""Narlı Bademli Bobmastik (💥)Pasta 😀😀" [[12 kişilik]]

366 153 151
                                    

Selamların en güzeli yüce Rabbimin selamı, rahmeti ve bereketi üzerimize olsun. Size çok güzel bir pasta tarifi vereceğim. Uğraştırıcı ama beğeniceğinize eminim. Şayet ailemden herkes ikişer dilim yedi yaaa 😀😊😍. Ben sizi bekletmeden hemen tarifimin malzemelerini veriyim . Haydi Bismillah😍 .

Malzemeler :

Pandispanya için :

1 su bar. Yoğurt
1,5 su bar. Şeker
3 yumurta
1 su bar. Süt
1 su bar. Sıvıyağ
1 kabartma tozu
1 vanilya
1 ,5 yemek kaş. Kakao
Alabildiği kadar un

Kreması için :

2,5 su bar. Süt
4 yemek kaş. Nişasta
8 yemek kaş. Şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 yemek kaş. Tereyağ

Arası ve süslemesi için :

2 su bar. Ayıklanmış Nar
1,5 su bar. Ufalanmış Badem
3 paket vanilyalı krem şanti ( 3×75 gr. )

HAZIRLANIŞI : Bu enfes pastanın yapımına pandispanyadan başlayacağız. Bunun için bir kaba yumurtaları ve şekeri katıp 5 dk çırpıyoruz. Sıvıyağ,süt ve yoğurdu da ekleyip biraz daha çırpacağız. Kabartma tozu, vanilya , kakao ve unu da azar azar katıp çırpmaya devam edelim. Kıvamı azıcık koyu olacak. Karışımı yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen fırın tepsisine döküp 180°C fansız fırında pişmeye bırakıyoruz.

Pandispanya pişerken krema için kolları sıvayabiliriz. Tencereye sütü, yumurtayı, nişastayı ve şekeri katıp biraz çırpacağız. Çırptıktan sonra kısık ateşte hiç bırakmadan çırpma teliyle karıştırmaya devam edelim. Kıvamı koyulaşıp kaynamaya başladığında ocaktan alıyoruz, tereyağ ve vanilyayı da ekleyip güzelce karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.

Toz krem şantileri bir kaba alıp 1 su bardağı soğuk su koyup hızlıca çırpıyoruz. Krem şantinin kıvamı koyu olacak.

Krem şanti hazırlandıktan sonra ondan 2 yemek kaşığı krem şantiyi soğumaya bıraktığımız kremaya ekleyip çırpıyoruz. Pandispanya piştikten sonra tepsiyi ters çevirip yağlı kağıdı çıkaracağız. Sonra bir tepsiye alıp ortadan keseceğiz, ben iple kestim.

Üstünü kenara alıp alt tabakasına tüm kremayı spatula yardımıyla süreceğiz. Ufalanmış bademlerden yarım su bardağı ayırıp kenara alıp, kalanını kremanın üstüne serpiştiriyoruz.

Sonra nardan da yarım bardak ayırıp kenara pastanın süslenmesi için ayırdığımız bademlerin yanına alıyoruz. Kalan narları da kremanın üstüne serpişririp pandispanyanın üst tabakasını kapatıp, üstüne spatula yardımıyla krem şantiden biraz süreceğiz. Kalan krem şantiyi sıkma torbasına koyup pastamızı istediğimiz biçimde şekillendirebiliriz. Sonra ayırdığımız narlarla ve bademle süsleyeceğiz.

Ve Bitti😊😊. Afiyet olsun.

Anlamadığınız bir şey varsa sorabilirsuniz☺☺.

Ailem çokkk beğendi. İnşAllah sizde beğenirsiniz😍😍.

Not: eğer krem şantinin kıvamı akışkan olursa nişasta ve pudra şekeriyle ayarını tutturabilirsiniz.

Vote ve yorum yaparsanız çokkk seviniri 😊😇😍.

Allah'a emanet olukardeşlerim, tekrar görüşmek ümidiyle hoşçakalın👋👋👋.

Yemek Tarifleri 🍩🍰🍜🍕🍔 #Wattys2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin