[[TARİFİN DETAYLARINA WEBSİTEMDEN ULAŞMANIZ MÜMKÜN.]]
https://www.lovekitchenhome.com/recel-tarifleri/kiraz-receli-yapimi/
Selamün Aleyküm kuzular😍❤. Bugün malum sınavdan çıktım malesef güzel geçmedi😢😢. Bende kalkıp biraz kafa dağıtayım dedim çünkü yarın tekrar gireceğim ve moralimin iyi olması lazım. İyi de oldu bir yemek macerasına atılmak😊. Neyse Dolaba baktığımda bir kap dolusu kiraz buldum. Düşündüm ki zaten Zaten reçel mevsimindeyiz, Yani çoğu meyveden bu mevsimde reçel yaparız. Tariflerim arasında da reçel tarifim yok. Bu bahane ile size güzel bir kiraz reçeli tarifi sunmak istiyorum. Hazırsanız malzeme listemize bir göz atıp hemen recelimizin yapılışına geçelim.
Malzemeler:
2 kilo kiraz
6 su bardağı şeker
3 çay bardağı su
Yarım limonun suyuHAZIRLANIŞI: Arkadaşlar öncelikle kirazımızın saplarını ve çekirdeklerini ayıklıyoruz. Kirazlarï ayıklamak için ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini çıkaracağız. Eğer tüm kalsın istiyorsanız da çengelli iğnenin alt tarafıyla yani alttaki yuvarlak daire olan kısımla da çıkarmanız mümkün. Tabi bunların aparatları da var hangisini kullanmak isterseniz onu kulllanın size kalmış bir şey.
Ayıkladığımız kirazların üstüne şekerini de döktükten sonra 1 gece dolapta bekletmek amacıyla derin bir kaba veya tencereye alacağız.
Kirazlarımızı bir gün sonra dolaptan alalım. Göreceksiniz ki şekerin çoğunluğu erimiş vaziyette ama bazı kısımlar şeker kalabilir sorun olmaz.
Kirazlarımızın üstüne 3 çay bardağı suyu da ekleyip orta ateşte ki ocağa alacağız. Kaynama sürecinde üstünde köpükler oluşacak, bu köpükleri kaşıkla ya da kevgirle alabilirsiniz.
Kirazlar olgunluğunu kaybedip pişince limon suyunu da katıp 10-15 dk daha pişireceğiz.
Reçelimizin kıvamı akışkan bir hal alıp, pişince ocaktan alabilirsiniz.
Eğer hemen kullanmak istiyorsanız kavanoza doldurduktan sonra soğuyana kadar ağzını kapatmayın. Böylece bu şekliyle hemen tüketmeniz mümkün.
Reçelinizi kış için yapmak istersenizse de yapmanız mümkün. Bunun için reçel ocakta kaynarken, ((yani pişti ama hala kaynıyor ))o sıcaklığıyla hemen kavanoza doldurup ağzını sıkıca kapatmanız yeterli olacaktır.
📌Bu arada söylemeden geçmiyim. Arkadaşlar kirazların ayıkladığımız yeşil saplarını kesinlikle atmıyoruz. Çünkü çokk mucizevi ve efsane bir şifa deposudur. Şimdi size saysam inanin faydaları bitmez ama bir kaç faydasını size sunmak bana mutluluk verir:
Sakinleştirici etkisi vardır, Susuzluğu giderir, Böbreklere faydalıdır, İdrar söktürücüdür, Kanı temizler, Böbrek taşı oluşumunu geciktirir, Kolesterolün düşürülmesine yardımcıdır, Fazla suyun vücuttan atılmasına yardımcı olur. Karaciğere faydalıdır. Kilo vermeye yardımcıdır. İdrar yolu enfeksiyonlarına iyi gelir.
Ha unutmadan kadınların regl dönemlerinde vucutta oluşan şişkinliklere, ağrılara oldukça faydalıdır. İsterseniz de bir daha ki bölümde ek olarak çayının tarifini size verebilirim. İnanın sizinle paylaşacağim daha bir sürü bilgi var, bilgi hazinemde. Yeter ki destek olup morel verin ki yazayım😊.
Harikaaa bir reçel, kesinlikle denemenizi öneririm🍒❤😍. Bizimkiler bayıldııı yaaa ciddi anlamda çokk sevildi. Bu sebepten ötürü sizinle de paylaşmak istedim😊.
🚩Veee bugün size iki güzel haberle geldim. Yenilik ve güzellik benden sorulur efenim😂😂.
Evet şimdi gelelim güzel haberlerimize, ilk haberim şöyle ki; artık size her bölüm sonunda yukrada olduğu gibi faydalı bilgiler ya da püf noktaları yazacağım😊😍❤.
İkinci güzel haberim ise paylaştığım tariflerden deneyip bana fotografını gönderdiğiniz de hem bölüm ithafı gelecek hem de varsa kitabınız tanıtılacaktır😊. Bence yeterince makul bir ödül haa😂😂.
Farkındayım bu bölümde sizi çokk oyaladım ama son bir şey daha söyleyip kapatacağım bugünü; rica ederim desteğinizi bol tutun çunkü bayaa emek ve sabır isteyen bir işi icraa ediyorum. Şimdiden hepinize teşekkür ederim. Allaha emanet olun❤.
[[ multide kamera cekiminden dolayı fotomuz malesef güzel çıkmadı çokkk üzgünüm yaa😢.]]
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020
Kurgu OlmayanBirbirinden güzel , lezzetli yemek tarifleri için doğru yerdesiniz.Pratik yemek teriflerine burdan rahatlıkla ulaşmanız mümkün....... 🙆🙆😊😊😉💕💕💕 Kitap kapaği tasarimi için dostum @kaylakamer e çokkkk teşekkür ederim. EywAllah dostum👊👊😊😊♥