"Masa tu... Qiesya cuba pancing emosi Emma. Mula mula, dia menghina Emma cuma Emma tak ambil kisah sehinggalah Qiesya menghina keluarganya."
"Dia hina apa?" soal Rosse.
"Qiesya kata, Keluarga Emma bukan keturunan yang baik. Uncle Eric berasal dari bangsa kegelapan. Lepastu dia kata Auntie Jessica wanita murahan lah apa lah. Memang banyak lah dia kata buruk dekat keluarga Emma. Emma pun naik benganglah. Emma terus tarik rambut Qiesya. Pada masa yang sama jugak Justin nampak yang Emma tengah tarik rambut Qiesya. Qiesya pun ambil kesempatan dengan membuat drama menangis. Justin yang tak tahu apa apa terus melepaskan rambut Qiesya lalu menampar Emma."
Rosse menekup mulutnya.
Terkejut.
"Lagi teruknya, tamparan Justin membuatkan bibir Emma berdarah." sambung Clayrie.
"Habistu? macam mana boleh berbaik?" soal Rosse
"Ambil masa seminggu jugak lah nak berbaik. Lepas seminggu baru ok. Tapi sejak kes tu, Emma dah tak panggil Justin abang."
"Sampai sekarang Justin tak tau ke punca Emma tarik rambut Qiesya?" soal Rossie pula.
Clayrie menggelengkan kepalanya.
"Sebenarnya ada saksi, salah satu Maid yang kerja kat sini tapi Emma menyuruhnya untuk diam. Jadi, maid tu pun ikut je la cakap Emma."
"Kenapa dia tak nak bagitahu?" soal Rosse.
"Dia kata dia tak nak masalah ni jadi panjang. Lepastu dia nak tengok Justin lebih percayakan siapa. Kalau korang tahu, Ryo lah yang buatkan mereka berbaik semula. Kalau tak, sampai sekarang takkan berbaik."
"Perempuan tu memang ada masalah mental agaknya." kata Rossie selamba.
Clayrie tersengih.
"Agaknya macam tu kut."
Rosse dengan Clayrie ketawa manakala Rossie sedang memikirkan sesuatu.
*****
"Teruk lah kau ni! Kau tak sepatutnya tampar Emma! Perlu ke guna kekerasan?!" berang Daniel.
Justin memicit kepalanya lalu mengeluh.
"Aku tak sengaja." balas Justin perlahan.
Ryo, Febian dengan Bryan memilih untuk diam.
"Tak sengaja? kau kata tak sengaja? kau tau tak ni kali ke berapa kau tampar dia? Dia tu adik kau Justin. Dia perempuan bukan lelaki yang sesuka hati kau boleh tampar." kata Daniel lagi.
Justin memandang Daniel.
"Aku geram! Mulut dia tu kurang ajar sangat! Tak boleh ke dia tu sopan sikit dengan Qiesya?! Aku tak paham lah! Apahal korang terlalu backup sangat si Emma tu?! Tak semuanya aku yang salah! tapi kenapa korang memekak dekat aku?!"
Justin mula naik hangin.
Apahal semua nak salahkan aku?
Ryo menghampiri Daniel lalu menyentuh bahunya.
"Kau tak boleh salahkan dia semuanya. Lagipun dia tak tahu apa apa." kata Ryo.
Daniel mengeluh kasar kemudian dia duduk di sofa.
"Kiteorang tak backup Emma dan kiteorang tak salahkan kau jugak. Tapi mana Justin yang bijak, yang cerdik? kau ada otakkan Justin? kau boleh fikir kan? Cuba lah kau fikir sekejap. Kau fikir kenapa adik kau jadi macam tu. Mungkin dia tak sopan mesti ada sebab. Kau tahukan adik kau macam mana? Kau bukan baru kenal dia. Kau dah lama kenal dia Justin. Fikirlah sikit." tutur Ryo lembut.
YOU ARE READING
Dunia fantasi: Twins (slow update)
FantasyRossie dan Rosse adalah anak kembar kepada Permaisuri Gabriella dan juga Raja Alvin. Sejak mereka mengetahui asal usulnya, kehidupan sehari mereka berubah menjadi tidak masuk akal. Rosse memiliki kuasa Angel sepenuhnya dari bondanya. Manakala Ross...