°°•Mardin İçli Köftesi (( Kitel )) [45 - 50 tane] •°°

773 233 501
                                    

Selamun Aleyküm kardeşler, bugün sizinle mardinin meşhur kitellerinin yapılışını paylaşacağım. Benim memleketim Mardin, ee dolayïsıyla bu tarifi yerinde, Ninemden öğrendim emek isteyen yemek ama  gerçekten çokkk güzel çokkk lezzetli bir yemek olucağından şüpheniz olmasın. Şimdi sizlere lezzet harikası içli köftelerimizin malzemelerini vermek istiyorum;

Malzemeler :

İçi için :

Yarım kilo kıyma
3 orta boy soğan
Yarım demet maydanoz
1 su bar. Tel şehriye
2 su bar. Sıcak su
Yarım çay bar. Biraz fazla sıvıyağ
Tuz , karabiber, pulbiber

Köftesi için :

2 su bar. Simit ( köftelik bulgurun biraz daha incesi)
2 su bar. Köftelik bulgur
3 su bar. Sıcak su
1 yemek kaş. Tuz

HAZIRLANIŞI :Köftelik bulgurları ve tuzu geniş bir kaba alıp sıcak suyla ıslatacağız. Ve 35 dk kadar dinlendirip, üzerine bir kap koyup kabın etrafını sofrabezi ile saralım.

Bu işlemi yaparak daha iyi bir köfte elde edeceğiz. Çünkü sıcaklığını sağlamak önemli.

Sonrasında iç harcı için kıymamızı tavaya alıp, üstüne  yarım çay bardağından biraz fazla olan sıvıyağımızı da katıp kavuracağız. Biraz kavurduktan sonra ince ince doğradığımız soğanları koyup kavurmaya devam edelim. Sonra baharatları tuzu ekleyip, biraz daha kavurduktan sonra altını kapatacağız.

Bu sırada ayrı bir tavaya biraz sıvıyağ ekleyip tel şehriyeyi renk alana kadar kavuralım sonra üzerine 2 su bar. Sıcak su katıp pilav yapar gibi yapacağız. Biraz tuz ekleyip demlenmeye bırakalım, şehriye demlendikten sonra şehriyeyi kıymalı harca ekleyip orta ateşte biraz daha kavuracağız.

Soğanların öldüklerine😁 emin olduktan sonra altini kapatıp ince ince kıyılmış maydanozları ekleyip karıştıralım ve biraz soğuması için kenara alalım.

Dinlenmeye bıraktığımız köfte harcını 10- 15 dk kadar avuç içiyle güzelce yoğuracağız. Daha sonra ceviz büyüklüğünde köfteler alıp yuvarlıyoruz. Köfteleri avuç içine alıp işaret parmağıyla içini parmağımızı yavaşça döndürerek açıyoruz. Fazla kalın olmasın aynı şekilde incede olmasın. Bu sırada elimize yapışmaması için elimizi suyla ıslatalım.

Açtığımız köftenin içine harçtan bir tatlı kaşığı miktarında harç koyalım. Elimizi biraz ıslatıp kapatacağız. Bu işlemi köftemiz bitene kadar uygulayacağız.

Hazırladığımız köftelerin bir kısmını suda haşlayıp, bir kısmını da kızartıp servise hazırlayabiliriz. 

Şekil verme konusunda sıkıntı yaşarsanız, yumurta büyüklüğünde bir köfte harcı alıp, naylon bir poşetin üzerini hafif ıslattıktan sonra onun üzerine koyun. Elinizi biraz ıslatıp daire şeklinde açıp, bir köşesine biraz iç harc koyup diğer köşeyi üzerine kapatıp yarım daire şeklini verip bu işlemi yapabilirsiniz.

İnşallah beğenmişsinizdir. Bugün yaptım ve yorgunluktan ölücem galiba 😴😴 ama tek kelimeyle muhteşem bi şey oldu yaaaa 😊😇👍

Allaha emanet olun canlar tekrar görüşmek dileğiyle 😊💜🙌

Yorum ve beğenileriniz tekrar tarif yazmam için moral oluyor kısacası desteğinizi esirgemeyiniz 🙆🙆💜👋

Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin