Selamun aleyküm arkadaşlar. Bugün size çokk lezzetli bir mantı tarifiyle geldim. Tarihi çok eskilere dayanmakta olan kafkas mantısının iki türü vardır. Bunlar; patatesli ve kıymalı. Aslında hem görünüm hem de lezzet olarak bizim normal mantımızdan ayrı düşer.
Ben çokk beğendim ki ben kıyma seven biri değilim, yani pek tüketmem, ancak bir tabak dolusu yedim. Çok lezzetli bir mantı. İnşAllah siz de deneyip memnun kalırsınız. Neyse lafı uzatmadan malzeme listemize geçelim çünkü biraz yorucu bir tarif olacak.
Bu arada bu tarifimiz videolu😊😊. İnşAllah beğenirsiniz.
Malzemeler:
Hamuru için;
✔3 su bardağı un
✔1 adet yumurta
✔Ilık su
✔Tuzİç harcı için;
✔300 gr. Yarım yağlı kıyma
✔1 adet büyük boy rende soğan
✔Tuz, karabiber, pulbiberHaşlamak için;
✔1,5 litre su
✔TuzHAZIRLANIŞI: Mantımızı hazırlamanın ilk aşaması olarak hamuru hazırlamakla başlayacağız. Geniş bir kaba un ve tuzu koyacağız, yumurtayı ortasına katıp, ılık sudan da kontrollü olarak döküp, parmak uçlarımızla hafif hafif yoğuracağız. Hamurumuz ele yapışmayan bir hamur olacak buna dikkat edin. Yoğurma işlemi bittikten sonra üstünü örtüp, yarım saat kadar hafif ılık bir ortamda dinlendirin.
Sırada ise harcımızı hazırlama kısmı var. Orta boy bir kaba önce kıymamızı, sonra rende soğanı ve baharatları ekleyip, parmak uçlarınızla yoğurun. Hazırladığımız harcı bir kenera koyalım.
Şimdi sıra en meşakâtli kısma geldi. Dinlenen hamurumuzu 3 bezeye ayıralım. Bezelerimizden bir tane alıp hemen yufka açma aşamasına geçeceğiz. Bezemize hafif hafif un serpiştirerek ne çok ince ne de çok kalın olacak şekilde açalım. Mantılarımızı kesmek için normal bir çay bardağı kullanacağız. Daire olacak şekilde üstüne bastırıp yuvarlak hamurlar elde edeceğiz.
Daire şeklindeki hamurlarımızın bir kenarına 1 çay kaşığı kadar iç harçtan koyacağız. Boşta kalan diğer kısmı harçlı olan kısmın üzerine kapatıp yarım ay şeklini vereceğiz. Bu işlemi tüm hamurumuz bitene kadar uygulayacağız.
Hazırladığımız mantıları kaynamış suya atıp, mantılarımız üste çıkana kadar haşlayacağız. Suya biraz tuz katmayı unutmayın. Haşladıktan sonra isteğe bağlı olarak 2 yemek kaşığı tereyağı eritip, 1 tatlı kaşığı pulbiber ve 1 çay kaşığı naneyi kızdırıp mantımızı bu şekilde sunum yapabiliriz. Ben hem yoğurtlu sos yaptım hem de yağ kızdırdım harikaaa oldu. İnanın yazarken canım o kadar çekti ki kalkıp yapasım geldi.
Ve bu kadar mantımız an itibarı ile bitmiş bulunmakta. İnşAllah sizde deneyip beğenirsiniz.
Dilerseniz şimdi geçen bölümden paylaşmayı düşundüğüm kiraz sapı çayının tarifini kısaca buraya not düşüyüm.
📌📌Kiraz Sapı Çayı
✔ 1 yemek kaşığı kuru kiraz sapı
✔ 1su bardağı su
✔isteğe bağlı 1-2 tane karanfil
Kiraz saplarını demliğe alın ve üzerine kaynamış su ilave edip, 6-7 dakika demleyin. Dediğim gibi isteğe bağlı karanfil de katabilirsiniz.📍📍📍📍Şimdi ise pratik ve faydalı bilgiler köşemizde sizinle bir kaç bilgi paylaşacağım.
✔Patates pişirirken, pişirme suyuna bir yemek kaşığı sirke koyarsanız, hem rengi sapsarı olur hem de lezseti artar.
✔Patates püresi yaparken kullandığınız tuz miktarı kadar şeker de kullanırsanız daha koyu bir kıvam ve daha lezzetli püre elde adersiniz.
✔Yemeğinizin tuzunu fazla kaçırırsanız, bir kaç tane çiğ patates atın tuzu çektiğini göreceksiniz, daha sonra patatesleri içinden alabilirsiniz.(( sadece sulu yemeklerde ve çorbalarda geçerlidir.))
✔Kızartma yaparken yağın patlamasını yani etrafa sıçratmasını engellemek için kızartma yağına bir fiske tuz atın.
Evettttt umarım sizin için faydalı olacak bilgiler vermişimdir😊.
Arkadaşlar bildiğiniz üzere geçen bölümde artık denediğiniz ve beğendiğiniz tariflerin fotoğrafını çekip bana atmanızı rica etmiştim. Sağolsun _Pepela kardeşim bana deneyip, çok beğendiği Tuzlu Kraker'lerin fotoğrafını ulaştırdı.
_Pepela Canım benim beni çok mutlu ettin. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim😊❤. Afiyet olsun.
Eline emeğine sağlık _Pepela, harikaaa
görünüyorlar.......Gitmeden önce size güzel bir kitap önerim olacak. Dostum tangled8 Anlaşma adlı kitabini okuyup beğeneceğinizi umuyorum. İyi okumalar.
Allah'a emanet olun bir daha ki bölümde görüşmek dileğiyle....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020
No FicciónBirbirinden güzel , lezzetli yemek tarifleri için doğru yerdesiniz.Pratik yemek teriflerine burdan rahatlıkla ulaşmanız mümkün....... 🙆🙆😊😊😉💕💕💕 Kitap kapaği tasarimi için dostum @kaylakamer e çokkkk teşekkür ederim. EywAllah dostum👊👊😊😊♥