Looking For Me? - Bab 24

111 6 13
                                    

Monica's POV

Aku melihat di luar tingkap.

Aku dapat lihat Vrick sedang ketawa sambil terbang di langit.

Aku juga dapat lihat banyak naga-naga di atas langit.

Dan lelaki di atas naga itu.

Matanya.......

"AHH!!" Aku memegang kepalaku.

Sakitnya!!

Hanya dengan memandang lelaki itu telah membuatku sakit.

Siapa dia tu?

"Kau......berani kau sentuh Monica!!!" Aku mendengar jeritan yang kuat dan selepas itu bermula lah pertarungan antara mereka.

Vrick menggunakan kuasanya yang kuat untuk menentang mereka.

Mereka tidak mempunyai tentera yang cukup untuk menandingi dia.

"Cik Monica,kembali ke bilik cik sekarang.Pertempuran ini tidak bagus untuk cik melihatnya.Lebih-lebih lagi cik sedang mengandung sekarang." Seorang pembantu Vrick menarik tanganku.

"Y...ya,baiklah." Aku berdiri dan mula berlari akan tetapi langkahku terhenti apabila aku terdengar......

"Monica,di mana awak sekarang?!Keluarlah!!Ini saya Fline.Lelaki yang awak cintai dan saya mencintai awak!Tolonglah Monica!Kembali lah kepada saya!!!!" Lelaki yang berlawan dengan Vrick mengucapkan kata-katanya sebelum rebah ke tanah apabila ditumbuk oleh Vrick.

"Bodoh!Kau ingat dia mencintai kau?!Dia hanya mencintai aku!!" Vrick menerkamnya dengan penuh rasa marah.

Kenapa.....kenapa lelaki itu bersungguh-sungguh cuba menyelamatkan aku?

Kami pernah mengenali antara satu sama lain ke?

"Cik Monica.....mari pergi sekarang." Tanganku ditarik tetapi aku tidak berganjak.

"Fline......." Tiba-tiba kepalaku sakit yang teramat.

Aku terduduk sambil memegang kepalaku.

"Fline.....Fline......" Semakin lama,semakin banyak gambaran seperti gambaran masa lampau.

"Fline........" Aku berdiri.

Aku berlari menuju ke arah tingkap.

Aku melihat dia seperti separuh mati akibat serangan Vrick.

Aku dah ingat.

Aku dah ingat sekarang.

Dia......

Dia ialah.....

"Fline Gabrielsim!!!!" Aku menjerit sekuat hati.

**************

Fline's POV

"Fline Gabrielsim!!!!" Aku memandang ke arah istana Vrick.

Suara itu.....

Susuk badan yang sedang berdiri di tingkap itu......

Memang sah!!

"Monica Pikalinche!!!!!" Aku menumbuk semua tentera Vrick yang cuba menyerangku.

Tiba-tiba badanku dapat berdiri dengan tegak dan aku dapat rasakan kuasa ku mengalir.

"Dia dah ingat balik?!!" Aku dapat melihat wajah Vrick yang terkejut.

Looking For Me? (Finished)Where stories live. Discover now