🌸 Çiçekstra 🌸 [[ 30 - 35 tane ]]

470 162 181
                                    

Selamın Aleyküm kardeşlerim.

Bugün sizlere çokkk lezzetli bir kurabiye tarifim olacak. Mutlaka deneyin çünkü gerçekten çokkk güzel oldu yaaa 😆😆 sizi daha fazla bekletmeden tarife geçmek istiyorum.

Bismillahirrahmanirrahim 😊😊

Malzemeler :

250 gr. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ veya margarin
1 çay bar. Sıvıyağ
1 adet yumurta
4 yemek kaş. Buğday nişastası
1 su bar. Pudra şekeri
2 yemek kaş. Kakao
1 kabartma tozu
1 vanilya
3,5 - 4 su bar. Un

HAZIRLANIŞI :Kurabiye hamurunu hazırlamakla işe başlayabiliriz.

Bunun için öncelikle  yumuşamış margarin,sıvıyağ,pudra şekeri,nişasta,yumurta ve vanilya yı ekleyip çatalla iyice birbirine karışana kadar karıştıralım.

Elde ettiğimiz karışıma kabartma tozunu ve unu azar azar ekleyelim. Oldukça yumuşak bir hamur elde etmemiz gerekiyor.

Hemen ardından hamuru iki eşit parçaya bölelim.

Hamurlardan birine biraz un ekleyip kulak memesi kıvamında olacak şekilde yoğuracağız.

Diğer hamura da kakao yu ekleyip yine aynı şekilde kulak memesi kıvamı elde edeceğiz.

Elde ettiğimiz hamurlarımızdan kiraz büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içinde yuvarlayalım.

Yuvarladığımız hamurları çiçek şeklinde birleştireceğiz ve bir kürdan yardımıyla hafif bastırıp şekillendireceğiz.

Bütün hamurlara bu işlemi uygulayacağız, bittikten sonra yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine dizip 180°C fırında üstü hafif pembeleşene kadar (15 - 20 dk ) pişirelim.

NOT: Dediğim gibi hamuru iki parçaya bölmeden önce oldukça yumuşak olmalıdır.

Çünkü hamur yumuşak ilmaz ise kakaoyu koyduğumuzda hamurumuz sertleşir bunun sebebi ise kakao nun hamuru sertleştirme özelliğidir.

Yumuşak olması avantajdır çünkü kıvamını tekrar un katarak tutturabilirsiniz.

Umarım beğenmişsinizdir çünkü ben gerçekten bayıldım yaaa. 🌸🌸😊

Sessiz okuyucularım hani zahmet olmaz ise bir voteleyip 🌟 yorumlarsanız beni çokkk sevindirirsiniz. 😊😊

Allah'a emanet olun, inşAllah tekrar görüşmek dileğiyle. 😍😍😊

Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin