Looking For Me? - Bab 9

306 22 0
                                    

"Uurgh....." Aku bangun ke posisi duduk.Aku masih mamai.Apa yang terjadi dekat aku?

Aku lihat sekeliling.

Kat mana aku ni?

Perkara yang aku ingat aku sesat di hutan dan jatuh pengsan.

Haish....dalam masa beberapa hari sudah berape kali aku jatuh pengsan.

Kreakk......

Bunyi pintu terbuka.Aku terkejut apabila lihat seorang lelaki memasuki bilik ini.

Adakah dia penculik?Aku tak pernah nampak dia sebelum ni?Aku kat mana?Aku kene culik ke?

Muka ku berubah pucat.Dia memandang ku dengan senyuman.

"Tuan puteri dah bangun?" Dia berjalan menuju ke arah katil yang aku duduk.Dia membawa makanan dan minuman.

Tetapi......bau minuman tu seperti rebusan herba.

Dia meletak dulang makanan itu di atas meja bersebelahan katil.Dia menyentuh dahiku menggunakan belakang tangannya.

"Bagus la demam tuan puteri dah kebah." Dia tersenyum.Parut di tangannya seperti pernah aku lihat.

"Siapa awak?" Aku memandangnya.Dia ketawa kecil.

"Maafkan patik,tuan puteri.Nama patik Fline Gabrielsim.Tuan puteri ingat saya?" Dia memperkenalkan dirinya.

Kejap......Fline Gabrielsim?

Fline.......Gabrielsim.....

Eh kejap!!

-Flashback-

"Fline!Fline!Jom la kita main!!" Aku merengek dengan pengawal peribadi aku dan kakak ku.

"Tapi saya perlu belajar,Monica." Dia mengusap rambutku perlahan.Dia tua 2 tahun daripadaku dan sekarang dia berumur 5 tahun manakala aku 3 tahun.

"Nak main!!" Aku menghentak-hentak kaki ku.

"Baiklah....baiklah...." Aku tersenyum lebar.

"Yeahh!!Main!!" Aku menarik tangannya menuju ke taman bunga istana.

Ketika kami bermain,aku ternampak lumpur yang tidak jauh dari situ.Aku berjalan menuju ke lumpur itu.

"Hati-hati Monica.Lumpur tu kotor." Dia berjalan di belakang ku.

Aku bercangkung di depan lumpur itu.Aku mendapat idea yang sedikit jahat.

"Fline,kalau saya nak denda awak boleh?" Aku masih memandang lumpur itu.Tanganku mencelup ke dalam lumpur.

"Apa maksud awak,Monica?" Fline berdiri di belakangku.

Splasshh!!

Aku menyimbah lumpur ke arahnya.Dia mengesat-ngesat mukanya yang terkena lumpur sambil mengundur ke belakang.

"Padan muka!Sape suruh tak nak main dengan saya tadi!" Aku ketawa melihat gelagatnya yang sedang membersihkan mukanya daripada lumpur.

-End Flashback-

"Wahahahaha!" Aku ketawa terbahak-bahak apabila teringatkan peristiwa itu.

"Tak sangka abang Fline dah jadi besar sekarang ni.Dulu selalu kene buli!" Aku ketawa hinggakan aku tidak cukup nafas.Dia pula hanya mengeluh.

"Jangan ketawa banyak sangat!Tuanku masih demam!" Dia menjentik dahiku.

Dulu dia la yang selalu menjentik dahiku jika aku membuat salah.

Tetapi.......

"Sakit la!Jangan la jentik!Merajuk dengan Fline!!" Aku memeluk tubuhku.Bibirku aku muncungkan.

Looking For Me? (Finished)Where stories live. Discover now