""""'Çikolata Dolgulu İrmik """" [[ 9 porsiyon]]

974 266 491
                                    

Selamun Aleyküm canlar bu aralar tarif atamıyorum. Açık lise sınavlarım falan var. Ders çalışıyorum kusura bakmayın lütfen.

Herneyse bugün sizinle çok pratik çok  kolay aynı zamanda çok lezzetli bi tatlı tarifimi paylaşacağım. Hemen malzeme listesini sizlerle buluşturup, tatlımızın yapımını anlatmaya geçeceğim 😉😊😊

Malzemeler:

Çikolata dolgusu için:

3 su bar. Süt
1 su bar. Şeker
4 yemek kaş. Nişasta (un da olur)
1 yemek kaş. Tereyağ
2 yemek kaş. Kakao

İrmik için:

1 su bar. Süt
1 su bar. Su
1 su bar. Şeker
2 su bar. İrmik
1 çay bar. Sıvıyağ
1 çorba kaş. Tereyağ

Süslemek için :

Ceviz , Badem veya Fındık

HAZIRLANIŞI: Tatlımızın yapımına irmikle başlamalıyız çünkü irmik sabır isteyen bir tatlıdır.

Bu yüzden hemen tavamıza sıvıyağımızı , tereyağımızı ve irmiğimizi koyup kısık ateşte renk alana kadar kavuracağız.

İrmik kavrulurken şerbeti için süt, su, şekeri bir araya getirip 5-10 dk kaynatalım.

Bu sırada irmiğimizi boşlamayalım. Kavururken rengi çokk koyulaşmasın biraz renk alması yeterli olacaktır. Ama mutlaka kısık ateşte yapmanız lazım yoksa yanar ve lezzeti inanın beklediğiniz gibi olmaz.

İrmik kavrulup, şerbet kaynadıktan sonra bunları birleştirip aynı kısık ateşte pişirip demlenmeye bırakacağız.

Şimdi ise çikolata doldusunun yapımına başlqyabiliriz. Bunun için; nişasta , şeker ve kakaoyu bir tencerede birleştirip, sadece kuru halde onları bir çatalla veye bir çırpma teliyle karıştıralım. Bu işlemi güzel ve yeterli şekilde yapmazsanız, çikolatanızda topaklanma olur.

Daha sonra sütünü de ekleyip biraz daha karıştıracağız. Güzel karıştığından  emin olduktan sonra, ocağı orta olmak kaydıyla açıp sürekli kıvamı koyulaşana kadar karıştıralım.  Kıvamı biraz koyu olacak. Pastacı kreması gibi. 

Çikolatamız olduktan sonra bir kenara alıp, biraz soğutalım. Ardından sıkma torbasına koyalım.

Sıkma torbanız yoksa kaşıklada bu işlemi yapabilirsiniz.

Sonrasınında küçük kaseler alıp irmik koyalım ama elimizden geldikçe ortasını da çukur oluşturalım. Sonra çikolatayı çukurun içine sıkacağız ve kenardan kenardan irmiği içeriye doğru kapatıp üstüne biraz daha koyup bastıralım.

Ardından kaseyi bir tabakta ters çevirip, kuru yemiş ve varsa çikolta sosuyla süsleyeceğiz.

Kaseyi çevirdikten sonra çatlayabilir. Hiç sorun değil ben biraz dolapta bekletip ondan sonra çeviriyorum.

Bu arada ben oluşan çatlakları çikolatayı kullanarak kapattım siz de istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz 🎊

Arda'nın dediği gibi mutfakta şef sizsiniz 👏😉

Veee işteee bu kadar basit 👏👏 😉 İnşallah beğenirsiniz 😍😍😊😊💜

Yorum ve votelerinizi eksik etmeyiniz lütfen 👍 👍

Seviliyorsunuz Canlar Allaha emanet. Görüşürüz İnşallahhh 😊☺😇😊🙌🙆😍

Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin