Merhaba yemek sever değerli okuyucularım. Bugün sizlere oldukça lezzetli bir şerbetli tatlı tarifim olacak: Midye Tatlısı . Deniz dalgası tatlısı da denir. Siz gönlünüzce hangisini demek isterseniz onu diyebilirsiniz. Ben midyeye benzettiğim için midye tatlısı demeyi tercih ediyorum. İnanıyorum ki midye tatlısı tarifi ile sizlerde hem ailenizin hem de konuklarınızın beğenisini kazanacaksınız. Ağızda dağılan kıyır kıyır kıvamı beni benden aldı diyebilirim. Böyle uzun uzun anlatıp canınızı da çektirmek istemiyorum. Bu yüzden hemen tarifin malzemelerine göz atıp, nasıl yapıldığına bakalım.
Malzemeler:
1 adet yumurta
125 gr. tereyağ veya margarin (Oda sıcaklığında yumuşamış olacak)
2 yemek kaşığı tahin
1 çay bardağı fındık unu (Robottan çekerek elde edebilirsiniz)
1 çay bardağı irmik
1 adet kabartma tozu
1,5 çay bardağı unŞerbeti İçin:
2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1 dilim limonSüslemek İçin (İsteğe bağlı):
1 yemek kaşığı fındık unu
1-2 dal naneYAPILIŞI:
Tarifimizin yapılışına şerbetle başlayacağız. Öncelikle küçük bir tencereye toz şekeri, suyu ve limon dilimini ekleyip biraz karıştıralım. Ardından ocağa alıp şeker eriyene kadar kaynatacağız. Şeker eriyince şerbeti bir kenara alalım.
Derin bir karıştırma kabına margarin, yumurta, irmik, fındık unu, tahin ve kabartma tozunu ilave edip, güzelce yoğuralım.
İyice yoğurduktan sonra unu ilave edip yoğurmaya devam edelim. Un az gelirse 3 yemek kaşığı kadar unu kontrollü bir şekilde ilave edip hamuru toplayabilirsiniz. Kulak memesi kıvamında, ele yapışmayan bir hamur olacak. Bu noktada güzel bir püf noktası paylaşmak istiyorum: Hamuru biraz dolapta dinlendirirseniz çok daha lezzetli olur. Tavsiyem bu yönde ama size kalmış. İsterseniz dinlendirmeden de yapabilirsiniz.
Sırada kullanacağımız fırın kabının yağlanma aşaması var. Ben hamurun hepsini yapmadığım için yuvarlak borcamda yaptım. Birazını saklamak istedim dolapta sağlıklı bir şekilde duruyor mu diye. Bu doğrultuda standart bir fırın tepsisi veya dikdörtgen bir borcam kullanmanızı öneririm.
Fırın tepsisini yağlaylım. Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, çay bardağı ile midye şekli verelim. Merak etmeyin tarifin videosunu çektim. Sizlerle link paylaşacağım. Şeklini nasıl yaptığımı oradan rahatlıkla görebilirsiniz. Hamura şekil verdikten sonra fırın tepsisine dizelim. Hamur bitene kadar bu işlemi tekrar edelim. Ardından 180 derece fanı fırında 25 dk. kadar kontrollü olarak pişirelim.
Tatlımız piştikten sonra... Tam da burada bir püf noktası vermek istiyorum. Tatlıları fırından çıktıktan hemen sonra şerbeti dökmeyin. Yoksa kıyır kıyır değil hamurcuk olur tatlımız 🙂 . Bu yüzden tatlıyı fırından aldıktan sonra, 5 dk. kadar ilk sıcaklığını bırakması için bekleyelim.
Tatlımız ilk sıcaklığını bıraktıktan sonra ılık olan şerbetimizi üzerine gezdire gezdire dökelim. Şerbeti döktükten sonra 1-2 saat şerbetini güzelce çekmesi için bekleyelim. Şerbetini çektikten sonra dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben hindistan cevizi ile süslemek istedim başta ama midyenin şekli bozulduğu için vazgeçtim. Fındık unu ve nane ile süsledim. Antep fıstığı da ayrıca çok yakışır. Benim antep fıstığım olmadığı için kullanamadım 🙂 . Ama sizin mutfağınızda varsa gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Afiyet olsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020
Non-FictionBirbirinden güzel , lezzetli yemek tarifleri için doğru yerdesiniz.Pratik yemek teriflerine burdan rahatlıkla ulaşmanız mümkün....... 🙆🙆😊😊😉💕💕💕 Kitap kapaği tasarimi için dostum @kaylakamer e çokkkk teşekkür ederim. EywAllah dostum👊👊😊😊♥