⏩⏩⏩Tarif değiştirilmiştir.Selamun Aleyküm Canlar Rabbimin Rahmeti bereketi mağfireti hepimizin üzerine olsun. Bugün sizinle çokk lezzetli ve mutlaka denemenizi istediğim bir poğaça tarifi paylaşacağım. Benim sürekli yaptığım ve gerçekten Aileminde beğenerek yediği bir poğaça dır, İnşAllah sizde beğenirsiniz. Şimdi sizi bekletmeden malzeme listesine geçelim 😊.
Malzemeler:
1 su bardağı ılık Süt
1 çay bardağı şeker
3 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
2 adet yumurta beyazı
2 yemek kaşığı instant maya(toz maya)
1 çay kaşığı tuz
Yaklaşık 7-8 su bardağı kadar unÜzeri için:
2 adet yumurta sarısı
1 çay bardağı susam
3 biber
3 domates
1 kase beyaz peynirHAZIRLANIŞI: Öncelikle 1 er bardak su ve sütümüzü ılıtıyoruz. Ilıttığımız bu arkadaşları geniş bir kaba alıp, toz şekerimizi katıp, şeker eriyene kadar karıştıracağız. Tuzu, yumurta beyazlarını, mayayı ve sıvıyağımızı da katıp 1-2 dk karıştırdıktan hemen sonra unu yavaş yavaş ekleyip elimizle hafiften yoğurmaya başlayabiliriz.
Hamurumuz ele yapışmayan bir kıvama geldiğinde son aşama olarak oda sıcaklığında erimiş 1 yemek kaşığı tereyağını da katıp 2 dk kadar daha yoğuralım.
Üstünü normal bir poşetle kaplayıp, bezlerle örteceğiz. Bu daha güzel mayalanmasını sağlayacaktır. Hamurumuzu yaklaşık iki saat boyunca bu şekilde mayalanmaya bırakacağız.
Mayalanan hamurumuzdan ne çok büyük ne de çok küçük olmayacak şekilde parçalar koparıp, elimizle daire şeklini vereceğiz. Daire dediğimde öyle incecik bir şey değil ha, beze şeklinde olacak.
Bu bezeleri yumurta sarısına batırıp, ardından susama bulayacağız. Hamurumuzu buladıktan hemen sonra tepsiye dizeceğiz. Buladığımız poğaçalarımızın ortasına denk gelecek şekilde normal çay bardağıyla bastırıyoruz. Farkettiğiniz üzere bir çukur oluşacaktır. Oluşan çukura önce biraz peynir, sonra bir dilim domates bir dilim de biberle ufak dokunuslar yapıp lezzetli bir poğaça elde edeceğiz.
Bütün hamurumuz bitene kadar bu işlemi devam ettireceğiz.
Bu hamurdan yaklaşık olarak 20-25 tane çıkar. Size tavsiyem hamuru 23 parçaya bölüp öyle çalışmanız çünkü çoğu arkadaş bezeyi bilemeyebilir.
Ayrıca bu poğaça hamurundan sade poğaça da yapabilirsiniz. Susam, peynir, biber ve domates kullanmak şart değil. Ben ikisinden de yaptım. Multiden bakarsanız göreceksiniz.
Harikaaaa yumuşaklıkta bir poğaça elde edeceksiniz. Afiyet olsun.
İnşAllah beğenmişsinizdir Canlar 😊😊😉😉
Yorum ve oylarınızı eksik etmezseniz çokk acayippppp sevinirim 😁😁😊😊😍😍
Aklınızda herhangi bir soru işareti varsa veyahut oluşursa, mutlaka yorumlardan sorabilirsiniz. En kısa zamanda dönmeye çalışacağım.
Yüce rabbime emanet olun tekrar görüşmek temennisiyle ........
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020
Kurgu OlmayanBirbirinden güzel , lezzetli yemek tarifleri için doğru yerdesiniz.Pratik yemek teriflerine burdan rahatlıkla ulaşmanız mümkün....... 🙆🙆😊😊😉💕💕💕 Kitap kapaği tasarimi için dostum @kaylakamer e çokkkk teşekkür ederim. EywAllah dostum👊👊😊😊♥