Aşure ((yaklaşik 25-30 Kişilik))

2.2K 378 1.1K
                                    


Sadece bu multi alıntıdır. Diğer multilerin hepsi bana ait.

Selamun aleyküm canlar .Bugün yemek yaparken neden yaptığım yemekleri sizlerle paylaşmıyım dedim ve soluğu burda aldım.Muharrem ayında olduğumuz için Aşure'nin tarifini vermekle başlayacağım. Bende yaptım ve komşularımıza dağıttım , tadı hala damağımda ve gerçekten ben yaptım diye demiyorum ama muhteşem olmuştu. Sizede denemenizi ısrarla tavsiye ediyorum ve emin olun pişman olmayacaksınız.

Malzemeler :

1 su bar. Nohut
1 su bar. Kuru fasulye
2,5 su bar. Buğday
1çay bar pirinç
12 tane kuru incir
1 su bar. Kuru kayısı
1 su bar. Kuru üzüm (çekirdeksiz)
1 çay kaş. Tuz
3,5 su bar. Şeker
1 su bar. Süt
2,5 su bar. Yerfıstığı
2 adet elma
3-4 tane mandalina

Süslemek için:
1 su bar. Fındık
1 su bar. Ceviz
2 su bar. Nar (ayıklanmış)
Yarım su bar. Susam

HAZIRLANIŞI :

Öncelikle akşamdan nohut,kuru fasulye ve buğdayı ıslatıyoruz.ertesi gün ayrı ayrı olacak şekilde nohut ve kuru fasulyemizi haşlıyoruz.

Bu malzemelerimiz iyice piştikten sonra ayrı bir tencerye bolca su koyup (( mümkünse büyük bir tencere olsun 10 litrelik falan yoksa da malzemelerden miktar olarak azaltabilirsiniz )) buğdayı koyup çok iyi pişireceğiz.

Buğdayın öz suyunu bırakması ona ayrı bir lezzet katacaktır. Kurubaklagillerimiz haşlanırken kuru kayısı ve inciri ince ince doğrayacağız.

Ayrıca kuru üzümleri bir cezveye koyup 6-7 dk. Kaynatalım . Buğday piştikten sonra haşlanmış fasulye ve nohutu katıp bir taşım kaynattıktan sonra pirinci yıkayıp ekliyoruz.

Bunlar birlikte 5 dk piştikten sonra kuru kayisi,incir,yerfıstiği,kuru üzüm ve minik minik doğradığımız mandalina ve elmamızı ekliyoruz ve kıvamı koyulaşmaya yakınken süt , tuz ve şekerini katıp iyice malzemeleri yumuşayana kadar kaynatacağız.

Suyu azalırsa sıcak su katabiliriz ancak buna bağlı olarak şeker miktarımızda oynamalar yapabiliriz. Aşuremiz piştikten sonra üzerini istediğimiz şekilde süsleyebiliriz.

İnşallah beğenmişsinizdir...... 😊😊 Bu arada malzemelerde istediğiniz şekilde oynamalar yapabilirsiniz. Çünkü herkesin damak tadı aynı olmaya biliyor. Unutmayınız ki mutfağınızfa şef sizsiniz....

Beğeni ve yorumlarınızı heycanla bekliyorum 😉😊🙌🙌👩👩💗💓

Saygı ve Selamlarla Allaha emanet olun tekrar görüşürüz inşallah ....👋👋👋😊😊
.
.
.
Tariflerimin detaylarına profilimde bulunan websitemin linkinden ulaşabilirsiniz 🤗😍🤭.

Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin