🍯Reçel Yapmanın Püf Noktaları🍯

98 10 4
                                    

Şüphesiz Kahvaltılarımızın vazgeçilmezidir reçelller. Gerek ekmeğin üzerine sürerek, gerek de kreple birlikte bıkmadan tükettiğimiz lezzet kaynağı diyebilirim. Hele Kahvaltı sofralarında sergiledikleri görsel şölen ve beraberindeki lezzetiyle damakta bıraktıkları izi saymıyorum bile. Durum böyleyken reçel yapmanın püf noktaları nı sizinle paylaşmamak olmaz dedim ve hemen işe koyuldum. İyi bir reçel yapmak için nelere dikkat edilmeli? Reçelin rengini, lezzetini, kıvamını uzun süre koruması, şekerlenmemesi için neler yapılmalı? Tüm bu soruların cevabı ve reçel yapmanın püf noktaları nı en ince ayrıntısına kadar öğrenmek için bu yazıyı sonuna kadar okumanız ve uygulamanız yeterli olacaktır.

1) Reçel yaparken kullandığınız malzemenin hem kalitesi hem de tazeliği çok önemli bir nitelik taşımaktadır. Reçelini yapacağınız meyvelerin mevsiminin olmasına dikkat edin.

2) Çok fazla olgunlaşmış meyveleri kullanmamalısınız. Hatta diriliğini kaybetmiş, çürümeye yakın, yumuşak meyvelerinizi ayıklayın. Zira hırpalanmış veya ezilmiş meyvelerden reçel yapmaya kalkışırsanız, reçeliniz hem lezzet bakımından hem de görüntüsü bakımından kötü bir sonuç verir.


3) Seçtiğiniz meyveler kadar bu meyvelerin temizliği de çok önemlidir. Meyvelerin üzerindeki her türlü mikroba karşı, suyla güzelce temizleyin.

4) Meyvelerin üzerine toz şeker ekleyerek bir süre bekletin. Bu işlem meyvelerin yapılarındaki suyun ve tadın ortaya çıkmasını sağlayacak. Bununla birlikte meyveler kendi şekerini ve suyunu ortaya çıkardığı için reçelinizde hem su hem şeker tasarrufu sağlayarak daha sağlıklı ve lezzetli bir reçele sahip olacaksınız.

5) Konu şekerden açılmışken ne kadar şeker eklemeniz gerektiğine de değinmek istiyorum. Şeker miktarı hem kıvamını hem de tadını belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Bunu unutmadan şeker oranını çok iyi ayarlamanız gerekiyor. Ben göz kararı tekniğinin burada işlevselliğini doğru bulmuyorum. Yapacağınız her meyveye özel bir ölçü tutturmanız gerekiyor. Tatlı olan meyveler, ekşi olan meyvelere oranla daha az şeker alıyor bundan dolayı bir ölçünüz olmalı ve o ölçü doğrultusunda reçelinizi yapmanız gerekmektedir.

6) Reçelinize eklediğiniz şekeri dengelemek, kıvamını sağlamak ve reçelinizin uzun ömürlü olmasını sağlamak amacıyla kaynatma aşamasının son deminde limon suyu katmanız yararınıza olacaktır.

7) Reçel kaynadıktan bir süre sonra üzerinde köpüklenme oluşacak, bu köpükleri almazsanız reçelin hem görüntüsü hem de berraklığı zarar görür. Kaynamaya yakın köpükleri tahta bir kevgir veya tahta kaşıkla alın. Eğer çok fazla köpüklenme oluşursa da bir çay kaşığı tereyağ eklemeniz yeterli olacaktır. Üstelik tereyağ reçelinizi daha berrak ve daha parlak yapar.

8) Reçelin olup olmadığını anlamakta zorluk çekenleriniz illa ki vardır. Reçelin olup olmadığını çok basit bir işlemle anlayabilirsiniz; bir miktar soğuk suyun içine,pişirmiş olduğunuz reçelden damlatın. Eğer reçel dağılırsa henüz olmamış demektir, aksi halde dağılmaz ise de reçelimiz pişmiş demektir anlamına gelir.

9) Reçel yaparken kesinlikle çelik kaşık kullanıp karıştırmayın, bu işlem reçeliniz açısından sağlıklı olmaz. Üstelik ömrünü azaltır.

10) Son olarak da reçeli kavanozlara ilave ettikten sonra kavanozları ters çevirip bir gece bekletin. Ardından güneş almayan bir yerde muhafaza edip, istediğiniz zaman gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

 Şimdiden afiyet olsun

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin