Mem u Zin

1.1K 265 48
                                    

Olay Şırnak Cizre ilçesinde botan yöresinde geçmiştir. Cizre beyinin ( Zeyneddün Emir) dünya güzeli iki kızı vardır. Birinin adı zin diğerinin adı ise Sıti' dir. Tacdin, beyin divan vezirinin oğludur. Mem ise tacdin' in can dostu ve manevi kardeşidir. Bahar'ın başlangıcı olan 21 mart nevruz Bayramında yapılan şenliklerde yöre halkı kızlı erkekli süslenip eğlenirlerdi. Yine böyle bir günde tecdin ve mem kadın kılığına girip şenliğe katılırlar. Şenlik alanında erkek kılığına girmiş iki ay yüzlü kız görürler. Karşı karşıya geldikleri Zaman bakakalırlar. Bu sırada zin parmağındaki yüzüğü mem' E sitide tecdine takar.



  Olayın üstünden günler geçer kızlar yeme içmeden kesilir. Durumu gören dadıları ( heyzebun) bunun ancak gönül yarası olacağını dile getirir ve kızları konuşturur. Kızların çaresizliği dile gelir. Olayı anlatırlar aşka düştüklerini ancak gençleri tanımadıklarını söylerler. Bunun üzerine heyzebun yüzükleri alarak soluğu bir Bilgenin yanında alır. Ancak Bilge'ye kızları anlatamaz. Onun yerine iki oğlunun olduğunu söyler ve durumu bunun üzerine aktarır yalnız Bilge heyzebuna iki kızının olduğunu ve dermanlarını bir doktor kılığına girerek çevrede bu dertten hastalanan gençleri sorarak bulabileceğini söyler. Heyzebun yanına üç beş ilaç alarak gençleri aramaya koyulur.

   Çok geçmeden durumdan haberdar olan tecdinin kardeşleri çeto ve Arif, iki kardeşlerinin hasta olduğunu yemeden içmeden kesildiklerini söylerler. Bunun üzerine heyzebun sözü edilen gençlerin yanına varır. Durumu anlatır ve yüzükleri gösterir. Tecdin Sitiye vermesi için yüzüğü çıkarır ve heyzebuna verir. Fakat mem sevdiğinin anısı olduğunu söyler ve yüzüğü vermez.



Dadı soluğu kızların yanında alır be müjdeli haberi verir. Gençler buluşup görüşürler. Ardından büyüklerin araya girmesi ile bey , sıtiyi tecdine verir. Yedi gün yedi gece çok hoş bir düğün yaparlar. Bu sırada sıranın onlara geleceğini sanan mem ü zin gizli gizli konuşup görüşürler. Fakat bu durumu çekemeyen ve yakın tarihte sıranın mem le zine geleceğini Sezen Bekir, fitneci, fesat biridir. Aslen botanlı olmayıp İran'ın bir köyünden olan Beko'yu tecdin hiç sevmez. Beye Beko'nun ( Bekir)  kapısına hiç layık olmadığını onu kovmasını söylesede başarılı olamamıştır. Bey tecdine
"benim bir elim adalet, bir elim de zulümdür."


" işte Beko bnim zulüm kolumdur. Ve her kapıyada bir köpek lazımdır. "
Diyerek Beko'yu kovmaz.



Beko bir gün beye giderek tecdinin zini kendi tarafından meme verdiğini söyler buna kızan bey aslunda zini meme vermek istesede vazgeçiyor. Bu sırada mem aracılarla eli boş döner. Aşk ateşi gençleri gittikçe kavurur. Beyin ava çıktığı bir vakitte mem zini görmeye gider. Fakat bu sırada bey ve adamları birden çıka gelir. Bahçe kapısının açık olmasından kuşkulanan bey bir Abaya sarılı şekilde Memi bahçesinde görür ve bahçesinde be yaptığını sorar. Bunun üzerine mem;



" beyim bilirsiniz ki ben hastayım, dolaşmaktayım ve kendimi birden burda buldum. "Der.
Abanın altında zinin saçlarını gören tecdin evini boşaltarak Ateşe verir. Böylece bey ve diğerlerinin dikkatini çekerek zin' in saklandığı yerden çıkışını sağlar. Arkadaşı için evini yakar ki buda inanılmaz bir dostluk örneğidir.



  Bey ile mem arasında bir santranç yarışması düzenlenir. Bey kazandığı takdirde memin dileğini yerine getireceği konusunda söz verir. İyi bir santranç ustası olan mem beyi ilk üç elde yener. Durum karşısında etekleri tutuşan Beko ; beye yer değiştirmesini söyler ve Memi zinin penceresine bakan tarafa oturturur. Durum böyle olunca mem oyuna adapte kalamaz ve sonraki altı elde yenilir.



Bey mem'e sevgilisinin kim olduğunu sorar ve onu getireceğini söyler. Durumu fırsat bilen Beko lafını direk yapıştırır ve sevgilisinin dudağı benekli kara bir Arap kızı der. Bunun üzerine mem şuurunu kaybedip sevgilisinin çok güzel, soylu bir aile kızı olduğunu söyler ve ağzından bilindiği halde sakladığı zin ismini kaçırır. Duruma sinirlenen bey mem'e karşı ölüm emri verir fakat orda bulunan tacdin ve kardeşleri buna engel olur. Bunun üzerine mem zindana gider. Beko beye mem' den Kurtuluşun ancak onun ölüm emriyle gerçekleşeceğini ve bunuda onu zehirleyerek yapmasını söyler. Ancak bey bunu dini tarafından kabul etmez. Bunun üzerine Beko, zini zındana göndermesini zaten mem onu görünce onun aşkından öleceğini ve kalbinin dayanamayacağını söyler. Bey bu fikri gerçekleştirmek için daha önce hiç gitmediği zinin odasına gider. Daha önce zinle konuşmadığı bu konuyu anlatınca zinin ağzından ve burnundan kanlar akmaya başlar. Bey bacısı üzerine ağlamaya başlar ve ne tür bir hataya düştüğünü anlar. Kardeşine evlilik iznini verir. Ancak kız zındana varınca kapı önündeki bekçilerden onun daha düne kadar aralarında olduğunu fakat memin sonradan kendini kaybettiğini öğrenir. Zin mem' i dürterek kalkmasını söyler.

Mem " sen beni görmek için değil tatlı canımı almak için gelmişsin"

der. Zin ona beyin izin verdiğini söyler. Fakat mem" ölümü olan bey bey değildir. Biz beylerbeyinin huzuruna çıktık. " der ve ölür.

Ölüm haberini alan tacdin Beko'yu bulur ve öldürür. Memin ölümüne dayanamayan zinde bir gün memin mezarına sarılırken ölür.
  Zinin isteği ile bekoyuda baş uçlarına gömerler...





   Zinin isteği ile bekoyuda baş uçlarına gömerler

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Arkadaşlar bu bölümü mem ve zini merak edenler için yayınladım. Ha birde dizisi var izlemek isteyenler izleyebilir Bn izlerken ağlamıştım. 😀😀  10 yaşındayken  izlemiştim..!!


Hikayeleri bu tatlı ama acı güzel bir o kadar da kötü buda onların hikayesi... Onların sonu...


  İnlallah beğenirsiniz üzdüysem özür dilerim☺️☺️

Neyse oy ve yorumlarınızı bekliyorum lütfennnnnnn Yıldız'a basınnnnnnnnnnn

Neyse oy ve yorumlarınızı bekliyorum lütfennnnnnn Yıldız'a basınnnnnnnnnnn

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Oy ve etiket yapmayan inşallah cırcır olurken öksürük krizine girer amiiinnnnn!!!


_-sendolugeceler
birgecedahakall
Dead--Gece
gecedekisontebessum-
Gecenin_Solisti
geceninyasi
geceolsak
limonatalicola
comingsooooon
cool_AKINN
Cool_QueeN-_
FernandaMoscosoOliva
hecokkomiksin
Jem_Conz
unicornluchanyeol
Unicorn_Rm_55
xxHoney-Combxx
yetersuscokkonustun_
RukawaHolmes
Japonjojuk
-SessizPorsuk
o_bir_poncikk
hguduzalp
RuhsuzAdam65
Durdanebunsuz
-_-DumandaSen-_-
basamsanpi
OkurYazar73
birpincik

KÜRT KIZI ~ İki Dil Bir Sevda Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin