Selamun aleyküm çok değerli yemek sever okuyucularım. Bugünkü tarifim, uzun süredir moda olan ''Nişastalı Poğaça'' olacak. Dediğim gibi bugünlerde yemek sitelerinin gözdesi konumunda bir poğaça. Neden bende paylaşmayım ki deyip soluğu burada aldım. Bu poğaçayı 5 ay önce keşfettim ama cidden pek vakit bulamıyorum yazmaya. Çok sık yaparım acayip güzel, lezzetli ve yumuşak bir poğaça olacağına emin olun. Multide videosu da olacak uzun zaman önce videoyu hazırlamıştım zaten. Sizi daha fazla bekletmeden hemen malzeme listesine geçelim bakalım.
Malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı buğday nişastası
2 adet yumurta (sarısı üzerine)
5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek instant maya (toz maya)
Aldığı kadar unÜzeri için:
Susam, çörekotu
HAZIRLANIŞI: Poğaçamızın yapımına ılık sütümüzü geniş bir kaba almakla başlayabiliriz. Ardından nişasta, şeker, sıvıyağ, toz maya, yumurta aklarını (sarısı üzerine) ve tuzu ekleyip, karışım pürüzsüz olana kadar elimizle karıştıracağız. Sizde fark edeceksiniz ki nişasta hemen katılaşacak sizden ricam parmak uçlarınızla yavaş yavaş açmanız. Karışım pürüzsüz hale geldikten sonra unu yavaş yavaş döküp yoğurmaya başlayın.
Bu noktada size önemli bir bilgim olsun, unu bir anda dökerseniz hamurun kıvamını ayarlayamazsınız. Bununla birlikte lezzet de ciddi anlamda yavan bir tat elde edersiniz. Bu yüzden hamur işi tariflerinde mutlaka unu yavaş yavaş eklemenizi öneririm.
Hamurumuz kulak memesi kıvama geldikten sonra üzerine bir poşet örtün, hemen ardından bezle sarıp sarmaladıktan sonra ılık olan bir yere 1,5 saat mayalanmak üzere koyun. Mayalamasak olmaz mı? , demeyin. Mutlaka mayalanacak.
Hamurumuz mayalandıktan sonra yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekil vereceğiz. Bir nevi beze gibi olacak. Şekil verdiğimiz hamurları yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine muntazam bir vaziyette dizeceğiz. Hamurumuz bitene kadar bu işlemi tekrarlayacağız. Son olarak üstüne yumurta sarısını fırça yardımıyla sürüp, çatalla çizeceğiz. İsteğe bağlı olarak üzerine hafif susam da serpiştirebilirsiniz.
180°C fansız fırında kontrollü olarak, pofuduk pofuduk ve üstü kızarana kadar pişireceksiniz. Ben bu tarife deyim yerindeyse bayılıyorum. Sizin de beğeneceğinize inanıyorum. Afiyet olsun. Denerseniz mutlaka görüşleriniz eşliğinde fotoğraf beklerim.
Şimdi gelelim faydalı ve pratik çözümler köşemize;
💡Portakalları sıkmadan önce bir süre soğuk suda bekletirseniz daha fazla su verirler.
💡 Bir elmanın kabuğunu lahananın pişme suyuna katarsanız hem hazmı kolay olur hem de koku çabuk yok olur.
💡 Çaydanlığınızın içinde biriken kireç tortusunu temizlemek için, 15 dakika kadar içinde sirke kaynatın.
💡 Yumurta lekesini çıkarmak için önce soğuk suda bekletmeli sonra ılık sabunlu suda yıkamalısınız.
💡Buzdolabınızdaki kokuları gidermenin en iyi yolu bir kaba biraz süt koyup dolabın bir köşesine yerleştirmektir.
💡Keki fırından çıktıktan sonra 15 dakika ıslak bir bez üzerinde bekletirseniz, bıçağı kekin çevresinde şöyle bir dolaştırdıktan sonra kalıbından kolayca çıkarabilirisiniz. Ancak kek hamurunu kalıba dökmeden önce kalıbı yağlamayı da unutmayın.
Arkadaşlar okuyorsunuz madem neden oy verip yorum yapmıyorsunuz ya. Cidden bu çok üzücü, çok emek veriyorum ben. Bazen bir tarif 1 hafta mı alıyor. Amatörce de olsa video hazırlıyorum. Doğru ve anlaşılır bir dil kullanarak yazmaya çalışıyorum. Öyle yazıp geçiyor sanmayın lütfen. Sevmediğim şeyleri sizle paylaşmıyorum. Yeni denediğim şeyleri güzel olsa bile 2-3 kez yaptıktan sonra tarifini buraya atarım. Yani biraz emeğe saygı.... Rica ederim yaa😐😐😐.
Allah'a emanet, bir daha ki bölümde görüşmek dileğiyle💕.
https://lovekitchenhome.com/pogaca-tarifleri/nisastali-pogaca-tarifi/
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020
Phi Hư CấuBirbirinden güzel , lezzetli yemek tarifleri için doğru yerdesiniz.Pratik yemek teriflerine burdan rahatlıkla ulaşmanız mümkün....... 🙆🙆😊😊😉💕💕💕 Kitap kapaği tasarimi için dostum @kaylakamer e çokkkk teşekkür ederim. EywAllah dostum👊👊😊😊♥