Selamun Aleyküm Canlar. Bugün sizlere enfessss bir tarif sunacağım. Pilavın adı size cazip gelmeyebilir ama o kadar lezzetli bir pilav kiii anlatamam yani sarımsak sevmeyenler bile bu pilavla sarımsağı sevmeye başlayacak. Gerçekten bir deneyin derim emin olun çokkk lezzetli olacak. Bunun yanında da Tavuk sote yapmak istedim. İnşallah beğenirsiniz. Şimdi malzemeleri yazma vakti hadi bakalım.
Malzemeler :
Pilav için ;
3 su bar. Baldo pirinç
2 yemek kaş. Tereyağ
Yarım çay bar. Sıvıyağ
25-30 diş sarımsak
1 çay bar. Arpa şehriye
Tuz
6,5 su bar. Sıcak suTavuk sote için ;
1 adet tavuk göğsü
3 adet orta boy soğan
2 adet kapya biber
3 adet yeşil biber
2 adet domates
Yarım çay bar. Sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz , karabiber, pulbiberHAZIRLANIŞI : Yemeğimizi yapmaya pilavdan başlasak daha iyi olur çünkü demlenmesi gerekecek. Pilav için bir tencere alıp sıvıyağ ve tereyağını katıp arpa şehriyesini hafif renk alana kadar kavuralım. Daha sonra sıcak suyunu ekleyip, sarımsakları suya atıp 5 dk kadar kısık ateşte kaynamaya bırakacağız.
Princi yıkayıp kaynayan suya kattıktan sonra tuzunu ekleyip 1-2 dk kadar harlı ateşte kaynatalım. 2 dk kaynadıktan sonra ocağı kısıp pişmeye bırakacağız.
Bizde bu sırada Tavuk sotenin yqpımına başlayabiliriz. Bunun için tavuk göğsünü kuşbaşı doğramakla işe başlayabiliriz. Doğrdığımız tavuğu tavaya alıp üzerine yarım çay bardağı kadar su ekleyelim. Tavuk bu suyu çekene kadar yüksek ateşte kavuralım. Tavuk suyu çektikten sonra sıvıyağ ve tereyağını ekleyip biraz kavurduktan sonra yarım ay şeklinde kesilmiş soğan ve biberleri ekleyip karıştırmaya devam edeceğiz. Soğanlar ve biberler öldükten sonra (😁😁😁) domates , tuz ve baharatlarını ekleyip biraz daha kavurduktan sonra sotemiz hazır demektir 🙌🙌.
Pilavda piştikten sonra üzerine bir bez örtüp demlenmeye bırakacağız. Pilav demlendikten sonra istediğiniz şekilde sunum yapabilirsiniz.
Biraz basit bir tarif oldu ama neyse pilavı mutlaka deneyin. İnşallah beğenirsiniz. Sevgiyle kalın Allaha emanet 🙆🙆🙆😊😊
Vote 🌟 ve yorumlarınızı eksik etmeyiniz. Tariflerle ilgili anlamadığınız bir şey olursa bana profilimden ulaşabilirsiniz 👋👋👋.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020
Phi Hư CấuBirbirinden güzel , lezzetli yemek tarifleri için doğru yerdesiniz.Pratik yemek teriflerine burdan rahatlıkla ulaşmanız mümkün....... 🙆🙆😊😊😉💕💕💕 Kitap kapaği tasarimi için dostum @kaylakamer e çokkkk teşekkür ederim. EywAllah dostum👊👊😊😊♥