Kringg! Kringgg! Kringgg!
Jam lonceng Sara berbunyi dengan nyaring. Sara masih lena tertidur bagaimanapun bunyi jamnya yang sudah ditetapkan berbunyi pukul 6.00 pagi akan terus mengganggu tidurnya jika dia tidak mematikan suis tersebut.
Dia menjenguk jam di atas meja sebelah kirinya, dia kemudian cuba bangun tetapi terasa sesuatu merangkul pinggangnya.
Sebelah tangan. Dia mengalihkan tangan tersebut dan menekan suis jam loncengnya.
Matanya masih mengantuk disebabkan majlis malam kemarin. Jadi dia menyambung semula tidurnya, tangan tadi pun kembali memeluknya kemas.
Sara tersenyum selesa.
Beberapa minit, Sara masih terlelap pada posisi yang sama tiba-tiba hidungnya menangkap bau benda terbakar. Mata Sara terbeliak.
Pantas dia berpaling muka sekali satu badan terikut berhadapan dengan Joel yang masih nyenyak tidur, dia bingkas bangun dan duduk.
"Joel, awak dah terbakar bangunlah!" Sara meneriak sambil menarik baju t-shirt Joel di bahagian dada. Sara memang seorang perempuan yang lekas panik.
Joel masih tidak menghiraukan Sara dan mengakibatkan Sara menarik dengan kuat t-shirt Joel menyebabkan lagi mereka berdua terjatuh dari katil.
Sara jatuh dahulu di lantai manakala Joel jatuh gedebuk di atas Sara.
Pada masa itulah, baru Joel tersedar.
"Sayang...tak apa-apa?" Joel berkata sambil menyentuh pipi Sara.
Sara diam terpaku melihat Joel.
Sempat lagi Joel berdrama dalam posisi mereka ketika ini.
"Joel...tak selesa..." Sara menarik muka malu.
---------------------------------------------------------
"Malu ape bosku?" (sorry iklan jap🤣)
---------------------------------------------------------Joel segera bangun dan mengendong Sara seperti pertama kali mereka bertemu dan Joel menyelamatkannya.
"Bukankah kita dah berkahwin sayang kenapa nak malu-malu lagi ni?" Joel tersenyum pada Sara yang kini menjadi isterinya.
Sara menutup mata dan juga tersenyum.
Saat Joel meletakkan Sara di atas katil, jantung Sara berdegup dengan kencang.
Joel menutup tirai jendala supaya cahaya matahari tidak memancar ke bilik.
Joel kembali mendekati Sara.
Mata Joel sengaja direnungkan pada mata Sara.
Tapak tangan Joel mencuit dagu Sara dan serentak itu kucupan diberikan pada dahi Sara.
Joel sudah bersedia tetapi Sara menolak.
"tunggu malam Joel saya tak selesa," Sara semakin tak selesa dan sedikit takut sebenarnya malu.
"Kenapa sayang? Bukan kita nak..."
"Joel malam nantilah!" Sara termewek.
"Sara ku sayang, bukan kita nak sambung tidur ke tadi, ni kenapa sampai menangis?" Joel tergelak.
Rupanya Sara salah faham. Joel kembali memeluk pinggang Sara dan sambung tidur.
Tamat bab extra.
No more for this book ahh.
YOU ARE READING
Alam Vampire [Vampire + Fanfiction]
VampireAdakah semua anak dara sunti dapat diselamatkan? Dan siapakah yang akan dipertanggungjawabkan? Mulalah membaca buku Alam Vampire ini Alam Vampire A/N: thank you for supporting this book til the end. #andasangatdihargai Published: August 2016 Co...