Seminggu telah berlalu, cuti sem lisa dah nak habis jadi sekarang mereka tengah buat drama di dalam kereta. Nak balik rumah abah dah!
"Susah lah macam ni.. kita baru je nak rapat tau bie..nanti kalau sayang rindu bie macam mana? Hmmm.." lisa merengek sambil buat mimik muka kesian. Tangan redza yang pegang stereng di goyang kan perlahan. Kalau goyang kasar alamat masuk dalam gaung lah.
"Sayang, jangan lah macam ni. Kalau macam ni makin susah lah bie nak lepas kan sayang ni..tak pe.nanti lepas sayang exam kan cuti lagi." Redza risau. Tapi dia masih lontarkan senyuman sedaya mungkin. Lisa muncung kan bibir.
"Hmm lama lagi laa.." lisa tunduk. Jari runcing nya mnguis2 hujung shawl biru laut
Yang disarung kan."Jadi sayang nak bie buat apa? Suruh buat surat cuti? Tak kan lah sayang nak jejaskan pembelajaran sayang. Sayang pun ada cita2 kan? Bie pun lagi dua hari nak fly dah. Tak pe, kita boleh je skype." Redza mengusap tangan lisa lembut pada hand break. Sejujur nya dia memang berat hati nak berpisah dengan lisa. Orang baru habis honeymoon kot! Mesti lah nak berkepit 24 jam. Dah lah seminggu saja.
Lisa mengangguk.dia sedih. Tak lama lagi dia akan berpisah dengan pengarang jantung dia. Tak ada sesiapa yang nak cuddle dia dah lah!
--------------------------
"Tasha..aku rindu dia laa..hmm rindu suara dia..pandangan dia..sentuhan di-" ayat lisa teegantung apabila bantal kecil sudah tepat mengenai wajah nya. Lisa menjerit kecil. Gambar kahwin dia sikit lagi nak terlambung dari tangan dia."Eiii kau ni lisa! Geli siot! Kalau nak luah pun agak2 lah. Naik loya tekak aku ni!" Tasya pamerkan wajah nya yang berkerut2 kegelian. Tangan tasha sudah digosok2 kan lengannya. Lisa juihkan bibir. Dah dia rindu! Nak buat macam mana? Nak luah dekat redza pun dia dh pergi oversea..mesti busy tu..
"Lisa,kenapa kau tak bukak henfon kau tu? Dari tadi berkelip2. Bukaklah, manatau hubby kau" tasha menjuihkan bibirnya ke arah henfon lisa. Lisa menoleh.eh ya tak ya kan,dia langsung tak perasan. sepantas kilat lisa membuka henfonnya dengan senyuman lebar. Tasha hanya mampu geleng aje.
Bila cakap pasal suami, laju aje budak tu!miang! Gelengan tasha bertukar dengan kerutan di dahi.
dia hairan! Kenapa wajah lisa berubah sugul? Tasha segera mendapatkan kawan nya itu.Mata tasha tertancap pada screen henfon lisa.
Unknown
Assalamualaikum lisa, apa khabar?
Harap hari awak baik2 aje
Masih tak reply? Takpe saya tak kesah
Awak kena ingat,saya memang tak kan berhenti selagi awak tak terima saya.
Salam sayang dari saya.
Tasha pandang wajah lisa. Anak mata tasha seperti meminta lisa penjelasan. Lisa mengeluh berat.
"Sebenarnya tasha..lelaki ni memang tak henti2 whatsApp aku..dari start aku kawin dengan redza lagi. Aku pernah reply chat dia tapi makin melebih2 pulak ayat dia. Dari situ, memang aku tak reply chat dia langsung. Sorry sebab aku rahsiakan dari kau. Aku ingat kalau aku tak layan. Penat lah dia, tapi makin kerap pulak dia what's App aku. Aku takut tasha.. aku takut perkara ni boleh jejaskan rumah tangga aku.." lisa mendakap tasha. Dia menangis teresak2. Dia paling takut suatu hari nanti runah tangga dia retak dan redza bencikan dia!
YOU ARE READING
Isteriku Alissa
RomanceAlissa Farhana terjerat dalam situasi yg tramat sengit baginya.2 jejaka yang selalu mengejar dia menerbitkan rasa yg entah apa apa! enjoy this story..