij ze voorbij loopt, maar daarna is hij verdwenen. Met een zucht ga ik ook de klas uit en vermijd de blikken van de andere leerlingen. Het zal een wonder zijn als ik deze dag overleef.
Ik overleefde deze dag min of meer. Mijn klas keek me de hele tijd aan, terwijl Caden dat helemaal niet deed. Met een leeg gevoel vanbinnen, open ik de deur van onze kamer. Zane staat in de keuken en Keiran hoor ik op de playstation spelen. Caden is nergens te bekennen en als ik het aan de jongens vraag, antwoorden ze dat ze hem niet hebben gezien.
Een beetje teleurgesteld ga ik op mijn bed zitten. Als ik op mijn telefoon kijk, zie ik dat ik een bericht heb van Dee. Ze vraagt of ik langs ga om even met haar te praten. Ik zie niet in waarom niet en antwoord haar dat ik er zometeen zal zijn. Ik doe nog vlug mijn jogging aan en steek mijn haar in een rommelige knot. Dan ben ik klaar om te gaan.
'Hey meid! Kom er in.' zegt Dee vrolijk als ik aanklop.
Sam zit op de bank aan de telefoon en zwaait even naar me. Ik volg Dee tot aan haar kamer en daar nemen we plaats op haar bed.
'Kara, nu moet je me even uitleggen wat er deze morgen is gebeurd.' ze kijkt me doodserieus aan.
Ik zucht en vertel haar hoe mijn eerste les van de dag is verlopen. Het enige wat ze doet is knikken. Wanneer ik klaar ben, wrijft Dee langs haar slapen en ik zie de bezorgdheid in haar ogen.
'Dit is niet goed. Mensen hebben je nu al bestempeld als het speeltje van Caden. Dit zal minstens nog 3 maanden zo zijn. Besef je dat?'
'Ik kan daar toch niets aan doen? Het enige wat ik probeer te doen, is vriendschap sluiten met Caden zodat ik met al mijn kamergenoten overeenkom.'
'Dat snap ik helemaal, maar je moet oppassen. Hier op school lopen genoeg wijven rond, die maar al te graag zouden ruilen van kamer met jou. Mensen worden rap jaloers als iemand iets heeft wat zij absoluut niet kunnen krijgen en al helemaal als iemand als jij dat wel hebt. Snap je?'
Ik knik en denk na. 'Volgens mij negeer ik hem het beste, maar dat is enkel in het voordeel voor mijn reputatie en om die wijven hun wil te geven. Als ik gewoon doe alsof er niets gebeurt is, kunnen we misschien een soort van vriendschap creëren en hoef ik hem niet te ontlopen. Als ik dan mag kiezen, ga ik liever voor de vriendschap want mijn reputatie maakt mij niet zoveel uit.' zeg ik uiteindelijk.
'Caden vertelde me vandaag dat je moeite had om je tranen binnen te houden.' antwoordt Dee droog.
'Jij hebt Caden hierover gesproken?!' mijn mond valt open. Dee praat bijna nooit met Caden.
'Ja, hij belde me net na het eerste uur op en liet me alles weten. Hij klonk oprecht bezorgd, Kara.'
Nu snap ik er al helemaal niets meer van. Caden die bezorgd is om mij? Ik haal een hand door mijn haren.
'Geloof me, ik snap er net zoveel van als jij. Wil je iets te drinken?' en daarmee is het onderwerp afgesloten.
____
Ik lig al in bed als ik Caden hoor binnenkomen. Keiran vraagt waar hij was en waarom hij zo lang wegbleef. Caden antwoordt: 'Dat is voor morgen, ik ga slapen.' en dan hoor ik de deur van de slaapkamer opengaan. Caden komt stilletjes binnen en gaat in het bed naast mij liggen. De kamer wordt verlicht door het schijnsel van zijn mobiel en daarna kruipt hij onder de lakens.
'Caden, dank je wel voor deze ochtend. Alsook om naar Dee te bellen.' zeg ik zachtjes.
Hij vloekt en keert zich naar mij om. 'Het was niet te bedoeling dat je dat te weten zou komen.' gromt hij en ik grinnik.
Door het schijnsel van de maan, die door de gorden schijnt, kan ik een kleine glimlach op zijn gezicht onderscheiden. Als ik me wil omdraaien om te gaan slapen, schraapt Caden zijn keel.
'Kara?'
'Mhm?'
'Ik zou het liever hebben dat je tijdens de schooluren van me wegblijft. Het commentaar van andere mensen raakt je te hard.'
Ik glimlach. 'Caden, het is lief dat je zo bezorgd bent, maar ik kan me daarover zetten. Het was gewoon het eerste moment. Je hebt voor heel de klas verteld dat alles wat ze dachten niet waar is. Nu is het nog aan hen om dat te geloven.'
Het is even stil in de kamer.
'Oké, jij moet het weten. Ik heb je gewaarschuwd.' mompelt hij
'Slaap lekker, Caden.' antwoord ik.
'Slaap wel, Kara.' en daarna draai ik me om en val meteen in slaap. Alles komt wel op zijn pootjes terecht.
Caden
Al rap hoor ik Kara regelmatig ademen, wat wil zeggen dat ze slaapt. Het is een sterke meid. Ze weet wat ze wil en zal daar niet van afwijken. Ik heb respect voor haar want ze is niet zoals alle anders meisjes hier op school. Ze wil het "fuckboy" gedeelte niet in mij zien. Meestal zijn er 2 groepen meisjes: degene die mij willen en degene die mij zoveel mogelijk ontwijken. Zij zit er tussen: ze wil mij niet, maar loopt ook niet van mij weg. Integendeel, ze weigert om mij te ontwijken.
Kara brengt me in de war. Ik had macht over ieder meisje... Waarom moet zij zo moeilijk doen? Ieder meisje zag me als een god, hoe je het keert of draait, maar Kara, zij ziet mij als een gelijke. Ze weerstaat mijn charmes met gemak.
Ik grom van frustratie. Uiteindelijk stap ik weer uit bed en ga naar de keuken. Keiran is nog op zijn laptop bezig en kijkt me aan.
'Kan je niet slapen?'
Ik schud mijn hoofd en ga naast hem zitten. Hij is bezig met nieuwe recepten op te zoeken. Keiran houdt erg van koken en zoekt altijd nieuwe dingen om uit te proberen.
'Wat is er man, ik zie aan je ogen dat je met iets zit.' zegt hij en kijkt me bezorgt aan.
'Ik weet het zelf niet goed. Het heeft met Kara te maken... ze maakt me zo verward.' antwoord ik hem en ga met mijn hand door mijn haren.
Keiran begint te grinniken en ik kijk hem boos aan. 'Gast, ik ben serieus.'
'Ik snap je volledig. Caden, je bent verliefd.'
_______
Hey peeps!
Ik ga iets nieuw doen, denk ik. (Ja, ik weet het, weer iets nieuw.)
Bovenaan gaan jullie iedere keer een van de liedjes zien die ik heb geluisterd tijdens het schrijven van hoofdstuk.
Laat me even weten of er nog schrijffouten in dit hoofdstuk zitten.
Veel liefs xx
PS: Ik las net even oude comments terug. Het maakt me nog altijd super blij om al jullie lieve comments te lezen! Ik doe mijn best om snel verder schrijven. Soms wil ik wel, maar is de inspiratie er niet. :( Ik denk wel dat er rapper hoofdstukken zullen komen want ik schrijf vaak als pauze tussen het studeren door.
Nu ga ik echt afsluiten xx
(Nog even: WE ZITTEN AL BIJNA OP 3,5K READS! THANK YOU SOOO MUCH <3)
JE LEEST
Roommates with the Badboys
RomanceDoor een fout van de school komt Kara terecht op kamer met jongens. Een ramp denkt ze, of toch niet? Misschien wordt ze wel beste vrienden met Zane, Caden en Keiran? Misschien is alles toch zo slecht niet? Cover by @elineverhees