Bab 1

6.3K 400 26
                                    

Bermula lah kehidupan baru dan kemajuan di setiap dunia. Begitu juga dengan kisah hidup si kembar yang akan menghadapi segala cabaran di dunia barunya yang penuh dengan kepelikan dan ketidakpercayaan terhadap kekarutan yang tidak pernah terfikir perkara tersebut akan terwujud.

Cehh. Merepek.

Okehh gaiss. Sebelum korang baca sis nak talk talk sikit. Cerita ni just for fun. Cerita ni pun sis main bantai je. Kalau tak best itu memang adat dalam membuat cerita. kalau ada ayat yang merapu rapu ke tunggang terbalik ke atau tak paham ke maafkan beta. Bm sampai sekarang pun masih tak betul. Jadi, paham paham je lah ye.
Dan lagi satu korang dah menepati syarat. ciaa. tepuk kit. okyh cukup. kalau tak sampai 50 pun sis update jugak cuma itu la lambat sikit but tak sangka pulak lebih so, saya update awal kalau bab 1 ni ada sambutan yang meriah, ceh fikir raya ke nak sambut sambut bagai. Maksud sis tu kalau ramai yang baca dan vote sis akan update seterusnya esok. Heh raya pun sis update jugak tau. Haaa jangan main main. tapi kalau tak, memang seminggu sekali la sis update tak pun sebulan. nasib lah korang. so, vote banyak banyak eh biar sis semangat kit. saya ni orangnya pemalas hah kan dah terjujur. hahaha. okayh habis. semoga terhibur.

                         *****

Seorang gadis sedang bersiap siap untuk ke sekolah. Rambutnya yang panjang berjuntaian di biarkan. Uniform sekolahnya di perkemaskan. Setelah siap, beg yang berada di kerusi, di pakai. Kemudian dia melangkah keluar dari biliknya.

"Morning mama."

sapa gadis itu lembut lalu duduk di meja makan.

"Morning sayang. Mana Rossie?" soal mamanya kepada gadis itu.

Gadis itu tersengih.

"Tadi Rosse dah bangun kan dia, tapi tak tahu lah kalau dia dah bangun ke belum." jawab gadis bernama Rosse itu.

Roti di atas meja diambil.

"Haih. Biasa lah dia tu. Kamu makan dulu. Mama nak naik atas. Nak bangun kan Rossie."

Rosse menganggukkan kepalanya.

Roti yang diambilnya di sapu jem strawberry lalu di masukkan ke dalam mulutnya.

                          *****

Wanita itu menuju ke bilik Rossie. Pintu bilik Rossie di buka. Terkejut wanita itu melihat anaknya masih lagi tidak bangun.

Mula lah ni nak naik angin.

"Rossie!" jerit wanita itu.

Rossie yang sedang nyenyak tidur terus terbangun.

Matanya ditenyeh.

"Apa ni mama? Terkejut Rossie tau." kata Rossie dengan suaranya yang serak.

"Kamu tahu tak dah pukul berapa?" soal wanita itu sambil menghampiri Rossie.

Rossie melihat jam yang tergantung di dinding.

Pukul 7.

Dia melihat mamanya semula. Kemudian matanya terbeliak. Tiada satu kata pun yang terkeluar dari mulut gadis itu.

Terus sahaja dia turun dari katilnya. Tuala yang di gantung diambil lalu menuju ke bilik mandi. Wanita itu hanya tergeleng geleng sahaja melihat sikap anaknya.

Selepas beberapa minit bersiap, Rossie menuruni anak tangga lalu menuju ke ruang makan.

"Morning Rossie" tegur Rosse.

Kerusi di sebelah Rosse di tarik.

Teguran Rosse hanya di balas dengan anggukan saja.

"Cepat makan. Kamu dah lambat ni." kata wanita itu lalu duduk di hadapan mereka berdua.

Dunia fantasi: Twins (slow update)Where stories live. Discover now