Mereka bertiga sudah berada di bilik Ujian bersama dengan seorang lelaki dan perempuan.
"Kenalkan ini Karen dan Vino. Mereka berdua yang mengawal bilik Ujian ni. Kalau korang berdua nampak, di lengan sebelah kanan mereka adalah Tahap Master. Mereka berdua adalah senior korang. Umur sama dengan Justin." kata Justin.
"Karen, Vino kenalkan ini Rosse dan ini Rossie. Mereka berdua kembar." sambung Justin lagi.
"Hai Rosse, Rossie." tegur mereka berdua.
Rosse membalas teguran mereka dengan senyuman manakala Rossie hanya menganggukkan kepala saja.
"Okayh. Karen nak Rosse dengan Rossie bagi semua barang seperti jam, gelang atau telefon dekat Justin."
"Er. Rantai ni pun nak kena bukak ke?" soal Rosse sambil menunjukkan rantai miliknya.
"Yang tu tak perlu." sampuk Vino.
Setelah semua barang di beri kepada Justin, mereka berdua mengikuti Karen dan Vino.
"Ini di panggil ruang kuasa. Tempat ini akan mencari jenis kuasa yang ada pada korang." kata Vino sambil menunjukkan mesin berbentuk Silinder yang muat untuk satu orang.
"Siapa yang nak masuk dulu?" soal Karen.
Rosse dengan Rossie memandang satu sama lain.
"Biar saya dulu." kata Rosse.
"Okayh, Rosse masuk ke dalam. Jangan risau. Tak bahaya pun. Yang perlu Rosse buat ialah hanya bertenang dan pejamkan mata okayh?" kata Karen sambil menyentuh kedua bahu Rosse.
Rosse menganggukkan kepalanya.
Kemudian dia masuk ke dalam.
"Rossie, jom ikut pergi sebelah sana." ajak Karen.
Mereka berempat menuju ke sebuah meja sederhana besar.
Vino menyentuh meja tersebut lalu muncul sebuah skrin di hadapan mereka.
"Ini adalah maklumat tentang Rosse. Rosse mewarisi kuasa ibundanya. Dia memiliki enam jenis kuasa. Iaitu kuasa halimunan, mengawal cuaca, memahami bahasa haiwan, boleh menghasilkan pelbagai jenis raksasa dari kuasa unsur asas, mempunyai kuasa lunarkinesis iaitu cahaya dan mempunyai perlindungan yang kuat. Tiada kelemahan.Dia adalah jenis Angels dan dalam kategori Tahap Gold." Terang Vino.
"Memang setiap pelajar dekat sini ada kelemahan ke?" soal Rossie.
Vino dan Karen menganggukkan kepalanya.
"Ada yang tak ada. Contohnya Fairytale dengan Angels. Tapi sebenarnya ada je cuma mungkin di rahsiakan."
"Tak bahaya ke kalau orang lain tahu tentang kelemahan seseorang?" soal Rossie lagi.
"Rossie jangan risau. Semua maklumat pelajar di jaga ketat. Terutama kelemahan pelajar. Setiap kelemahan pelajar, kami akan memadamnya sebelum memberikan maklumat mereka kepada orang lain. Ini hanya untuk memberitahu kepada pelajar tersebut untuk mereka berhati hati." terang Karen.
Rossie menganggukkan kepalanya tanda paham.
"Okayh. Yang ini adalah perubahan warna anak mata Rosse." kata Vino lalu menunjukkan di skrin.
"Setiap kali dia menggunakan jenis kuasa yang berbeza, warna anak matanya akan berubah warna lain. Warna anak matanya yang asal ialah hazel. Jadi yang pertama, Kuasa halimunan. Matanya akan berubah warna dark purple. Kuasa manipulasi cuaca adalah Blue sea. Kuasa lunarkinesis pula warna grey. Manakala kuasa memahami bahasa haiwan, kuasa perlindungan dan kuasa menghasilkan raksasa dari unsur asas adalah warna Gold." terang vino.
YOU ARE READING
Dunia fantasi: Twins (slow update)
خيال (فانتازيا)Rossie dan Rosse adalah anak kembar kepada Permaisuri Gabriella dan juga Raja Alvin. Sejak mereka mengetahui asal usulnya, kehidupan sehari mereka berubah menjadi tidak masuk akal. Rosse memiliki kuasa Angel sepenuhnya dari bondanya. Manakala Ross...